Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pieterendiaan
#1302525
over 4 weken stappen we met onze boxer over van kvv naar barf (zie andere topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 971.0.html).
Nu haal ik bij IC altijd al geitenbout om dit vlees te drogen als beloningssnoepjes. voor barf heb ik dadelijk spiervlees nodig, en aangezien de prijs van de bout wat aan de hogere kant is vraag ik mij af of ik de geitensnippers ook kan gebruiken, in andere topic las ik namelijk dat dit wel kan maar er wel gelet moet worden op de hoeveelheid vet die eraan zit. hoeveel vet mag eraan zitten?
Ook las ik daar iets over strotjes? Er stond bij dat daar spiervlees aan zit, ik dacht namelijk dat t vleesbot oid was. Kan iemand mij vertellen wat strotjes nou precies zijn en zijn die ook van de geit te kopen?
Ik moet namelijk deze week nog inkopen gaan doen aangezien ze over 4 weken nog gesloten zijn. kan ik het spiervlees zolang in de vriezer goedhouden?

alvast weer bedankt!!!!
Door Nynke
#1302531
spiervlees blijft maaaaaaanden goed in de vriezer  :) :) :)
Ik denk zelf dat geit te vet is om goed te drogen, maar heb het nog nooit geprobeerd  :-\
Ik reken strotjes als spiervlees, omdat er alleen maar luchtpijp aanzit, en dat is kraakbeen en geen bot  :)
Mijn honden lusten graag strotjes !!  (en ze zijn best voordelig  ::))
Door pieterendiaan
#1302546
Bedankt voor je reactie, alleen toch weer wat vragen (zit vol met vragen  ;) )
 
Ik droog alleen de geitenbout (gaat perfect), maar wil nu de geitensnippers als spiervlees gebruiken, zijn de snippers te vet als spiervlees? Gebruik je zelf ook snippers van ic als spiervlees of gebruik je ook ander vlees als spiervlees?
Haal je de luchtpijp van het spiervlees af bij de strotjes? weet je toevallig van wel dier die strotjes zijn of bestaan die van alle dieren?
Fijn dat ik het zo lang kan invriezen :)
alvast weer bedankt!
Door Mevroi Kruim
#1302602
Ik voer geitensnippers maar haal er wel redelijk wat vet af. En om te drogen zou je het vet er vrijwel helemaal af moeten kunnen halen, vet droogt erg slecht en dan gaat de boel schimmelen.
De strotjes die ik laatst kreeg waren van lam, heel mooie zachte met behoorlijk wat spiervlees er aan. Luchtpijp kun je ook drogen.
Door Nynke
#1302668
[quote="pieterendiaan"]
Bedankt voor je reactie, alleen toch weer wat vragen (zit vol met vragen  ;) )
 
Ik droog alleen de geitenbout (gaat perfect), maar wil nu de geitensnippers als spiervlees gebruiken, zijn de snippers te vet als spiervlees? Gebruik je zelf ook snippers van ic als spiervlees of gebruik je ook ander vlees als spiervlees?
Haal je de luchtpijp van het spiervlees af bij de strotjes? weet je toevallig van wel dier die strotjes zijn of bestaan die van alle dieren?
Fijn dat ik het zo lang kan invriezen :)
alvast weer bedankt!
[/quote]
Mijn honden eten de luchtpijp gewoon op  :)
Ik haal bij het IC voornamelijk kippennekken en orgaanvlees, het spiervlees komt meestal bij Herby vandaan.
Alle dieren (wij ook ;)) hebben strotjes, maar die van het IC zijn voornamelijk van lam en geit :)
Door pieterendiaan
#1302687
super bedankt! :)

Dan ga ik morgen strotjes halen (geit) en geitensnippers. eendennekken hebben ze niet bij IC dus die wil ik bestellen bij shaweca petfood, iemand ervaring mee?
Die luchtpijp (het bot dan) is dat ook geschikt voor een beginnende barfer?

herby is een beetje ver weg voor mijn (zoetermeer zuid-holland) helaas :( maar ik denk met IC en shaweca ook wel een heel eind te komen
Door Nynke
#1302688
ja hoor, ;luchtpijp is hapkrakslikweg  :D :D

De strotjes bij het IC zijn bvaak gemengd; misschien moet je even bellen of ze ze apart hebben  ;) (010-4828997geloof ik  ::))
Door pieterendiaan
#1302696
dank je!! Ga ik zo gelijk even doen, aangezien ze wellicht niet zoveel meer hebben ivm hun vakantie :)
reken je dan de strotjes tot spiervlees of tot vleesbot?
weet je toevallig ook wat deze strotjes kosten per kilo?
Laatst gewijzigd door pieterendiaan op wo 08 jul 2009, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pieterendiaan
#1302712
Besteld, "eigenlijk doen we geen barf bestelling meer deze week, ivm de vakantie, maar vooruit" zei de meneer  :D ;D ;D ;D

2 kilo geitenstrotjes om mee te beginnen, 4 kg geitensnippers en de geitenbout mogen we morgen zelf uit kiezen :)
Nu wachten totdat we het ook werkelijk kunnen gebruiken..
Door Nynke
#1302766
succes morgen  :D :D :D  en doe ze de groeten maar van Nynke uit IJsselmonde  :D :D :D

ik meen dat de strotjes 2,50 per kilo kosten en een tientje per 5 kilo  :) en ik reken ze tot spiervlees  :)
Door JoseW
#1302866
pieterendiaan schreef: super bedankt! :)



herby is een beetje ver weg voor mijn (zoetermeer zuid-holland) helaas :( maar ik denk met IC en shaweca ook wel een heel eind te komen
Herby bezorgd gewoon in Zoetermeer hoor, kan je gerust bij hem bestellen.
Door rob w.
#1303370
ik ga vorig week dar. was vor een maal. ik vonde gut. mar ik hatte wel te hard rib geit.
ik gef nit aan min hunde so hard.
was enig mahl.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door