Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Breezer
#130195
Een dikke maand geleden ben ik overgestapt op Energique nr1 ipv Duck Uitmuntend. Omdat ik toch een beetje met z´n allergie en z´n droge vacht in m´n maag zat. Ik hoorde van diverse mensen dat in Duck nogal veel granen zaten, en dat die er misschien ook wel een groot aandeel in hadden bij Breezer´s problemen. Nu geef ik hem dus al een poosje Energique waar minder granen in zitten, en ik merk dat het al ietsje beter gaat met z´n vacht.
Laatst was Dyzo hier aan het logeren en die kreeg Carnibest, ik vondt het vlees er erg goed uit zien en ruiken.
Maar omdat er geen verkooppunt bij mij in de buurt zat heb ik er verder niet meer over nagedacht om het te kopen voor Breezer.
Nu zag ik gisteren op de site dat er een verkooppunt hier in de buurt gekomen is. Het is voor mij 7 minuten verder rijden en het scheeld 6,9km met m´n andere leverancier.
Het prijsverschil is dat Carnibest ook nog eens €5,- goedkoper is per 10 kilo.
Dus ja wat is wijsheid. Wat zouden jullie mij aanraden??
Door Lizzy
#130202
Je kunt het toch gewoon proberen? Als het niet bevalt, ga je gewoon weer Energique voeren. Het percentage graan ontloopt elkaar niet zoveel:

Energique nr 1: 5% koolhydraat
Carnibest Natuur: 6% koolhydraat
Duck compleet: 15% koolhydraat (wat overigens altijd nog vele malen minder is dan iedere willekeurige brok).
Door Breezer
#130215
He weer wat geleerd, koolhydraten zijn dus ook graansoorten.
Ik was namelijk op zoek naar een voeding met weinig tot geen granen. En bij Energique staat op de verpakking wel granen vermeld, maar bij Carnibest dus niet.
Ik vondt de Carnibest er best smakelijk uitzien met grove stukken vlees. En dat vindt ik bij Energique nogal tegenvallen, het lijkt wel alsof ze het met de staafmixer fijn gemaakt hebben.
Door Lizzy
#130220
Volgens mij was ik toch onduidelijk! Want koolhydraat is geen graansoort. Maar graan bevat koolhydraat. En graan bevat meer. Het bevat eiwit en vet en water en en ruwvezel en dus ook koolhydraat. In Carnibest zit rijst. En rijst is ook een graansoort. En 100 gram witte rijst bestaat voor ongeveer 79% uit koolhydraat.

Met andere woorden: Energique bevat minder koolhydraat als Carnibest. Maar da's maar 1%. Maar bij Energique gebruiken zij (zo lijkt het tenminste) meerdere graansoorten (en nogmaals, dat denk ik dus omdat ze de graansoort niet specificeren). En Carnibest gebruikt alleen gepofte rijst.

Ik heb dus geen idee of Energique bijv. mais en tarwe en rijst gebruiken (jammer dat ze dat niet specificeren) maar het is niet ondenkbaar dat jouw hond bijvoorbeeld niet goed reageert op mais. Mais zit ook in Duck.

Ik zou dus gerust CB proberen en nogmaals, bevalt het niet: kun je altijd weer terug naar Energique of kun je zelf gaan samenstellen! Je kunt dan helemaal graanloos voeren!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 21 jul 2004, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#130225
[quote="karray"]
Wat je wel bij jouw in de buurt kan krijgen is Bibi,Kwalitief het zelfde als Carnibest,maar dus wel bij jouw in de buurt(Nieuwegein).http://www.bibidiervoeding.nl/
[/quote]

Ja das grappig, want dat adres wat op de site van bibi staat is bij mij om de hoek. Maar ik heb deze mevrouw al 4x gemaild maar zonder reactie. Heb nu gisteren maar een mailtje gestuurd naar Hoogvliet in de hoop dat zij m´n diverse vragen kunnen beantwoorden.
Door Breezer
#130227
[quote="Lizzy"]
Volgens mij was ik toch onduidelijk! Want koolhydraat is geen graansoort. Maar graan bevat koolhydraat. En graan bevat meer. Het bevat eiwit en vet en water en en ruwvezel en dus ook koolhydraat. In Carnibest zit rijst. En rijst is ook een graansoort. En 100 gram witte rijst bestaat voor ongeveer 79% uit koolhydraat.

Met andere woorden: Energique bevat minder koolhydraat als Carnibest. Maar da's maar 1%. Maar bij Energique gebruiken zij (zo lijkt het tenminste) meerdere graansoorten (en nogmaals, dat denk ik dus omdat ze de graansoort niet specificeren). En Carnibest gebruikt alleen gepofte rijst.

Ik heb dus geen idee of Energique bijv. mais en tarwe en rijst gebruiken (jammer dat ze dat niet specificeren) maar het is niet ondenkbaar dat jouw hond bijvoorbeeld niet goed reageert op mais. Mais zit ook in Duck.

Ik zou dus gerust CB proberen en nogmaals, bevalt het niet: kun je altijd weer terug naar Energique of kun je zelf gaan samenstellen! Je kunt dan helemaal graanloos voeren!

Groetjes, Lizzy

[/quote]

Okay het is nu een stuk duidelijker allemaal. Het is allemaal maar moeilijk hoor! Ik denk dat ik idd als deze doos leeg is eens 10 kilo carnibest ga halen om eens te kijken hoe of wat.
Door karray
#130245
[quote="Breezer"]
[quote="karray"]
Wat je wel bij jouw in de buurt kan krijgen is Bibi,Kwalitief het zelfde als Carnibest,maar dus wel bij jouw in de buurt(Nieuwegein).http://www.bibidiervoeding.nl/
[/quote]

Ja das grappig, want dat adres wat op de site van bibi staat is bij mij om de hoek. Maar ik heb deze mevrouw al 4x gemaild maar zonder reactie. Heb nu gisteren maar een mailtje gestuurd naar Hoogvliet in de hoop dat zij m´n diverse vragen kunnen beantwoorden.
[/quote]


Ik had Hoogvliet gebeld van de week ,zij dacht dat ze met vacantie was ???
Door Breezer
#130259
Lekker dan, maar ik heb al eens een paar maanden geleden ook gemaild. Maar toen kreeg ik ook geen antwoord. Wacht het antwoord uit hoogvliet nog ff af, en anders dan ga ik eens een belletje wagen.
Door ~Joke~
#132699
Carnibest bevat een beetje rijst, de energique bevat granen behalve de nr 4 die bevat rijst. Je kunt van carnibest ook rijstloos natuurvoer en lam kopen [voor diabetici]
Door cindy
#133120
Ik heb nu op het moment carnibest(normaal duck),maar vind het best lastig moet ik zeggen.Ik heb 1300gr per dag nodig voor 2 honden.Ik zit dus 2 keer per dag te pulleken in een worst en doe een dotje qua grammen hi hi .En met het oog zal altijd wel meer zijn.
Het handige van duck vind ik die plakken,trouwens enerque heeft ook schijven.
Hoe lossen jullie dit op????(zagen heb ik geprobeerd,maar gaat nie handig.

groetjes Cindy
Door Sander
#133126
[quote="cindy"]
Ik heb nu op het moment carnibest(normaal duck),maar vind het best lastig moet ik zeggen.Ik heb 1300gr per dag nodig voor 2 honden.Ik zit dus 2 keer per dag te pulleken in een worst en doe een dotje qua grammen hi hi .En met het oog zal altijd wel meer zijn.
Het handige van duck vind ik die plakken,trouwens enerque heeft ook schijven.
Hoe lossen jullie dit op????(zagen heb ik geprobeerd,maar gaat nie handig.

groetjes Cindy
[/quote]

Mijn twee honden verbruiken samen 8 kilo CB per 5 dagen. In de praktijk komt dat neer op 4 dagen met 2 kilo en een vastendag.
Door Breezer
#133138
Bij m´n logé hondje had ik de hele rol Carnibest eruit gehaald om te ontdooien in de koelkast. Ze kreeg dan 400 gram per dag dus met 2,5 dag was het precies op.
Door diana
#133696
bij mij gaat er een kilo per dag , maar het is te doen hoor
hahaa we zijn een keer een weekend met ze weg geweest waar we geen vriezer hadden maar wel een koelkast en ik heb het zo meegenomen bevroren natuurlijk .
3 kilo voor 3 dagen en de laaste kilo die ze kregen zag er na 3 dagen nog net zo goed uit als de 1e kilo
heb het wel in de koelkast laten ontdooien .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door