Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1301870
Is het vlees van verschillende vogels anders, of kun je dit niet als afwisseling nemen? Ik probeer er natuurlijk ook andere soorten vlees bij te krijgen, maar dat is nog even moeilijk.
Hoe groot moet je diepvries wezen om er ca. 350 kilo vlees in op te slaan?
Door Nynke
#1301884
ja hoor, kippenvlees is anders dan kwartels of fazanten enz.

350 kilo ??  dan hangt het er van af of het vlees of bot is, 1 kilo bot kan je wel 4-5 liter ruimte kosten  :-X maar gemiddeld genomen moet je het *3 tellen geloof ik  ::) :)
Door Xada
#1301886
Ok, heel erg bedankt Nynke, dan kan ik weer verder met het samenstellen van de menu's.
Door Nynke
#1301892
[quote="Xada"]
Ok, heel erg bedankt Nynke, dan kan ik weer verder met het samenstellen van de menu's.
[/quote]

is goed  :) :)

Heb jij zoveel vriesruimte ??  :groenvanjaloeziesmiley: ;)
Door Xada
#1301895
Nee, ik moet nog een vriezer kopen, vandaar dat ik het vraag. Vanmorgen even met een boer gesproken en gevraagd wat een koe kost en hoeveel vlees daar ongeveer vanaf komt. Als ik dan iets op de kop kan tikken kan ik dat doen. Kippen fok ik zelf en die zijn al beroemd in het hele dorp omdat ze ca. 6 kilo per stuk zijn. Kwartels heb ik ook zelf en ik wil nog wat Vlaamse reuzen kopen.
Laatst gewijzigd door Xada op di 07 jul 2009, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1302195
[quote="Xada"]
Nee, ik moet nog een vriezer kopen, vandaar dat ik het vraag. Vanmorgen even met een boer gesproken en gevraagd wat een koe kost en hoeveel vlees daar ongeveer vanaf komt. Als ik dan iets op de kop kan tikken kan ik dat doen. Kippen fok ik zelf en die zijn al beroemd in het hele dorp omdat ze ca. 6 kilo per stuk zijn. Kwartels heb ik ook zelf en ik wil nog wat Vlaamse reuzen kopen.
[/quote]

als je nog geen vriezer(s) hebt, zou ik er niet 1 kopen, maar 2 of 3. Degene die leeg is/zijn, kun je dan uitzetten, dat scheelt stroom  :) :) :)
Door Xada
#1302407
Ik moet ook nog even bekijken hoe ik het hier ga doen. Misschien zijn er ook wel vriezers op gas te koop. Ik heb namelijk stroom van zonnecellen, dus daar moet je zuinig mee om gaan. Trouwens bedankt voor de tip, ik zal ook dat zeker in mijn achterhoofd mee laten gelden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door