Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lisa-v
#1300720
ik heb mijn hond sinds drie weken op carnibest zoals is te lezen in een ander topic van mij met wat beginners vragen.
sinds afgelopen donderdag krijgt ze het helemaal zoals het hoort!! ook geen warm water meer over het vlees.
ik merk nu alleen dat haar vacht vanaf haar achterpoten doorlopend naar haar kontje wat dof begint te worden.. hoort dit bij het ontgiften?
ik geef haar al een capsule visolie per dag (mag dat eigenlijk ook twee keer per dag) is er verder nog iets aan te doen? ze haart ook enorm op het moment! zo veel haar heb k nog nooit in huis gehad.. zal het zo zijn dat haar vacht helemaal dof gaat worden en daarna na het ontgiften gaat opknappen? ik ben benieuwd en alle tips qua ondersteunig zijn welkom  ;D
owja nog een vraagje  :D mijn hond krijgt alleen carnibest te eten.. helemaal geen geperste brok of wat dan ook erbij. ik merk dat ze op de carnibest helemaal niet kauwt maar het gewoon naar binnen slokt! zou ze dan niet iets moeten krijgen wat ook goed is voor haar tanden? of maakt dat niks  uit? ik geef haar na de maaltijd altijd een pensstaafje. ik kan nl niet te veel andere dingen geven omdat mijn hond beschadigde darmen heeft en bijna niks verdraagt. gaat dat wel goed zo met haar gebit?
Laatst gewijzigd door lisa-v op ma 06 jul 2009, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Madera
#1300726
volgens mij kan het best zijn at je hond zn vacht eerst wat doffer wordt, want alle gifstoffen die zij nog in haar lichaampje heeft moeten er uit, ook door de huid. 

er zijn veel honden die op kvv niet kauwen en het alleen naar binnen slurpen. ideaal voor het gebit is het niet, maar tandplak ed. zoals het bij brokken voorkomt komt bij kvv gewoon niet voor. Het is weleens zo dat honden op kvv aanslag op de tanden krijgen, maar dit is veelal gewoon eraf te vegen.

Een pensstaafje na de maaltijd zie ik het nut niet van, pens zit al zat ik kvv dus voegt weinig toe. wil je haar toch een pensstaafje geven dan zou ik het liever tussendoor doen gewoon als extraatje.
Door lisa-v
#1301235
nou dat pensstaafje na het eten had ik meer bedacht om de tanden schoon te kluiven zeg maar ;D maar dat is dus geen goed idee? wat zou ik wel kunnen geven zodat haar tanden mooi schoon blijven?
ik zit echter met nog een probleempje. sinds de laatste dagen valt het mij op dat puck giga moet niezen als ze buiten aan het snuffelen is.. ook heeft ze nu snotneuzen (wel doorzichtig vocht) zou dit ook door het ontgiften kunnen komen? ik heb wel iets over ooguitvloeiing gelezen, vandaar dat ik hoop dat dit daar ook bij hoort, anders wordt het even een bezoekje aan de da.. ( ik kan niks zien zitten als ik in haar neus kijk)
Gebruikersavatar
Door Madera
#1301244
nouja je kunt het wel geven, maar weet niet of het echt effectief is als tandenborstel, kun je beter een lapjes vlees, een botje (wel zacht, maar weet niet of je hond dr darmen dat aankunnen) of een lapje vuile pens geven(laatste niet zo'n goed idee vanwege het ernorme percentage orgaan in kvv)

snotneuzen en niezen heb ik nooit van gehoord met ontgiften, maar dat kan aan mij liggen.
Door lisa-v
#1302181
de snotneuzen en het niezen begin steeds erger te worden.. ze niest nu de hele dag door binnen of buiten het maakt niet uit.. aan 1 kant loopt er meer snot uit der neus dan uit het andere gat.. als ze niest dan schiet het er ook uit.. heel zielig  :'( kunnen honden ook verkouden zijn? ik zit er een beetje mee in mijn maag en ga anders maar even langs de da..
Door Helma
#1302189
Je hondje heeft niet toevallig net een enting gehad?
En anders zou het ook nog iets van pollenallergie kunnen zijn.
Als je blijft twijfelen zou ik even langs de DA gaan.
Succes ermee!
Groetjes
Helma.
Door elian
#1302328
Hoi mail s naar de info- contact van  Carnibest, daar zit Corine, voedingsadvizeuse. Heb van haar de andere dag al een reactie gehad toen ik ook met een aantal vragen zat. Ik vermoed dat je hond toch aan het ontgiften is, gezien je verhaaltje van zijn vacht ed. Ik ben per 1 april overgestapt en mijn Leo heeft bijna geen ontgifting gehad. Wat vuile ogen, dr vacht mag wel iets meer gaan glanzen maarja de rui is ondertussen ook geweest dus....de ene hond is de andere niet. Dus ik zou als ik jou was even mailen en komt dit niezen bij je hond niet bij het ontgiften dan kan je alsnog naar da, zomin mogelijk medicatie gebruiken,veel succes hoor
Door lisa-v
#1303390
puck heeft een paar weken geleden haar inentingen gekregen! maar die tegen kennelhoest mag ze niet hebben omdat ze bronchitis heeft.
ik heb gister in de bijsluiter van haar medicijnen gevonden dat er soms Rhinitis kan onstaan ( een allergische reactie op het medicijn)
ik ben toen gelijk naar de da gegaan en hij is bang voor het zelfde en dat zou betekeken dat we uitbehandeld zijn met ons hond je van nog geen anderhalf jaar  :'( ik heb voor de zekerheid ab mee gekregen omdat zij gewoon niet te lang met dit soort klachten mag lopen ivm de brochitis, maar goed als het niet werkt dan is het waarschijnlijk door haar medicijnen..  evt kan er nog iets in haar neus zitten, maar volgens de da moet ze dan ook heel de tijd met haar poten over haar neuswrijven en/of haar neus over de grond heen halen. dit doet ze allemaal niet.
ik heb nog een mail naar carnibest gestuurd en ben benieuwd of er meer honden bekent zijn met dit beginners probleem. overgens is de vacht van puck weer helemaal mooi en glanzend..  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door