Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#1299041
ik kan me voorstellen dat hij het niet lekker vindt. het zal erg gereduceerd in vet (en vast ook eiwit) zijn. ik weet ook niet of ik het aan zal durven om op eigen houtje een barflevermenu te maken, als ik in jouw schoenen had gestaan  :-\
Door maddoc
#1299061
baytril en marbocyl maakt niet zoveel verschil,
hij zet dus gewoon z'n kuur voort alleen hoef jij nu niet meer te pillen 8)

ik denk trouwens dat hij juist iets met een verhoogd vetgehalte krijgt.

stug volhouden maar weer :)
Door Too
#1299095
He flin wat een zorg..
De Miep 'doet' t gewoon niet goed, weigert pillen te vreten en niemand die kan zeggen wat er nou echt aan schort....

Ik kan alleen maar met iedereen hopen dat t prikken resultaat op gaat leveren!
Hang in there!!
Door YaYa
#1299388
Wat een ellende en wat een getob. En nog steeds weet je niet precies wat er aan de hand is :-\ Ik hoop zo dat het aanslaat. En ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook niet op m'n eigen houtje aan zou durven klooien met die lever. Ik hoop dat de prikken werken.
Door flin
#1299443
bedankt voor jullie meeleven!

't is zo knudde om je beessie om je heen te zien, en weten dat 't niet lekker gaat....

~vooralsnog zou 'k nooit 'zomaar' een levermenu in elkaar flanzen, 'k ben me nu wel zoveel mogelijk info aan 't verschaffen en tzt zou 'k altijd Tannetje vragen daar nog n's goed naar m'n ideeën  te kijken...

we wachten weer even af of de medicatie aanslaat...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1299456
hoe oud is tie nu? jaartje of 10?
ik heb ergens het idee dat menig raskat wat minder oud wordt dan menig rasloze huiskat. wellicht door een kleinere genenpoel en bijbehorende zaken.
maar hij doet het verder nog goed en lijkt me niet zich bejaard te voelen. ik kan me niet voorstellen dat zijn tijd al gekomen is.

ik hoop dat hij er weer bovenop krabbelt en gewoon en gezellig 20 mag worden.
Door flin
#1299512
hij is minimaal 11, en zou makkelijk 11 + (?) kunnen zijn....dat is nooit bevestigd door de fokkerds helaas ...(vorige eigenaars) en was volwassen toennie kwam
daarnaast heb 'k altijd 't gevoel gehad dat Miep een 'matig'- bouwplan had...maar wat zegt gevoel over feiten?

en ja, ik denk toch meerdere tekenen van bejaard: onnozel mauwen in de ruimte af en toe, en de weg kwijt lijken te  zijn....
z'n hart speelt af en toe ook z'n eigen melodie, en door 't langzaamaan afvallen willen al z'n spieren ook niet altijd meer meewerken....z'n zicht was altijd al mwjah, (vooral dichtbij, maar dat heeft meer met 't bouwplan te maken)  en nu kannie ook steeds minder in de verte zien../ herkennen.(hij ziet een aanstormende Cornish niet, hoort 't wel en houd z'n dignity door maar helemaal niet te reageren,) ..dan doet z'n neus 't nog beter ondanks chronische nies...bakjes water die nu overal staan (wegens brok) : hij loopt alleen naar de vaste waterplekken...

~
als 'k heel serieus naar 't afgelopen jaar kijk, dan heeftie regelmatig periodes gehad die minder lekker waren, daar toch weer uit op krabbelde, en dan uiteindelijk toch weer wat lager op de curve kwam: een soort pieken en dalen, en dan nooit meer boven de laatste piek uitkomen...zoiets

~

vooralsnog istie nog steeds opgewekt en zoekt gezelligheid en warmte ...of koelte met dit weer...
Door flin
#1301969
hij heeft vandaag dus weer een spuitje Marbocyl gekregen, ( weer voor 4 dagen) , en zit nu dus zo'n dag of 19 (met kleine onderbreking) aan de AB, met daarnaast sinds vrijdag prednison spuit  ( en afbouwend pred -pil, die hij dus niet vies vindt!! gelukkig)

z'n ontlasting lijkt weer ergens op (brokkendrol oid...) maar beter
hij slaapt de hele dag behalve tijdens eten (ons of zijn) of bak-bezoek
is idd wat aangekomen nu (hij piest pesas op m'n keukenweegschaal)
hij krijg 3-4 keer per dag 15-20 gram speciale brok
drinkt wat mij betreft te weinig (mijn angst voor z'n nieren)
vrijdag as 1500 u weer terug voor nogmaals spuit Marbo
voorlopig nog afbouwen pred-pillen elke dag , naar strax om de dag

  en dan....en dan...

gaan we kijken of z'n lever mee wil werken...
Door flin
#1310193
z'n laatste spuit Marbo zitterin,
en nu langzaamaan afbouwen van de prednison (ontlasting in de smies houden)

  m'n eigengemaakte leverprutje (in samenwerking met Tannetje) nu een aantal keer voorgeschoteld: da's nu 1 à 2 keer op 'n dag proberen, naast z'n lever crockies v/d DA, hij vreet er wel wat van, maar zou er niet genoeg van binnen krijgen om daarop te overleven, de crockies vindtie ook maar matig trouwens, dussss...sjah...'s een rasechte Miep... 8)

daarnaast kroop hij gister zelf in't nieuwe carrier-mandje... (huh?) en leek z'n ademhaling niet normaal, na navraag aan de DA, kan dit ook weer door de prednison komen als bijwerking, maar nah, die pred word nu afgebouwd, en eerst concentreren op de ontlasting, mocht dat allemaal een beetje op orde blijven, kunnen we verder zien of hart-pilletjes nog kunnen helpen....

de BARF-jongens vonden 't lever-dieet-prutje overigens zeer smakkelijk
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door