Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helma
#1301753
Hallo,
Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.
Gister waren Chester (volwassen cavalier) en Tygo (pup van 12 weken) aan het spelen tot Tygo plotseling begon te piepen. Toen ik keek, mankte hij naar zijn bench toe. Ik heb hem laten rusten. Met de laatste ronde kon/wilde hij bijna niet lopen. Vanochtend ging het al een stukje beter. Hij liep al wel weer wat beter, maar mankte nog wel. Net naar DA geweest. Deze heeft gevoeld en vermoedt een verstuiking. Tygo heeft een spuit (pijnstiller) gekregen. Toen de DA het rechterachterpootje helemaal naar achter trok, was dit duidelijk pijnlijk. Nu ben ik een beetje bang dat hij hier een blessure aan zijn heupjes overhoudt. Hij draait ook nog zo met zijn kont. We hebben afgesproken het een paar dagen aan te zien en als het dan niet beter is, moet ik terug komen om een foto te maken. Heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt met jullie hond en hoe lang moet ik ongeveer rekenen dat het beter moet gaan?
Alvast bedankt voor het meedenken.
De groetjes van een overbezorgde miep.......
Door bloemetje
#1301758
Geen idee meid. Maar ik zou het idd maar een paar dagen aan zien en dan foto's laten maken. Als je je niet prettig voelt kun je dat ook meteen doen hoor.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1301790
waardeloos zijn dit soort dingen, heb je arnica of traumeel in huis?
verders zou ik hem id rustig houden en bij geen verbetering id foto's laten maken....
alhoewel bij een verstuiking zal je niet zoveel zien...
gentle liep ook wel mank na wild spelen, dan hield ik hem effis rustig en met een dag of wat ging ie weer..
Door Helma
#1301795
Nee dat heb ik niet in huis.
Moet ik dat via internet bestellen of kan ik dat ook bij de tuinen kopen?
Ach je zult zien dat het allemaal wel weer goed komt, maar ik ben dan altijd zo'n zorgenmiep!
Hoeveel geef ik van Arnica of Traumeel?
Door lindaw
#1301849
Wij hebben bijna het zelfde gehad met Fellow toen hij net drie maanden was.
Ik heb hem toen ook rust en traumeel gegeven.
Hier kan ik het gewoon kopen bij de betere dierenspeciaalzaken, maar weet niet of ze dat overal hebben?
Door Helma
#1301964
Bedankt voor de antwoorden!
Toen ik net thuis kwam, kwam Tygo zelf de bench al weer uitlopen.
Ook wilde hij al weer spelen met Chester en hij dansde al weer als vanouds voor zijn eten.
Toch als het iets te veel wordt, hoor je hem iets piepen en dan zoekt hij meteen zijn bench op om even bij te komen.
Helemaal de oude is hij nog niet, maar als je toch ziet dat het gisteravond pas gebeurd is en hij nu al weer zo is,
dan is dat toch een goed teken??
Toch ga ik wel Traumeel bestellen.
De heren liggen nu te slapen, ik denk dat ik hen maar ga volgen.
Ik heb vanacht ieder uur voorbij zien komen, dus ik ga maar eens wat inhalen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1301982
is zekers een goed teken....
ik zal zeker spullen zoals arnica, traumeel ed in huis hebben, is erg handig!!!!
je kan het ook bij plaza 33 bestellen, heb je zo in huis!
Of id bij reformzaken..
Door Helma
#1303515
Het leek beter te gaan, maar vanochtend piepte hij weer iets en mankte ook weer wat. Eenmaal thuis was het wel weer over.
Gister heeft hij ook weer veel gespeeld, je kunt hem bijna niet rustig houden.
Kan het zijn dat hij gister toch te veel heeft gedaan en dat hij door het liggen in de bench de hele nacht wat strammig is 's ochtend?
Wil ik gewoon te snel?
Als het morgen nog zo is, gaan we weer terug naar de DA voor een foto.
Door tt-tjes
#1303933
Het zou goed kunnen dat hij weer te veel gespeeld heeft, het is toch heel belangrijk dat je hem de eerste dagen wat rustig aan laat doen.

Als je toch naar de DA gaat mischien toch ook na laten kijken of zijn pezen goed zijn. Dit kunnen ze helaas op een foto niet zien maar wel voelen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door