Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door linda1985
#1300957
Ik lees hier veel over zo'n soort reinigingskuren, is het nodig om dit zo af en toe te doen met je hond? Of alleen als er echt aanleiding voor is. Anders wou ik is een keer een reinigingskuur bestellen voor mijn honden van het merk Silverlinde/vertargil (groene leem). Wat is jullie mening hierover. Sparrow heeft momenteel wel wat kwaaltjes oa ontstoken oogjes, hotspot en ontstoken anaalklieren....En dat van het groene leem/chippen moet ik me daar zorgen over maken?
Laatst gewijzigd door linda1985 op ma 06 jul 2009, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door linda1985
#1301222
Niemand die tips kan geven, ik had al wel wat gezocht op de zoekfunctie maar kon daar ook niet alles uit opmaken
Door geer
#1301464
Oh, sorry! Ik geef 1 a 2 keer per jaar een kuurtje Drainage Compositum, preventief, om even de bezem erdoor te halen. Met name Sophie heeft snel last van haar huid, oren en andere uitscheidingsfabrieken en ik heb zeker het gevoel dat een kuurtje haar klachten wat verlichten en ze minder snel jeukerig wordt. Ik weet eigenlijk niet precies wat het verschil is tussen de Drainage die ik geef en de Groene Leem; ik kan me zo voorstellen dat Groene Leem inwendig alleen het spijsverteringskanaal 'schoonveegt', maar dat moeten degenen die reinigen met Groene Leem maar even vertellen. Drainage Compositum bevat iig kruiden die de organen prikkelen om sneller hun afvalstoffen uit te scheiden (.http://www.nmlhealth.com/c,5696,,/Draineren-paard.aspx)
Door linda1985
#1301469
Het gaat dan om een reinigingskuur zie deze link: http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=25748

Met Citroen, groene leem, jeneverbesolie en tea tree. Zoals ik op de site leeg een algehele reinigingskuur. maar het kan ook op basis van Chlorofyl ipv groene leem ivm gechipte dieren maar ik las dat dit onzin was?

Ik weet ook niet wat het verschil is met Drainage Compositum? Of weerstand compostitum en of de bovengenoemde kuur beide heeft?
Laatst gewijzigd door linda1985 op ma 06 jul 2009, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#1301615
Ik ken het Silverlinde-pakket onvoldoende om er iets zinnigs over te zeggen, maar misschien dat anderen hier er meer ervaring mee hebben? Weerstand Compositum is niet hetzelfde, dat is geen echte reinigingskuur, dan zou ik de drainage kiezen.
Door wonkybonk
#1301911
Ik weet wel dat het al eens is besproken in een ander topic Topic: Groene leem en de werking van de chip""
Door linda1985
#1301914
ja klopt en er staat dat het best kan, maar ik ben natuurlijk weer zo iemand die zich daar druk om gaat maken
Door linda1985
#1301930
Ik twijfel dus tussen de groene leem reinigingspakket en de chlorofyl, wat zouden jullie doen?? Ik heb al veel gelezen via de zoekfunctie maar kom er toch niet echt uit.
Door Eef+Stippels
#1302093
Ik zou drainage compositum gebruiken.

Hier wat info over de chip en drainage compositum:
Drainage Compositum vormt geen gevaar voor de chip die veel huisdieren dragen. Af en toe doen verhalen de ronde dat een drainagekuur alle lichaamsvreemde stoffen, dus ook de chip, zou uitdrijven. Dit is echter niet het geval.
Door linda1985
#1302770
Ik heb toch het Silverlinde pakket besteld, maar nu dacht in ineens en kan dat niet goed terugvinden, mijn andere hond is 2x geopereerd aan de kruisbanden, en heeft naar mijn weten aan een kant zeker een kunstkruisband. Heeft groene leem daar ook effect op anders kan ik het haar niet geven...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door