Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#1301767
Even een vraagje over buikpijn na het zwemmen.
chico zwemt regelmatig (dagelijks) en krijgt daarbij veel water binnen. meestal kotst hij dat uit en dan klaar.
Maar heel soms krijgt hij binnen een uur na het zwemmen vreselijke buikpijn. Zo erg dat hij ligt te kreunen van de pijn en weg kruipt.
Heel zielig om te zien. Zijn neus word dan ook heel bleek (al zijn bloed trekt dan naar z'n buik). De eerste keer toen dit gebeurde zijn we met gierende banden naar de DA gereden. Hij heeft toen een infuus en pijnstilling gekregen.
Pijnstillers helpen wel. Maar zijn ook niet goed voor de maag. Okugest niet.

het simpelste zou zijn niet meer zwemmen, maar hij doet dit zo graag dat het eigenlijk geen optie is. (zou ik hem niet meer los kunnen laten)
Zijn er meer honden die dit hebben??
En hebben jullie tips?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1301783
goh, heeft ie het nou nog/weer..
waardeloos is dat..
ik denk toch dat je het zwemmen tot een minimum moet brengen en het meeste water krijgen ze binnen als ze met iets in de bek zwemmen, stokken of balletjes..
denk dat je geen bal meer gooien moet, maar kijken of ie zo uit zichzelf wil gaan zwemmen..
Door pallas
#1301968
Als hij heel graag iets uit het water haalt , kies dan iid niet voor een bal. Daarmee krijgen ze echt golven water binnen.
Misschien is een zachte kleine waterdummie beter , of een zo'n drijvend apporteerblokje.
Dan kan hij zijn bek beter sluiten.
Je zou ook nog kunnen kijken of een zwemvest verbetering geeft, dan liggen ze wat hoger in het water.
Door claudiaB
#1301983
[quote="pallas"]
Als hij heel graag iets uit het water haalt , kies dan iid niet voor een bal. Daarmee krijgen ze echt golven water binnen.
Misschien is een zachte kleine waterdummie beter , of een zo'n drijvend apporteerblokje.
Dan kan hij zijn bek beter sluiten.
Je zou ook nog kunnen kijken of een zwemvest verbetering geeft, dan liggen ze wat hoger in het water.

[/quote]

Bedankt voor je tips!
Ik had ook al aan een zwemvest gedacht, maar twijfelde over het effect.
Zal ook eens contact zoeken met iemand van het hydro centrum.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door