Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1301481
Onze Toller Kyran stinkt. Niet gewoon een hondenlucht of een natte vachtenlucht, het is een mengsel van zweetvoeten met een frans kaasje.....Ik heb van alles geprobeerd, maar niets hielp. Ik had het geaccepteerd dat hij dat nu eenmaal heeft, ook al ben ik er niet blij mee. Bijna niemand die ik ken met honden herkende de lucht maar allemaal vinden ze dat hij idd behoorlijk meurt :P

Nu is Yilla erbij. Tot een maand of 2 geleden kreeg zij KVV met af en toe een Barfhap, nu Barft ze volledig, maar......nu gaat zij dus ook stinken.....en dat vind ik dus iets te toevallig. Ze zwemmen beiden iedere dag maar er zijn zoveel honden die dat doen die niet ruiken. Mijn vraag is dus; is er een bepaald soort vlees waar honden een bepaalde geur van kunnen uitscheiden?
En heeft iemand tips????? 40 paar zweetsokken in je huiskamer is echt geen pretje..... :nerves:
Door Nynke
#1301595
goh Ellen, dat is een raadsel  :-\ :-\ 

Ik vind altijd dat brokkenhonden stinken en rauwgevoerde niet  :-X
Door ellenned
#1301622
Dat vind ik dus ook, maar brokkengeur is echt totaal anders. En ik weet ook echt niet of het door rauw komt maar het is wel iet te toevallig dat Yilla het nu ook heeft.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1301642
Kan het ook niet rasgebonden zijn,sommige hondenrassen hebben een eigen geur, de shakespeare bay retriever is haast niet in huis te houden vanwege zijn lichaamsgeur heb ik weleens gelezen...
Maarja leuk is het niet....
Door ellenned
#1301651
Ja dat weet ik, van de Chesapeake bay ruiken de pupjes zelfs niet lekker ......

Ik denk het niet zo, ik ken best heel wat Tollertjes en allemaal ruiken ze naar roosjes......nou zoiets dan.....
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1301652
In wat voor water zwemmen ze? Ik ken best honden die vaak zwemmen en daardoor gaan stinken.
Dan kun je kijken naar wat voor vlees je ze geeft. Is dat kwalitatief goed en waar komt het vandaan? Niet elk bedrijf springt even zorgvuldig om met de hygiëne.
En anders een keer een ontgiftigingskuurtje.
Door ellenned
#1301655
Eigenlijk zwemmen ze overal en nergens, altijd ergens anders, soms in de IJssel, in de Rotte, afgelopen 2 weken in Drenthe in een prachtige schone visvijver, met toestemming hoor.....

Ontgiftingskuurtje heeft Kyran al eens gehad ervoor, dat heeft niets gedaan. Ons vlees komt ook overal vandaan, maar vooral van Herby, Dogshape en het IC.

Ik weet dat het niet het grootste probleem is, maar het is echt niet zo leuk zo in huis. Ik heb toch zelf het idee dat het van het zwemmen kan komen maar dan bij allebei.....?????
Door deja
#1301662
Ik durf er bijna gif op in te nemen dat het van het zwemmen komt, ik heb zelf 2 goldens en ken er nog wel een paar die precies hetzelfde hebben als ze in een week tijd 3 of 4 keer hebben gezwommen begint het feest,  nou dan denk ik de eerste paar dagen o wat stinken ze weer, en dan ga ik ze wassen met de tuinslang en vloeibare groene zeep goed spoelen en goed drogen en ze ruiken weer als nieuw.
Ik was gisteren bij vrienden van mij hebben ook 2 goldens laatste tijd ook veel gezwommen en stonken ook tegen je aan.
Ik zou ze lekker wassen en dan opnieuw oordelen hoor het graag van je als ze er van opknappen.
Groeten Marjan.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1301678
[quote="ellenned"]
Eigenlijk zwemmen ze overal en nergens, altijd ergens anders, soms in de IJssel, in de Rotte, afgelopen 2 weken in Drenthe in een prachtige schone visvijver, met toestemming hoor.....

Ontgiftingskuurtje heeft Kyran al eens gehad ervoor, dat heeft niets gedaan. Ons vlees komt ook overal vandaan, maar vooral van Herby, Dogshape en het IC.

Ik weet dat het niet het grootste probleem is, maar het is echt niet zo leuk zo in huis. Ik heb toch zelf het idee dat het van het zwemmen kan komen maar dan bij allebei.....?????
[/quote]

Ja, kijk, dat verklaart een hoop!!!  ;D
Door lightning
#1301693
1 van mijn honden stonk ook zo erg maar dat kwam toen door het dagelijks zwemmen. probeer het eens om ze een hele tijd niet te laten zwemmen? lijkt me niet logisch als het van het eten komt
Door deja
#1301704
Nou ik heb de ervaring dat de stank niet vanzelf weggaat, of ik heb niet lang genoeg gewacht.
Als ik een paar dagen in die stank zit ga ik ze wassen want ik kan er niet zo goed tegen, dat heeft misschien ook te maken met dat mijn eerste golden zijn hele leven heeft gestonken en daar was niets aan te doen, die moest ik om de week wassen maar hij stonk zo weer daar werd je echt moedeloos van hij had ook vreselijke huid problemen maar die is alweer zo'n 15 jaar dood toen was het niet anders.
Door lightning
#1301709
ik bedoelde ook eerst wassen en dan lang niet laten zwemmen hier hielp het :-[
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1301736
[quote="lightning"]
ik bedoelde ook eerst wassen en dan lang niet laten zwemmen hier hielp het :-[
[/quote]
Zou voor mij geen optie zijn, aangezien Yuki met zwemmen zijn spieren een beetje in conditie moet houden. Daarbij vind ie het heerlijk, en dat is natuurlijk wel logisch voor een hond met gewrichtsproblemen.

Toen Yuki zo erg rook, is mij geadviseerd om ook voor hem bioresonantie-therapie te doen, omdat het, zeker bij oudere honden, ook een opstapeling van afvalstoffen in het lichaam kan zijn. Ontgiften is dan natuurlijk ook goed.
Na de osteopatie rook hij weer een uur in de wind, maar nu wordt het alweer minder...dus ik denk echt dat het alles te maken heeft met de lichamelijke staat van zijn.
Door Mariska
#1301768
Ik weet welke lucht je bedoeld! Mijn oudste hond kan ook zo enorm stinken maar dat doet hij alleen in de zomer. Er wordt dan veel gezwommen en niet altijd in de meest schone slootjes. Hij heeft een dikke vacht en hij stinkt het ergst boven op zijn kont, het laatste deel van zijn rug. Ik denk dat daar het meeste vuile water in blijft hangen als hij uit het water komt. Ondanks het afdrogen duurt het ook altijd lang voordat hij daar droog is. Mijn vriendin is trimster en neemt hem regelmatig even onder handen, ze haalt dan een hoop onderwol eruit, hij gaat vervolgens lekker in bad en dan is het weer een tijdje goed. Mijn andere honden die in hetzelfde slootje zwemmen stinken helemaal niet maar zij hebben een hele andere vacht dan Max. Het is een rotlucht ik weet het maar gelukkig heeft mijn hond het alleen als het heel erg warm is en dat hebben we hier in nederland (gelukkig) geen 4 weken achter elkaar.
Door ellenned
#1302009
[quote="Mariska"]
Hij heeft een dikke vacht en hij stinkt het ergst boven op zijn kont, het laatste deel van zijn rug. Ik denk dat daar het meeste vuile water in blijft hangen als hij uit het water komt. Ondanks het afdrogen duurt het ook altijd lang voordat hij daar droog is.
[/quote]

Ja precies daar zit de stank!!!! En ik dacht ook wel bij Kyran dat het van het zwemmen kwam alleen begin ik nu erg te twijfelen nu Yilla het ook heeft. Yilla haar zus zwemt ook iedere dag, krijgt brokken en heeft echt nergens last van. Yilla haar broer,zwemt ook iedere dag, barft sinds kort en gaat nu stinken...rarararara....?????!!!Maar natuurlijk never dat ze ooit brokken gaan krijgen, dan maar gootaandeelhouder worden bij de knijperfabrikant!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door