Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1300400
Voorheen haalde ik altijd een kilo uit de vriezer liet dat gedeeltelijk ontdooien en sneed er dan af wat ik nodig had en derest weer in de vriezer.
Nou lees ik wel eens dat voor honden het vlees een beetje belegen mag zijn.
Ik heb voor morgen want dan is het vleesdag nog 480 gr. reevlees kom 100 gram tekort, nou heb ik er een kilo kalfspier uit gehaald, heb dan morgen maar 100 gram nodig kan de rest in de koelkast blijven?
Na morgen hebben ze een bot dag dus daarna weer vlees  heb dan weer 580 gram nodig, dat houd dan in dat er nog ong. 350 gram overblijft dat moet dus dan ook weer een dag over liggen.
Dus zondag uit de vriezer en vrijdag het restant kan dat?
Laatst gewijzigd door deja op ma 06 jul 2009, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1300457
overmorgen kan je bij het bot toch ook dat vlees geven ? Je kunt toch geen puur bot geven  :-\ :-\

2 tot 3 dagen is hier echt matje hoor  :-\ :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door choopy
#1300463
Bij mij ligt het ook weleens 3 of 4 dagen in de koelkast vanaf dat het ontdooit is.
Als ik het in de koelkast ontdooi (duurt meestal zo'n anderhalve dag) dan komt het heel soms voor dat het dus 5 dagen in de koelkast ligt.
Heb de hondjes nog nooit horen klagen en ook de geur is dan nog goed.
Ontdooi ik iets buiten de koeling en het is te veel, dan gaat het wel in de koelkast, maar wordt het zeker de volgende dag opgemaakt. Dan maar even een wissel in het menu.
Door deja
#1300482
[quote="Nynke F"]
overmorgen kan je bij het bot toch ook dat vlees geven ? Je kunt toch geen puur bot geven  :-\ :-\

2 tot 3 dagen is hier echt matje hoor  :-\ :-\ :-\

[/quote]
Ik geef konijnkarkas eendenkarkas kippenbouten of eendenruggen daar hoeft echt geen spiervlees bij  dat is vaak meer vlees dan bot, ze krijgen ook wel haaskarkas dat is wat kaler maar de andere keer weer eendenrug en daar zit heel veel vlees aan.
Dus is doe nooit spiervlees bij bot want de botten die ik geef zijn rijkelijk bevleesd als ik kipkarkassen geef doe ik er altijd nekken en vleugeltjes bij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door