Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1099832
Cidaq heeft een pH-waarde van ca 8 in haar urine. Van de DA moet ze nu speciale brok, maar ik ben toch voor vers vlees. In Nederland aten al mijn honden vers vlees. Hier in Portugal kan ik het moeilijk krijgen omdat alles van een dier door de mensen gegeten wordt. En als ik iets kan krijgen is het wat afval van varkensvlees. Wat kan ik het beste gaan doen om de pH waarde naar beneden te krijgen. Ik koop nu gewoon vlees voor haar in de supermarkt en ben bezig een schaap of geit oid te kopen, maar hier gaat dat zeer langzaam en ook kan ik niet zeggen dat het voor mijn hond is omdat de mensen dan denken dat ze daarna op die dieren gaat jagen.
Door Lizzy
#1099873
Wat is er aan de hand met de urine? Heeft ze blaasontsteking en struviet in de urine? Verse/rauwe voeding is beter dan brok. Maar als er een bacterie in de urine zit, zul je ook naar alle waarschijnlijkheid een antibiotica nodig hebben. De urine kan aangezuurd worden met ascorbinezuur (vitamine C), appelazijn en cranberry.
Door Xada
#1100259
[quote="Lizzy"]
Wat is er aan de hand met de urine? Heeft ze blaasontsteking en struviet in de urine? Verse/rauwe voeding is beter dan brok. Maar als er een bacterie in de urine zit, zul je ook naar alle waarschijnlijkheid een antibiotica nodig hebben. De urine kan aangezuurd worden met ascorbinezuur (vitamine C), appelazijn en cranberry.

[/quote]

Alles wat zo even bekeken kan worden is goed, alleen is de pH-waarde te hoog (8). De DA hier wil haar dus op speciale brok hebben om te zien hoe dat werkt. Een blaasontsteking heeft ze niet. Ik zou die brok een maand moeten voeren en dan weer zien hoe het met haar urine is. Cidaq is heel fleurig en je merkt alleen aan haar dat ze vaker plast en als ze klaar is langer blijft zitten, alsof er nog iets komen moet wat niet komt. Is er na een maand geen verbetering, dan willen de DA een echo en/of foto's maken etc. Dat is hier de normale manier van werken. Maar als ik brok moet kopen van 7 euro per kilo, dan kan ik net zo goed vlees in de supermarkt kopen. Dit heb ik dus ook gedaan en nu krijgt zij alleen vers vlees. Ik zal haar er ook vit C doorheen geven. Hopelijk gaat de pH op die manier naar beneden
Door ulla
#1100263
Als ze langer blijft zitten met plassen, lijkt mij toch dat er iets aan de hand is,ook gezien de hoge ph.
Door Lizzy
#1100539
[quote="Xada"]
Alles wat zo even bekeken kan worden is goed, alleen is de pH-waarde te hoog (8). De DA hier wil haar dus op speciale brok hebben om te zien hoe dat werkt. Een blaasontsteking heeft ze niet. Ik zou die brok een maand moeten voeren en dan weer zien hoe het met haar urine is. Cidaq is heel fleurig en je merkt alleen aan haar dat ze vaker plast en als ze klaar is langer blijft zitten, alsof er nog iets komen moet wat niet komt. Is er na een maand geen verbetering, dan willen de DA een echo en/of foto's maken etc. Dat is hier de normale manier van werken. Maar als ik brok moet kopen van 7 euro per kilo, dan kan ik net zo goed vlees in de supermarkt kopen. Dit heb ik dus ook gedaan en nu krijgt zij alleen vers vlees. Ik zal haar er ook vit C doorheen geven. Hopelijk gaat de pH op die manier naar beneden
[/quote]

Dit klinkt mij toch echt als blaasontsteking en/of struviet.
Door stephany
#1101375
Ben ook bang dat het zeker blaasontsteking is en of er stuviet bij zit dat hoeft NOG niet zo te zijn. Mijn kat heeft het zelfde gehad en was er na een ab kuurtje gelukkig snel vanaf. Ik neem aan dat dit voor honden niet veel anders is...??
Sterkte ermee!
Door Xada
#1101614
Mijn eerste gedachte was ook blaasontsteking, maar de DA zegt dat het dat niet is. Ik heb heel veel vertrouwen in mijn DA dus wil ik het eerst eens proberen met voer. En voor mij betekent dat op dit moment vers vlees en vit C. Ik weet niet hoe snel ik dan al weer haar urine kan laten testen, maar ik denk dat twee weken daar genoeg voor moeten zijn?
Door kojak
#1101742
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kojak
#1101743
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
#1102644
Ik ben woensdag gelijk vers vlees gaan kopen en voeren. En vanmorgen plaste Cidaq weer normaal, dus een mooie plas en daarna stond ze ook onmiddelijk op. Ik ga hier nog even mee door en als ik weer in de buurt van de DA kom laat ik de pH weer even meten. Ik hoop dat het dan goed is.
Door Xada
#1300299
Na een hele lange tijd toch nog even een update geven van Cidaq. Ze had dus wel een blaasontsteking zoals ik dacht. De DA zat hier helemaal fout mee. Cidaq is ondertussen geopereerd omdat er drie hele grote stenen in haar blaas zaten. De urine was zelfs op een moment licht koffiekleurig. Gelukkig is ze nu weer helemaal de oude, alleen haar linkerachterpoot wil niet zo goed meer. Dat is vooral lastig als ze op de bank of op bed wil liggen. Ik geef haar dan even een kontje. Maar gelukkig is ze weer beter.
En dit is al de tweede operatie die ze na haar hersenvliesontsteking ondergaat. Ze mag eigenlijk helemaal geen narcose en injecties hebben. Het is ook zo'n vechtersbaasje wat haar leven betreft.
Laatst gewijzigd door Xada op ma 06 jul 2009, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
#1301498
Mij is verteld dat als de pH te hoog wordt er meer kans is op het vormen van blaasgruis of blaasstenen. En dat je dan meer kans hebt op een blaasontsteking. En hier in Portugal zijn we als de dood voor ontstekingen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door