Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ria29
#1299919
Mijn honden zitten sinds een paar dagen aan de KVV en die zien er goed uit.

De Beagle van de buren echter is 10 kilo te zwaar. Ik meende dat hij normaal 25 kilo zou mogen wegen maar weegt momenteel 35 kilo. Stel dat de buren zouden willen dat hij wat afvalt en dit met KVV zouden willen doen, hoe zit het dan met de hoeveelheden ?

Met andere woorden wat moet hij binnenkrijgen om toch voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen maar ook afvalt.
Door Suzanne
#1299927
stel dat de buren het vragen ;-)
Dan geldt volgens mij dat je de hond moeten voeren naar de hoeveelheid die hij zou krijgen als hij een goed gewicht had.
Wel blijven nadenken ;-) als dat inhoudt dat de hond beduidend meer of minder gaat krijgen, dat je dat op- en afbouwt.. niet van het ene op het andere moment, zodat het lijf de kans krijgt te wennen, zeker met honden die moeten aankomen!

Suzanne
Door Ria29
#1299945
ik heb het er met ze over gehad, ik was daar te bbq-en gisteren, en had hun al verteld dat ik driftig aan het kvv-en was en dat ik er van genoot hoe de honden nu staan te smikkelen

buiten zijn eigen voeding plundert hij ook regelmatig het voer van de katten etc.

ik kan ze alleen tippen ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1299947
id langzamerhand minderen op voer, kattenvoer hoger zetten zodat de hond er niet bij kan, of ook de katten op kvv zetten en 1x per dag samen met de hond te eten geven..
daarbij telt natuurlijk ook de beweging van de hond!
Gebruikersavatar
Door spanky
#1299968
een beagle die 35 kilo weegt dat is niet tien kilo maar bijna 20 kilo te zwaar.
ik heb er zelf 2 en die schommelen tussen de 16 en 18 kilo.
er zullen er heus zijn waarbij iets over de 20 kilo een mooi gewicht is maar het gemiddelde
is toch echt rond de 15 kilo.
tja het jatten is hier ook een bekend verschijnsel, dan geef ik dus een hele kleine maaltijd te eten.
verder heb ik het gedaan de hoeveelheid voer geven wat bij 16 kilo past.
Door Ria29
#1299985
jou honden lijken tenminste op beagles ;)

denk dat als hij 10 kilo terug gaat, het al heel mooi zou zijn, qua hoogte vind ik hem wel groot voor een beagle of ik moet in het verleden een mini-beagle gezien hebben ;)
Door joo-tje
#1300045
Als er zoveel overgewicht is, moet je dat denk ik voorzichtig aan pakken.....ik ben zelf heel rigoreus met mijn hond aan de slag gegaan maar dat ging om een kilo of drie, vier.  Deze honden krijgen waarschijnlijk gewoon teveel van alles. Teveel tussendoortjes, maar ook gewoon teveel voer. Dus net als bij de mens zou ik eerst eens goed bekijken waar ik zou kunnen minderen en het vooral niet zielig vinden dat ze maar 1 koekje krijgen en niet 5. Mijn honden hebben beiden altijd honger maar ik ga daar natuurlijk niet aan toegeven anders zou ik ze het huis uit kunnen rollen!  ;)
Door 202Spots
#1300198
[quote="Ria29"]
Met andere woorden wat moet hij binnenkrijgen om toch voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen maar ook afvalt.
[/quote]

2% van de gewenste lichaamsgewicht aan voer gaan geven,wanneer hij dus eigenlijk maar 25 kilo MAG wegen, dan daar vanuit gaan rekenen...en natuurlijk geen kattevoer of andere tussendoortjes geven, of misschien 'n wortel of halve appel ,maar verder geen dikmakertjes erbij..
Daarnaast natuurlijk ook veel meer beweging laten doen..

Ohh en langzaam aan minderen? Heb ik niet gedaan...toen Bo hier kwam kreeg hij 2x per dag beetje br**
Ik ben gelijk met 1 x per dag gemalen rauw met veel groentes erbij gaan geven en dat ging prima..
(Is inmiddel 6.5 Lbs vanaf, (vanaf 25 mei) ook veel lopen en nu spelen met de sprinkhaan help ook!)
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 05 jul 2009, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door