Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door joo-tje
#1252153
Mijn 11 jarige poes, Nina heeft sinds een jaar (dat het is vastgesteld maar waarschijnlijk al veeeeel langer) ernstig nierfalen (verschrompelde niertjes). Ze zit sinds die tijd op nierdieet brokken. Het gaat heel goed met haar alleen een paar maanden geleden kreeg ze problemen met 1 oor. Er zat veel viezigheid in en ze liep steeds met een scheef oor. Naar de dierenarts en daar bleek haar oor zo vies dat het eerst uitgespoten moest worden. Toen zagen ze er iets glimmends in.....maar wat??? Na twee weken  zelf oorzalven thuis, weer gekomen, oor nogmaals uitgespoten en glimmertje was weg! Nou prima dus. Na ongeveer twee maanden flapperde ze weer met haar oortje. Ik eens kijken en ik peuter er zo een enorm stuk (echt enorm wel 1,5 centimeter lang) aangekoekt oorsmeer uit. Dus weer heen. Weer oor uitspoelen want enomr vies. Nog veel meer brokken oorsmeer met pincet eruit gehaald....echt ongelooflijk wat er in zon klein oortje zit. Waarschijnlijk was er een poliep aan het groeien in haar oor achter het trommelvlies....uitgaande van haar ernstige nierproblemen en niet sterke gestel (ze is ook echt heel erg dun en eet bijna niet) geen optie voor opereren. Weer naar huis en twee weken zalven. Gister weer terug voor controle en het oor was prachtig! Geen poliep te zien! Geen oorsmeer! Wel was het trommelvlies wat bijzonder maar niet bijzonder genoeg om er iets van te denken. En ze was een halve kilo aangekomen!!!! En eigenlijk draait het hele verhaal ook hier om...ze eet sinds twee weken ander nierdieetbrokjes (ja sorry ik weet het) en en en carnibest natuur!! En echt als ze iets zou mogen kiezen is het wel de carnibest! Ze giert het uit als ik dat klaarmaak. Omdat ik op het moment nog een beetje voorzichtig ben, want ik wil eerst dat ze aansterkt., geef ik haar nog brokken maar wie weet in de toekomst....ik wide even laten weten dat ik zo blij ben en zo supertrots op haar dat ze het zo goed doet! En ik ben heel en heel erg blij dat ik ben begonnen met carnibest natuur want ze eet weer met lol en dat was heel lang niet het geval.
Wat er met het oor aan de hand is weten we niet maar ik ga nu eerst op onderhoudsdosering zalven en hopen dat het dan goed blijft.
Door brie
#1252158
goh, volgens mij weet je kat precies wat goed voor der is  ;)

je zou de cb diabetes variant kunnen geven, daar zitten geen granen in en ontlast de nieren wat meer.
Door joo-tje
#1252184
oh dat is een goede tip. Van carnibest zelf gaven ze me deze optie van de natuur. Trouwens waar zou ik bandit nierdieet kunnen halen in Groningen??  En ja mevrouw weet echt wel wat ze wil ::) en wat goed is!
Door YaYa
#1252378
Ik zou ook voor de carnibest diabetes gaan. Daar zitten geen (granen) Koolhydraten in en belast de nieren een stuk minder. Verder is het hetzelfde als de natuur. Als je het aandurft, zou ik de brokjes achterwege laten. Ze geeft zelf aan dat ze het lekker vindt en ze is zelfs aangekomen. Dus wat zou je nog meer nodig hebben om je te overtuigen. Misschien helpt het je als ik zeg dat mijn nierpatientje op de carnibest diabetes staat? Ze zal door de carnibest echt niks tekort komen, sterker nog, ze krijgt juist extra. Door de brokjes moet ze superveel drinken en met de carnibest krijgt ze sowieso al extra vocht binnen dat ze heel hard nodig heeft. En helemaal als je er nog een plens water doorheen doet.
Door Borke
#1252510
Onze nierpatient kreeg Carnibest lam en Fortekor pilletjes van de DA en heeft haar totdat ze 14.5 jaar was het prima op gedaan.
Toen was er nog geen Bandit nierdieet, nu zou ik daarvoor kiezen.
Als je Tannetje een pb stuurt (Hitam op dit forum) dan krijg je zo een lijst met verkoopadressen bij jou in de buurt!

Geweldig dat het oor van je kat zo opgeknapt is!
Door joo-tje
#1252783
reuze bedankt voor de reacties! En ja het overtuigd me nog meer als iemand zelf zo'n patient in huis heeft!
carnibest diabetes kan ik vast ook op de hondenschool krijgen waar ik mijn andere carnibest haal.
Door joo-tje
#1299615
hmmmm oor is een hele tijd rustig geweest en ik zag vandaag dat het weer een beetje viezig was dus schoongeveegd met warm water en een doekje. En nu blijkt ze een behoorlijk loopoor te hebben want het loopt er echt uit en het stinkt....
Wat raden jullie aan? Af en toe even olieen? En schoonvegen? Of moet ik meer doen?
Ik zag dat het ook ontgiften kan zijn.....verder gaat ze nog steeds als een speer! Ze heeft bijna al haar haar terug aan de achterkant dat is echt al zo vreselijk lang geleden....
Gebruikersavatar
Door koekje
#1299666
met een loopoor moet je naar de DA!
niet zelf er olie oid in gaan doen, als er een gaatje in het trommelvlies zit, ben je een stuk verder van huis (risico op hersenvliesontsteking)
Door joo-tje
#1299810
oke! Zal morgen direct bellen! en ik zal er niks in doen. (Ze heeft wel standaard surolan oordruppels dus die ik zo eens in de zoveel tijd onderhoudsmatig erin moet druppelen, maar dat doe ik dus ook even niet.) Ze heeft geen last verder.
Door joo-tje
#1301638
Stinkoor is weer schoongespoten...opnieuw surolan zalf meegekregen. Het trommelvlies was niet mooi maar er zat geen gaatje. Dus maar weer zalven en over tien dagen terug komen. Wat een bikkel van een kat dat ze dit elke keer toestaat zonder narcose en zonder echt veel tegenspartelen! Ik heb ook bij deze invaldierenarts aangegeven dat ik niet wil dat ze een heftige operatie ondergaat ivm haar nierziekte en overlevingskansen. Ik zie dat ze het sinds een hele lange tijd, echt heel erg goed doet nu ze op vers vlees staat. Ze is enorm vooruit gegaan en ik wil het fragiele evenwicht niet verstoren met een heftige operatie. (om een eventuele poliep te verwijderen) Ze voelt zich goed, ze speelt sinds jaren weer en ze maakt ons allemaal gek met haar geschreeuw om VLEES! (ze staat me bij de voordeur sávonds op te wachten)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door