Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Silvia V.
#1296147
Hoi allemaal,

Mijn honden en katten krijgen dagelijks KVV (diverse soorten en smaken afgewisseld).
Nu heb ik begrepen dat het goed is om de hond 1x per week vette vis te voeren.
Nu heb ik vorige week voor het eerst sardientjes in zonnebloemolie in blik gekocht bij de Aldi om dat eens te proberen. Alleen nu zag ik zojuist in een stuk van Lizzie dat het niet goed was om ingeblikte vis in zonnebloemolie te geven. Dus dit kan ik niet blijven geven.

Maar wat kan ik nu wel precies qua vis (uit blik) geven? Volgens mij zit de meeste (vette) vis in blik meestal in zonnebloemolie (of in een sausje). Welke soorten vis kan ik dan allemaal geven?
En hoeveel kan ik dan het beste per hond (Berner Sennen) per week geven?

En wat voor soorten vis mag ik dan aan de kat geven? Mag dat ook gewoon uit blik?
Door bloemetje
#1296161
Verse sardientjes zijn natuurlijk beter.

Maar in zonnebloemolie is misschien niet zo erg als je het goed afspoelt vantevoren?
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1296209
Ik wil wel wat extra zalmkoppen voor je bestellen bij Herby als je daar interesse in hebt....

Ik woon in J`dorp.
Als je me het gewicht van je BSen geeft en voor hoeveel keer je zalmkoppen wilt hebben.

Misschien ga ik volgende maand bij Gelukkig Dier weer wat bestellen en die verkopen Sardines
Door Silvia V.
#1296246
[quote="vanaalst"]
zalm in blik, maar dat wordt een dure zaak...
haal gewoon verse sardientje of zalmrepen dan ben je veel goedkoper uit!
[/quote]
Eh, stomme vraag misschien: kan ik die dan gewoon het beste in een viswinkel kopen of bijvoorbeeld bij Herbie?
Door Silvia V.
#1296251
[quote="*Nikki*"]
Ik wil wel wat extra zalmkoppen voor je bestellen bij Herby als je daar interesse in hebt....

Ik woon in J`dorp.
Als je me het gewicht van je BSen geeft en voor hoeveel keer je zalmkoppen wilt hebben.

Misschien ga ik volgende maand bij Gelukkig Dier weer wat bestellen en die verkopen Sardines
[/quote]
Dankjewel! Ik moet eerst nog even kijken hoe en wat ik wil. Maar als ik besluit om inderdaad zalmkoppen of sardines te geven, dan geef ik een seintje (of ik bestel het zelf even bij Herbie in grote getalen :)
Door Peter79
#1296370
[quote="Silvia V."]
Eh, stomme vraag misschien: kan ik die dan gewoon het beste in een viswinkel kopen of bijvoorbeeld bij Herbie?

[/quote]

Op de markt.
Daar hebben ze ook veel afval wat je zo mee krijgt.
Door Ziviaantje
#1299384
Ik heb witte visfilet gekocht bij C1000 ( ben ff de naam kwijt, begint met een T ), 2 kilo voor 5 euro. Die geef ik regelmatig. Ze hebben het regelmatig in de aanbieding daar.
Door roos79
#1299394
Als ik het goed heb, bevat witvis minder Omega 6 dan vette vis zoals haring, sardines, zalm, makreel etc.

Sommige honden gaan spugen van hele vissen, in dat geval zo'n vissie in stukken verdelen over de week.

Ik geef bijna wekelijks een zalmkop of bijv. sardines in water. Vers wordt hier niet echt gewaardeerd  ::)
Gebruikersavatar
Door Madera
#1299447
[quote="Ria29"]
Een domme vraag misschien maar hoeveel gram vis geef je dan per kilo hond ?
[/quote]
als ik Luck vis geef vervang ik meestal gewoon 1 maaltijd door vis. dus dezelfde hoeveelheid als dat je hond normaal kvv krijgt
Door Alba
#1301047
Dat doe ik ook, wat ik aan BARF geef naast de KVV vul ik aan tot wat ze normaal in gewicht zou krijgen op een dag. Laatst heeft Alba een kwartel van 200 gram gekregen, dan krijgt ze nog ongeveer 200 gram KVV erbij (over de dag verdeeld).
Zalm staat echt in Alba's top 3 (samen met paard en ik denk die kwartel), maar sardines uit blik/tonijnsnippers uit blik zijn ook lekker vind ze (als snackje, bv in de Kong, is echt dikke lol).
Door Ziviaantje
#1303069
[quote="aussie"]
Ik heb witte visfilet gekocht bij C1000 ( ben ff de naam kwijt, begint met een T ), 2 kilo voor 5 euro. Die geef ik regelmatig. Ze hebben het regelmatig in de aanbieding daar.
[/quote]

Het is dus Pangafilet.... Ja, dat is iets met een T  :2funny: :2funny: :2funny: Ik geef eigelijk geen vette vis. Ik heb wel Kivo met paling gevoerd, maar ik geef even geen Kivo meer ( Indy kreeg een stinkende vacht, en sinds ik gestopt ben ruikt ze veel minder ). Ik wil wel eens andere vis proberen, maar zie een zalmkop niet zo zitten. Liever van die hapklare visjes zoals sardientjes. Moet ik alleen even zoeken waar ik dat kan kopen voor een beetje leuk prijsje. Ik geef overigens wel regelmatig van die visoliecapsules.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door