Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1298989
Hoi allemaal,

Mijn katten staan sinds kort eindelijk op de KVV ::). Sinds een tijdje heb ik wat Carnivoer en Bandit Wildmix in de vriezer liggen en dat wilde ik wat uit gaan breiden.
Aangezien ze helemaal dol op de Bandit Wildmix zijn, dacht ik de vismix ook eens te proberen. Omdat ik er zo'n 3 kwartier over moet rijden om bij een Bandit verkooppunt te komen, heb ik er voor de zekerheid meteen maar 3 meegenomen.

Vanochtend voor het eerst aan de dames geserveerd en wat me meteen opviel was de groene kleur. Ik rook er eens aan en vond het verre van vis ruiken. Er zit een vieze geur aan vind ik zelf.
Enfin, de dames vonden dat blijkbaar ook en liepen er hard voor weg. Ze hebben er de hele dag nog geen kruimeltje van gegeten.
Toen voor mij de ultieme test gedaan, namelijk mijn honden een beetje voorgehouden. Ik kon mijn ogen niet geloven, maar ze trokken hun neus er voor letterlijk voor op. Dit heb ik echt nog niet eerder meegemaakt!! :o

Ik begin er nu echt aan te twijfelen of het voer wel goed is gezien de kleur, geur en de reacties van de katten én honden. Ook ingevroren heeft het dezelfde kleur en geur.

Ik heb er zojuist foto's van gemaakt (met een plakje osseworst erbij voor het contrast) om het eens aan jullie te laten zien, zodat de Banditkenners misschien kunnen zien of het de normale kleur heeft (jammer dat we nog geen geuren mee kunnen sturen ;D). Maar ik probeer met alle macht mijn foto's op een algemeen album te zetten, maar het lukt me gewoon niet.
Dus als jullie de foto's willen zien, dan kan ik ze wel mailen. Of zou iemand ze misschien voor me ergens in dit topic neer kunnen zetten ;)?
Laatst gewijzigd door Silvia V. op za 04 jul 2009, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Silvia V.
#1299077
Marije schreef: Hoi Silvia ;)
Je kan de foto's heel gemakklijk op http://www.mijnalbum.nl uploaden, wijst zich allemaal zichzelf!
Succes en ben wel benieuwd eigenlijks ???
Oké. Ik dacht, ik ga er dan nu maar eens voor ;). Ze staan vanaf nu in een album. Als het goed is moeten ze dan hier in te vinden zijn:
http://www.mijnalbum.nl/Album=EAKPCJKT

Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan :P.

Ehhhhh, veel kijkplezier dan maar ;)
Laatst gewijzigd door Silvia V. op za 04 jul 2009, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flin
#1299081
ik zou voor de osseworst gaan... ;D

nee, sorry geen idee...als 't hele gemalen vissen zijn, kan 'k me wel iets bij de geur voorstellen

je honden eten normaal gesproken wel alle rauwe vis?
#1299082
Het is dus helemaal geen visgeur! Ik kan het ook niet definiëren waar het naar ruikt.

Of mijn honden alle rauwe vis eten, dat weet ik niet. Ik geef ze niet zo veel. Maar ze vinden een aantal dingen wel lekker zowel om in te happen als in te rollen :biggrin2:.

Wat mijn katten betreft: die lusten bijvoorbeeld wel de vis van Applaws. Verder heb ik laatst kabeljauwfilet gekookt (ehhh ja ik weet het, dom :-\, doe ik ook niet meer), maar dat lustten mijn katten niet. Ze eten bijvoorbeeld wel weer de visvariant van Renske (maar dat is dan toch weer een veredeld blikvoer zullen we maar zeggen ;))
Laatst gewijzigd door Silvia V. op za 04 jul 2009, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#1299083
die kleur (geur kan ik niet over oordelen, ik heb geen geur op mn puter  :P ) zou best wel eens goed kunnen kloppen. ik neem aan dat ze hele vissen gebruiken in de vismix en dus ook visorgaan. das dus ook darm en die hebben inhoud. en sommige vissen zijn rauw een soort van grijzig volgens mij.

ik denk dat je best je bevindingen kan melden aan bandit. volgens mij zijn ze best schappelijk en willen ze je wel extra informatie oid geven.
#1299226
Ik denk dat het komt door de groentes die ze gebruiken, die zijn afhankelijk van de jaargetijde.
Bij mij keek de vismix rood/paars, bietjes ofzo denk ik.

Edit: nu ik de foto zie zou ik denken dat het bedorven is ofzo :-\
Laatst gewijzigd door Esthertjuh op za 04 jul 2009, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#1299279
ik heb ook een bakje vismix (hond) geprobeerd en vond het ook merkwaardig eruit zien en ruiken.
Bij mij was het geel (alsof er saffraan doorzit) en rook idd niet naar vis, meer verschaald.
Een vd 2 honden is niet zo moeilijk en heeft het wel gegeten, de andere hond en de katten waren dat toch echt niet van plan.
Deze was dus eenmalig.
#1299328
Ik heb het verhaal voorgelegd aan Bandit en ik heb inmiddels ook antwoord gehad van Huub van de Lang.
Ik heb gevraagd of hij een reactie op mijn topic zou willen schrijven, zodat iedereen die Bandit vismix probeert of heeft geprobeerd hier wat aan heeft.
Lukt dit niet, dan zal ik zijn reactie op mijn mail hier neerzetten (met zijn toestemming).
#1299713
Ik reageer wel even ipv Huub.
De vismix bestaat uit hele gemalen vissen, inderdaad inclusief organen en dat maakt dat het een beetje een vieze drap wordt. Het ruikt inderdaad niet naar vis maar de echte visgeur is eigenlijk de geur van oude vis. Verse vis ruik je niet. En de kleur is een beetje onbestemd. Dat klopt gewoon, er is niets mis mee. En het is echt niet te vergelijken met osseworst die stijf staat van de stoffen om het op kleur te houden.
En kwa smakelijkheid: het wisselt heel sterk. De een is er dol op en de ander blieft het niet. Ik denk dat het door de organen komt.

Er zit alleen een klein beetje groene bladgroente door, verder niets anders.
En er is maar een soort. Er is geen onderverdeling hond/kat.
Laatst gewijzigd door Hitam op za 04 jul 2009, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#1299722
Ik had ook niet het idee dat er iets mis mee was of niet goed zou zijn.
Ik heb sowieso nog een deel van dat bakje in de vriezer liggen en ga het dus voordat ik het op ga maken aan Gina de rest nog wel
weer aanbieden.
Maar met die geur en organen erdoor gaan de katten vrijwel zeker niet overstag,
vwb Maddoc heb ik ook weinig hoop die is nl sowieso al moeilijk met eten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door