Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1298584
tis en blijft een crime.. dat malen voor de katten..
niet vw dat molentje.. (hoewel dat ook best naadje is)
maar.. het invriezen.. en daarna dat ontdooien vind ik heel moeilijk..

ik heb een tijdje geleden plastic bakken gekocht bij blokker..
maar die dingen scheuren stuk.. breken heel snel.. en zijn eigenlijk te groot..
als ik dan ga ontdooien voor de katten.. ben ik genoodzaakt om gelijk een hele boel te gaan malen..
vaak lukt dat niet.. zoals vanmorgen..
de schuur werd al snel erg warm.. en vies..

en daardoor worden bepaalde zakjes te vaak ontdooid en weer ingevroren.. waardoor de kwaliteit van het vlees achteruit holt..

zakken losbreken en die apart ontdooien lukt niet.. ze zitten heel erg vast aan elkaar..
da's ook een probleem als ik gewoon 1 zakje voor de volgende dag eruit wil halen..

dus.. mijn vraag is..
hebben jullie stevige kleinere bakken soms?
of andere ideeen?
waar hebben jullie die bakken vandaan?
ik zou daar dan bijv. een kleinere hoeveelheid kilozakken in kunnen doen van orgaan, bot en spier.. en dan dus maar een klein deel van het geheel hoeven te ontdooien..
en hoe voorkomen jullie dat al die zakjes die je al hebt geportioneerd, aan elkaar vastvriezen?
ik sta gewoon vaak te bikken met een schroevendraaier om die troep los te maken..
met als gevolg dat die bak weer scheurt..  :-[
Door ibbi
#1298589
ik heb nooit dat zakjes aan elkaar vriezen.
maar ik pas héél goed op dat er geen vocht aan de buitenkant van de plastiek zakjes komt, bij het verdelen van de porties, voorzichtig inscheppen en de zakjes goed droog houden.  per kilo in een grotere plastic zak en in de lades ~  geen probleem.
#1298607
ik heb geprobeerd om het zo droog mogelijk te doen.. maar evengoed plakt alles vast..
misschien ligt t aan t feit dat ik een hele oude vriezer heb?
ik weet t niet hoor..
in plastic zakken heb ik t ook al gehad..
maar ook die vriezen aan elkaar vast.. en dus trek ik me t ongans en scheurt elke zak..
voor mij werkte dat niet iig..
daarom heb ik die plastic bakken gekocht..
maar omdat t bevroren is wordt dat plastic van die bakken dus ook hard en breekt het snel..
tenminste.. zo lijkt t..  :-X
Door ibbi
#1298624
ik gebruik niet veel plastic bakjes, maar degene die ik heb zijn van ijs / of van de chinees,
die hebben we steeds opgespaard ( niet dat we nou zoveel ijs eten  :D )
maar dat werkt perfect hier, ze breken niet!

ik snap niet dat je plastic zakken aan elkaar vriezen .... mijn ene grote vrieskist is ook een ouwe bak...  :confused1:
Gebruikersavatar
Door choopy
#1298651
Het meeste gaat bij mij in zakjes. Alleen de groentemix en orgaanvlees heb ik in bakjes.
Ik heb ook altijd een aantal kleinere porties, die ik gebruik voor dat ze gaan trainen en omdat puppenmans groeit.

Ik heb diverse maten bakjes gekocht bij de Xenos. Blanke bakjes met gekleurde dekseltjes. Groen is dan bij mij groentemix, rood orgaanvlees, blauw spiervlees.
Ik barf nu sinds maart en al mijn bakjes leven nog. En voor dat geld zou ik er geen problemen mee hebben dat bakjes na een half jaar de geest geven.

Groetjes Chantal
#1298725
Ik had voor de katten goeie diepvriesbankjes, merk weet ik ff niet meer, maar die waren wel prijzig destijds. Werkt wel ui de kunst, niks vriest aan elkaar vast en ze gaan eeuwig mee. Ze zijn niet erg efficient want afgeronde kanten, dus je kunt er minder vna kwijt in je vriezer.
Is ff een investering maar dan heb je ook wat.
#1298745
ik heb destijds een aantal kleine bakjes gekocht bij blokker.. en dat werkt op zich prima..
waren het niet dat ik er dan misschien wel 100 stuks moet hebben om voor 4 katten en een kiek een lekker bergje voorraad te hebben..  :D

het gaat mij voornamelijk om bakken waar ik bijv. voor 2 of 3 weken vlees in kwijt kan..
dat ik áls ik ga malen voor de katten.. alleen die ene emmer of bak hoef te ontdooien..
nu zit alles van de katten in 1 grote krat..
ik til me een breuk om dat kreng eruit te krijgen.. en het plastic is gewoon te dun of heeft te veel last van de vriezkouw..

zakjes losbreken met een schroevendraaier is tot daar aan toe..
maar alles iedere keer moeten ontdooien is gewoon zonde van het vlees..
Door Nynke
#1298784
ik vries alles behalve groentenmix in in plastic diepvrieszakjes en heel soms kleeft het aan elkaar, maar als ik de aan elkaar gekleefde zooi dan een paar keer op de grond gooi is het wel los  ::) ::)
Door deja
#1299031
Ik weet ook niet hoe groot je het bedoelt maar ik heb bv. voor de groentemix bij action van een soort rubber muffin vormpjes gekocht, zijn er 12 aan elkaar voor 1,89 zet is op een langwerpig blaadje vul ik al die bakjes af gaat ruim een kilo in die 12 maar er wel een kop op dan wegen ze ong. 85 a 90 gram vries ik in, is in een paar uurtjes gebeurd haal het eruit en doe het in plastic boterhamzakjes van aldi die ook in de vriezer kunnen.
Het werkt perfect, pak als ze groente moeten drie verschillende klonten doe het in een bakje voor de ontdooi en eten maar. Ik vind het geweldig.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1299084
Bijna zoals Nynke dus:
"ik vries alles  in in plastic diepvries zakjes en heel soms kleeft het aan elkaar, maar als ik de aan elkaar gekleefde zooi dan een paar keer op de grond gooi is het wel los"

Maar ik denk dat het aan jouw vriezer ligt. Ik zag erg veel ijs er in. Sluit hij wel goed?

Door slecht sluiten komt er condens op de zakjes en als dat weer in vriest blijven de zakjes aan elkaar plakken
#1299088
[quote="aussie"]
Ik heb het met de groenteprutjes die aan elkaar vriezen. Die laat ik altijd even vallen buiten op de tegels  :D
[/quote]
Volgende keer moet je er groenteMIX van maken, dat plakt niet aan elkaar zoals de prut doet ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door