Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alba
#1298444
Ik heb mbv de zoek-functie al het een en ander gevonden over zand eten en poepen van zand, maar toch nog een paar vraagjes.
Alba poept als we naar het Erkemederstrand zijn geweest soms wat zand uit, gewoon tussen de andere ontlasting en zonder moeite. Niet iedere keer en tot nu toe niet heel veel. We waren er gisteren een uurtje of 3 geweest, ze speelt en graaft in het water en in het zand en natuurlijk krijgt ze ongewild hier wel wat van binnen. Bewust zand eten doet ze niet. Gisteravond heeft ze wat zand gepoept en vanmorgen zat er nog een heel klein beetje bij.

Ik weet dat veel zand eten een verstopping kan veroorzaken, maar moet ik me bij Alba daar ook al zorgen over maken? En, is er iets wat ik kan geven na een strand-bezoekje wat meehelpt om het zand uit maag en darmen weg te 'spoelen'? Is bijvoorbeeld pens een goede?

Alvast bedankt!
Groetjes, Anne & Alba
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1298472
Ow, herkenbaar  ;)
Ik zou me geen zorgen maken. Telkens als ik met Yuki naar het strand geweest ben, vallen zijn drollen uit elkaar als een zandkasteel  :D
Hij heeft er nog nooit een verstopping door gehad.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1298474
tja, ik ben toen met weirdo naar het strand geweest nou ja hoe dat afgelopen is is bekend..
maar die had toen ook zand binnen gekregen en is er uitgepulkt door de da, en kan je vertellen dat dat geen pretje is voor een hond!
Id een lekkere pensmaaltijd kan misschien wel helpen!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1298530
vanaalst schreef: tja, ik ben toen met weirdo naar het strand geweest nou ja hoe dat afgelopen is is bekend..
maar die had toen ook zand binnen gekregen en is er uitgepulkt door de da, en kan je vertellen dat dat geen pretje is voor een hond!
Id een lekkere pensmaaltijd kan misschien wel helpen!
Maar dat had toch niets met zand te maken???  :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1298668
nee, niet specifiek maar als je hond zich verslikt met het graven door het binnen krijgen van zand kan dat dus ook wel in de longen komen...maar goed ik ben daar misschien te panisch over..
neem niet weg dat er wel flinke verstoppingen(wat weirdo dus ook had) kunnen krijgen van het zand, zonder echt zand te eten en lijkt mij dat daar ook niemand op zit te wachten...
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1298682
vanaalst schreef: nee, niet specifiek maar als je hond zich verslikt met het graven door het binnen krijgen van zand kan dat dus ook wel in de longen komen...maar goed ik ben daar misschien te panisch over..
neem niet weg dat er wel flinke verstoppingen(wat weirdo dus ook had) kunnen krijgen van het zand, zonder echt zand te eten en lijkt mij dat daar ook niemand op zit te wachten...
Dat wist ik niet  :-[...tja, Yuki gaat ook altijd helemaal uit zijn dak op het strand...en dat kan ook zijn weerslag hebben, maar genieten is ook een groot goed. Het blijft lastig om de juiste afwegingen te maken en zeker als je de ervaring hebt, die jij hebt... Ik denk dat ik inderdaad nooit meer op het strand zou durven komen, en dan ook niet meer bij ander water of zandvlaktes...Weet dat het niet goed is om dat dan maar uit de weg te gaan, maar dat dat je eerste gevoel is, kan ik mij heeeeeeeeeeeeeeel goed voorstellen. :-*
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1298685
op het strand kom ik niet meer, ga geen goden verzoeken...
maar de jongens mogen nog wel zwemmen maar dan wel gedoseerd, eigenlijk nooit echt heel lang en heel ver...
Het heeft effies geduurd en soms sta ik nog wel angstig te kijken hoor, als er eentje proest of zo, dan draait m'n maag ook om..
maar ik kan ze het niet onthouden, dat is niet eerlijk tegenover hun..
Door claudiaB
#1298945
Iedere keer als Chico op het strand is geweest poept hij pure zanddrollen.
Ik heb hier ook gemengde gevoelens over.
hij lijkt er totaal geen last van te hebben, maar voor mijn gevoel kan het niet echt goed zijn.
Ik kan je geen raad geven. misschien dat de DA's onder ons hier iets over kunnen zeggen.
Door 202Spots
#1298948
Ik heb geen antwoord...las iedere keer zand-rollen
en vroeg me al af waarom in 't zand rollen 'n probleem was... :-[
Door Alba
#1298955
202Spots schreef: Ik heb geen antwoord...las iedere keer zand-rollen
en vroeg me al af waarom in 't zand rollen 'n probleem was... :-[
;D In het zand rollen doet ze ook, vind ze héérlijk en dat mag ze van mij zoveel ze wil. Voor we bij de auto terug zijn is dat alweer uit haar vachtje (en nu helemaal, ze is vandaag voor het eerst geknipt!).
Maar die drollen... Het blijft dus een discussiepuntje. Weet je wat het is, ik zie er zand uitkomen maar wat ik niet weet is of er ook zand achterblijft in maag/darmen en dat vind ik eng. Ik kan wel niet meer naar het strand gaan, maar dat vind ik wel een drastisch iets. Ze vind het geweldig leuk en ik zelf ook.
Laatst gewijzigd door Alba op za 04 jul 2009, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door