Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jerry@karina
#1298420
Ik moet dus ook een eliminatie dieet volgens..tenminste mijn Westie hihihi.....Ik ga dus geit geven..maar wat voor vlees van een geit??

Gewoon het vlees..of het hart..of ben ik nu heel dom??

En er is van Carnibest ook een eliminatiesoort met eend..is dat goed..ik ben zo onzeker over dit soort beslissingen.. ???
Door Mevroi Kruim
#1298429
Een eliminatiedieet betekent een eiwitbron (dus een diersoort) voeren die je hond nog nooit gehad heeft. Dus als jouw hond nog nooit eend gehad heeft en die Carnibest bevat echt alleen maar eend, dan is dat een prima eliminatiedieet voor jouw hond.
Geit kan dan in principe ook als hij het nog nooit gehad heeft, maar het probleem is dat je geen hele geiten kunt voeren omdat de botten veel te hard zijn. Je voert dan alleen spiervlees en orgaan en op de lange duur komt je hond dus mineralen te kort. Voor een volwassen hond is dat voor een paar weken nog wel te doen, maar een goed eliminatiedieet duurt minstens 6 weken en dat is wel lang. En waarom zou je als je ook een compleet dieet kunt voeren?

Een andere optie is zelf hele prooidieren voeren, dus hele eenden, hele kwartels oid.
Door roos79
#1298514
Bandit heeft een Geit versie. Die ook geit-botten bevat  ;). Het is een compleet KVV, maar bevat ook wat vis, (een heel klein beetje) rijst en groenten. Omdat het 2 eiwitbronnen : vis en geit bevat is het minder geschikt voor eliminatiedieet.

Carnibest Eend diabetes bevat alleen eend en geen rijst en/of groente.

en ik dacht dat AllAnimal, alleen hele prooidieren (gemalen dus) gebruikt.

Tuurlijk lastige keus, kan me best voorstellen. Maar kijk wat bij jou past. Anders ga je een KVV met 1 eitbron proberen, bij voorkeur ook geen granen/rijst erin.
Als dat goed gaat kun je opzoek naar Barf-producten van bijv eend (zie Kruimel haar antwoord).
Door Jerry@karina
#1298542
Dank jullie voor het meedenken....maar inprincipe als ik voor kant en klaar vers ga...kan ik beter Carnibest eend Diabetes geven tov eliminatie eend rijst..omdat in die Diabetes geen rijst zit....

Ja..het barfen zou ik ook graag willen,maar ik werk vrij veel en overdag is Jerry bij mijn moeder..dus dat kan ik haar niet aan doen denk ik..
Wat ik wel heel belangrijk vind is dat mijn hond een gezond natuurlijk leven heeft en dan is het versvleesvoer een goed alternatief,maar natuurlijk niet te vergelijken..

Maar ik ga die Diabets  zes weken proberen..harstikke bedankt..wat een lieve mesen hier allemaal!! :smitten:
Door Mevroi Kruim
#1298720
[quote="zita09"]
Ik moest van de geit het hart geven. En koken.
(topic "geit") in dit subforum.
[/quote]

Ja, en da's dus echt onzin.
Door Butch
#1298772
[quote="Jerry@karina"]
Ja..het barfen zou ik ook graag willen,maar ik werk vrij veel en overdag is Jerry bij mijn moeder..dus dat kan ik haar niet aan doen denk ik..
[/quote]

Maar als je twee keer per dag voert kan je toch bij het ontbijt geven en dan 's avonds als je thuis komt? Dan hoeft je  moeder toch niets te geven overdag? Ik breng mijn hond ook wel eens een dagje ergens, maar eten doet hij gewoon thuis.
Door Mevroi Kruim
#1298815
[quote="zita09"]
Vertel, Kruimel!!
[/quote]
Zie boven. Een eliminatiedieet is gedefinieerd als een tijd lang een nieuwe eiwitbron voeren. Dierenartsen zijn opgevoed (door brokkenfabrikanten) met het idee dat honden a. geen rauw vlees en botten mogen/kunnen eten en b. grote bergen koolhydraten nodig hebben 'voor de energie'. Combineer dit met c. hart is goedkoop en je hebt dus een dieet als wat jij moest voeren. Voedingskundig een onding en gebaseerd op onjuiste ideeen van de dierenartsen. En onnodig. Als je een heel prooidier voert, bv eend met alles drop en dran, dan heb je een prima eliminatiedieet dat je de rest van het leven van je hond kunt voeren desnoods. Mits hij nog nooit eerder eend gegeten heeft uiteraard.

Heeft je hond idd een allergie voor eiwitten van bepaalde diersoorten die in zijn voer zaten (de gangbare theorie over voedsel-allergie) dan zal hij niet reageren op de nieuwe eiwitten. Gaat hij na verloop van een paar weken ook weer reageren op het nieuwe voer, of maakt het voer niks uit, dan zit het 'm dus ergens anders in.

Dierenartsen leren ook dat honden niet allergisch of intolerant kunnen reageren op granen an sich, alleen op de eiwitten in granen, de gluten. Daarom de rijst, dat is een graan zonder gluten. Wij op Barfplaats hebben al heel lang ervaren dat honden zeer sterk kunnen reageren op zetmeel, en dus ook op granen zonder gluten als rijst. Heel veel honden die naar het leek nik meer konden eten zonder in bulten, kale plekken en gruwelijke jeuk uit te breken bleken op een barfdieet zonder graan uitstekend te floreren. Menig hond die al jarenlang op de prednison zat omdat hij anders totaal verging van de jeuk doet het puik op een graanvrij vers dieet.
Door zita09
#1298846
Dank je Kruimel. Klinkt zinnig! Wij vinden gekookte geitenharten met rijst ook niks, alleen vanuit ons gevoel.
Door Happy Tail
#1299032
Je kan ook eens kijken naar een Versie van Haaks barf, dat zijn ook zeer geschikte soorten voor een eliminatie dieet: daarbij nergens granen erbij en alleen de onderdelen van desbetreffende diersoort.
hier vinden ze het jummie!
Door ariët
#1300987
Mijn ouwe Landseer had vorig jaar heel erge jeuk en een ontstoken buikhuid. Het wondvocht liep eraf. Van alles geprobeerd, maar ws. bijwerking van epilepsiemedicijnen. Als ondersteuning toch maar het advies van een eliminatiedieet. Aangezien ik 10 jaar teug met een halve geit in de trein zat, en dat ff niet meer voor me zag, de Carnibest eend met rijst gaan proberen. In drie dagen een mooi velletje! Zo snel gaat het helaas niet altijd. De laatste 3 maanden van zijn leven heeft hij genoten van zijn voer, jeukvrij, en de pret die hij in eten had was de helft van de lol!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door