Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door benmimo
#1297211
hey,

ik heb al een tijdje een vreemde kat in mijn tuin, hij heeft altijd heel erg honger en krijgt dan soms een eendagskuiken. maar hij heeft  een vreselijk dikke buik en het is heel erg hard. ik dacht eerst dat het een poes was en drachtig was, maar dat is dus niet zo. hij heeft ook helemaal geen bandje om ofzo, maar ik maak me een beetje zorgen en weet ook niet wat ik moet doen. en niemand kent die kat ook.

ik weet gewoon niet wat ik moet doen, en de dierenambulance wil niks doen.

ik zal wel kijken of ik een foto kan maken
Door maddoc
#1297272
Hoezo wil de d'ambulance niks doen?
en wat is niks?
Of de d'ambulance kan 'm ophalen en naar het asiel brengen of je kunt 'm zelf brengen (en dan zal ie daar als het goed is nagekeken worden).
Of als je het dermate zorgen baart en je wilt 'm niet naar het asiel brengen,
ga je er zelf mee naar de d'arts. Kost het je wsch een consult maar dan weet je of er iets afwijkends is of niet.

Heb je al gecheckt of ie ergens als vermist is opgegeven? (asiel, amivedi etc)
Door benmimo
#1297285
nou de dierenambulance zegt dat er verder niks aan de hand is, hij is ook verder wel gezond alleen heeft hij een hele dikke buik. hij heeft een mooie vacht en is iets mager maar verder niks dus ze wouden hem niet meenemen.

ik heb gekeken of hij vermist is maar hij is dat dus niet.

en ik wil wel naar de dierenarts, maar is dat niet een beetje raar als het niet je eigen kat is.
of ben ik nou echt een vreselijk mens.
Door benmimo
#1297296
ik wou hem morgen ontwormen want ik heb zelf niks meer in huis, maar dan vraag ik me af of het zo'n harde buik veroorzaakt.
ik probeer het gewoon en anders ga ik gewoon naar de dierenarts. 
Door maddoc
#1297327
als het naar jouw idee een kat is die niet een huis/baas heeft (zwerver, weggelopen?)
dan is het niet raar om met 'm naar de d'arts te gaan.
En dan zou je 'm dus ook naar het asiel kunnen brengen.
Denk je dat ie wel van iemand in de buurt is, is het wat lastiger, dan zou je eerst bij z'n baas navraag kunnen doen.
Door wenche
#1297491
Bij ons op de praktijk komen ook wel eens mensen met aangelopen katten... Helemaal niks raars aan... Vaak rekent de da dan alleen de eventuele medicijnen... En anders zou je dat misschien weer kunnen verhalen op het asiel ofzo

Edit: overigens moet de dierenambulance zwerfdieren ophalen... (tenminste, dit is in almelo wel zo)
Door Henkje
#1297499
Hier haalt de ambu ook zwerfkatten op.
Toen Frits bij ons kwam aanlopen, hebben we hem een bandje met een briefje omgedaan met de tekst: 'van wie ben ik? Ik slaap nu al een paar weken hier (met adres en telnummer)' Na twee weken hebben we hem maar mee genomen naar de DA voor een chip enzo (en hij had wondjes en vlooien). Op amivedie heeft ie gestaan, nooit wat gehoord en na een jaar mocht je hem toe-eigenen. Dus was Frits van ons.
Bij de DA hoefden we maar de helft te betalen omdat het onze kat niet was.
Door benmimo
#1297721
ik ga dinsdag naar de dierenarts en hij krijgt een bandje om met mijn naam en telefoon nummer en of ze willen bellen.

de dierenambulance wou hem niet meenemen omdat hij niet echt ziek uitzag alleen een dikke buik.

hij is verder ook niet wild ofzo, hij spint ook als ik hem aai en geeft ook kopjes. ik vertrouw het ook niet.

ik heb hem net een eendagskuiken gegeven, hij werd helemaal gek.
Door Loeka
#1313599
Je kunt hem naar het asiel brengen, daar wordt gecontroleerd of hij gechipt is. Misschien is het een wegloper? Ik zou het op prijs stellen dat dat iig gecontroleerd wordt als het mijn kat was die weggelopen is.
Als je hem zelf (tijdelijk) kunt opnemen dan zou ik dat doen en hem door de da laten nakijken op chip en gezondheid.

Ik ben ook benieuwd hoe het er nu voor staat.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door