Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1297487
Mijn plan was om met 9 en 12 weken te enten, het jaar erna ook volledige cocktail en daarna alleen parvo en weil....
Maar hoe maak je een DA op een fatsoenlijke manier duidelijk dat je alleen die enting wil en verder niks (naja, de kennel natuurlijk, aangezien ze wel eens naar het pension gaan en de rabies omdat ze waarsch volgend jaar mee gaan op vakantie)
Door Robian
#1297494
Gewoon zeggen wat je wilt, het is jouw hond  :biggrin2:

Mijn DA is het ook niet met mijn ent schema eens... :D
Door annielaumen
#1297502
Mijn  eigen dierenarts kon of wilde niet splitsen
Ben toen verder gaan informeren
Ben nu bij een dierenarts die dit wel doet
Astrid krijgt alleen weill
Heeft ook de rabies daar ik geregeld in het buitenland kom en bij de grens wonen
Door Lizzy
#1297504
wenche schreef: Mijn plan was om met 9 en 12 weken te enten, het jaar erna ook volledige cocktail en daarna alleen parvo en weil....
Maar hoe maak je een DA op een fatsoenlijke manier duidelijk dat je alleen die enting wil en verder niks (naja, de kennel natuurlijk, aangezien ze wel eens naar het pension gaan en de rabies omdat ze waarsch volgend jaar mee gaan op vakantie)
Nou, gewoon zeggen. Waarom wil je op 1 jarige leeftijd de volledige cocktail en niet de Nobivac DHP? Parvo is trouwens ook maar eens in de 3 jaar nodig ;).
Door wenche
#1297508
Dus dan krijg je cocktail (12 weken), parvo/weil (met 1 jaar), weil (met 2 jaar) weil (met 3 jaar) parvo/weil (met 4 jaar)
Door Lizzy
#1297528
wenche schreef: Dus dan krijg je cocktail (12 weken), parvo/weil (met 1 jaar), weil (met 2 jaar) weil (met 3 jaar) parvo/weil (met 4 jaar)
Ik zou zelf bij 12 weken nooit een grote cocktail laten zetten. Ik zou alleen DHP vaccineren. Geen para influenza. Geen rabies. Geen Weil. En geen kennelhoest. Dat is veel te veel voor zo'n klein lijfje. Para influenza is sowieso niet nodig, dat is een niet dodelijke ziekte. Weil kun je beter wachten tot 16 weken en de herhaling op 19 weken geven (en bij het water weghouden). Op 1 jarige leeftijd kun je dan de DHP herhalen en dan het liefst een paar weken later de Weil enting. Dan op 2 jaar Weil, op 3 jaar Weil en op 4 jaar de DHP + Weil, liefst ook weer los van elkaar.

Maar goed, zo zou ik het doen. Jij moet natuurlijk zelf beslissen waar jij je het beste bij voelt!
Door sandrra
#1297559
Gewoon zeggen hoe jij het hebben witl. Wil de DA hier niet aan voldoen dan een andere zoeken die t wel doet.
Ik heb bijv gezegd dat ik alleen de rabiës wilde en zo is t ook gegaan. Zonder dat ik een preek kreeg of een vraag waarom.
Door lightning
#1297665
ik heb gezegd dat ik het niet meer wilde. voor mij is voor mijn border wel de dhp apart besteld. verder krijgen ze alleen maar weil
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1298078
Ik ga gewoon naar Tannetje om te titeren en eventueel te vaccineren. :D
Heerlijk om gewoon te kunnen overleggen over wat je wel en vooral niet wilt ;)
Door Bosliefje
#1349172
Tannetje,
zou het geen goed idee zijn als je op tournee ging?? :D
Je huurt een busje met titer- en entspulletjes. Op elke halte van je staat het dan dik van de mensen met hun honden. Allemaal baasjes die het moeilijk vinden om een da te vinden die doet wat het baasje goed vindt voor zijn hond.
Als je een chauffeur zoek, mail me maar!  :P
Door wenche
#1349219
Dat wordt voor mij dan mei volgend jaar :P Dan moet DeeJay weer geent worden eigenlijk en het lijkt mij niet erg om Pip dan direct mee te doen.. Toch? (die zou eigenlijk volgens het normale schema in augustus weer moeten)
Of kan ik dan beter een datum zoeken tussen mei en augustus
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1349222
Ja, ik zou eerder later gaan zitten dan vroeger. Ik zou dan augustus aanhouden. Tenzij je wilt dat ze voor Weill geënt worden, dat kan beter in mei.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door