Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door joo-tje
#1293668
Hallo allemaal,
Sinds een kleine twee/drie maanden geef ik mijn beide honden nu kvv van smuldier. Af en toe afgewisseld met wat kipkarkas.
Nu heb ik het volgende probleem, een van mijn honden heeft nogal een gevoelig maag/darmstelsel want ze heeft in eerste instantie alleen dun gepoept. Gelukkig niet zo erg dat ze het in huis deed maar toch. Eigenlijk is de poep nu nog niet optimaal. Nu heeft ze vooral de laatste twee weken erg veel last van haar anaalklieren. Ze laat steeds iets lopen als ze in rust is. Laatst wilde ik haar poepje checken en vond ik er geen dus ik vermoed dat ze alleen wat heeft staan persen...
Ook eet ze ineens gras en dan komt het er weer uit aan de andere kant wat het poepen helemaal moeilijk maakt....
Ik heb het idee dat ze buikpijn heeft en dan eigenlijk de hele tijd. Want als ik haar kriebel dirigeert ze me naar haar buik en gaat dan heel erg gekromd staan.
Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen....
Hebben jullie tips of ideeen?
En wat moet ik met die anaalklieren? Dat is toch niet gewoon? Dat had ze nooit.......
Alvast bedankt voor de reacties!
Door Helma
#1293670
Ik zou een ander merk KVV proberen.
Van Energique is er een variant speciaal voor honden met huid en/of darmproblemen. (Energique nr.4)
Wanneer de ontlasting weer normaal is, zul je zien dat het met de anaalklieren vanzelf weer goed komt.
Succes ermee!!
Door roos79
#1293745
Ik weet niet welke variant van Smuldier je voert, maar ik zou zeker iets zoeken wat glutenvrij is. Of gewoon een heel ander merk.
Door Happy Tail
#1293768
voor zover ik weet izt er in smuldier vrij veel orgaanvlees, dus dan lijkt het me logisch dat ze dunne ontlasting heben daarvan. Ik zou net als de anderen al geadviseerd heben eens een andere proberen waarvan je weet wat erin zit; zo kun je precies zien waar jouw hond dan "last' van zou kunnen hebben
Door joo-tje
#1293799
Ben net twee winkels langsgegaan die energique te koop zouden hebben....alleen maar nr 1 en geen nr 4....zucht.
Misschien probeer ik eerst eens carnibest want dat is makkelijker. Alleen waarom is er in godsnaam zo'n enorm prijsverschil!!!!
Kijk ik wil met liefde mijn beide honden en 1 kat vers voeren. Maar ik wil zelf ook nog eten.....ik vind het best een dilemma. Van de week dacht ik oke we gaan weer over op brok als het niet beter word, maar als ik dan aan die koppies denk en dat lekkere schaaltje met vlees...
Misschien wil ik te snel. Maar mijn oudje die altijd brokken heeft gehad, doet het als een tierelier op de smuldier! Niks geen probleem! Je zou denken dat hij er meer problemen mee heeft. Trouwens de vorm van zijn poep veranderd herkennen jullie dit? Eerst was het gewoon zo'n duizend in 1 dozijn poep en nu een beetje smal en minder goed gestructureerd! Hahaha wat een verhaal he? Ben helemaal gefascineerd door poepjes op het moment  :D
Door joo-tje
#1293800
Ik zag trouwens ook het merk runner in de winkel kennen jullie dit? En wat me opviel was dat in alle merken granen zit. Ook in die energique dus.
Door roos79
#1293816
ja dat klopt.
Er zijn wel merken zonder hoor, zelfs zonder rijst.
Even uit het blote hoofd:

Carnibest (de diabetes versies zijn zonder rijst)
Haaks Barf
Bibi (wel rijst, dacht ik)
Bandit
Smuldier glutenvrij
FarmFood Fresh
Carnivoer

Misschien kun je op deze merken eens zoeken. Niet iedere "doorsnee" dierenspeciaalzaak heeft deze bovenstaande merken. Maar met wat zoeken, kom je er wel  :)
Door keetje
#1293859
Om de prijs te drukken krijgt keetje om en om Smuldier (compleet versies), CB en wat Barfdingetjes. Dan is het prima te doen.
Aangezien hier nu 3 van de 4 katten inmiddels ook op vers zitten zou het voor mij anders ook wel een (iets) te grote aanslag op mijn beurs zijn. ;)
Door Ulrike
#1293869
Wat het orgaanpercentage betreft van smuldier vleescompleet, dit ligt eigenlijk verrassend laag. Toen ik het in maart opvroeg kwam ik op 12%. Destijds zat er alleen lever en hart in, inmiddels zit er ook pens in en ligt het percentage misschien een tikkeltje hoger, maar nog steeds aardig dicht bij gewone barfpercentages hoor.
Door joo-tje
#1293927
Heb nu duck lam en rijst voor haar gehaald. Ziet er wel zielig uit zo'n plakje... :-\ maar denk dat, dat meer mijn beleving is.
Hoop dat ik haar dan wat meer op regel krijg en dan eventueel afwisselen. Ik ben wel bang dat als ik afwissel, ze weer problemen krijgt dus dat is even uitproberen. Degene bij wie ik carnibest kan halen is er niet dus dan toch maar eerst duck.
Runner had ook lam en rijst trouwens iemand daar ervaring mee?
Door joo-tje
#1294470
tsjeeee....kan het zijn dat ik nu al resultaat zie? Het poepje van deze ochtend zag er gewoon normaal uit! Ook qua kleur!  :) Dit stemt me positief! Misschien is het wel de pens in de compleet versie van smuldier die het 'm doet dat ze steeds groenige niet echt dik/niet echt dun poep heeft. Zou dat kunnen? (kan natuurlijk laterop eens een test doen met smuldier kip)
Door Helma
#1294596
Nou volgens mij kan dit wel zo snel hoor.
Wanneer mijn hond iets te veel kip heeft gehad, is zijn ontlasting de dag erna ook geliger van kleur.
Harstikke mooi joh, en nu maar hopen dat het doorzet!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1294601
kan best hoor, dat je zo snel resultaat ziet!!!
als ik mijn honden te veel pens geef dan leggen ze ook wat drab neer ::).
van kip krijgen ze id wat geligere ontlasting maar wel vaak mooi stevig!
Je kan eventueel ook de smuldier vlees compleet geven..
Door joo-tje
#1297454
Nou hoe simpel kan het zijn...(tot nu toe dan he!) Heb eerst Duck lam en rijst gegeven en 1 keertje beetje diarree gezien en nu heb ik carnibest en sinds zaterdag heb ik dus op die ene keer na, geen diarree of zachte ontlasting meer gezien! Gewoon normaal! Bedankt voor de tips allemaal, ik denk dat deze trend wel doorzet en dan worden hopelijk die anaalklieren ook weer normaal!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door