Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Silvia V.
#1296099
Hoi allemaal,

Heeft er iemand ervaringen met Body Cooler? Ik bedoel dan met name de collar of de wrap. Je hebt ook de aqua coolkeepers, maar die hebben minder compartimenten dus zouden ze minder koelte afgeven. Ik ga er voorzichtig vanuit dat die duurdere met meer compartimenten van www. bodycooler.nl beter zijn.....
Met dit weer krijg ik, maar met name mijn Berners het erg warm en ook benauwd.
Nu heeft 1 van mijn Berners vorig jaar een oververhitting gekregen (gewoon buiten in de tuin en niet tijdens een lange stevige wandeling of zo...), waardoor ze bijna is overleden. Gelukkig waren we er op tijd bij! De dierenarts heeft haar weer op de been kunnen krijgen.
Maar iedere keer als de zon nu wat feller gaat schijnen, vind ik het weer doodeng. Ik ben dus op zoek naar een goede oplossing om het haar (en de anderen) wat aangenamer te maken.
Nu zag ik een advertentie van Body Cooler en dat leek me wel wat. Voor mijn teefje bijvoorbeeld de wrap (een soort vestje).
Echter mijn grote vraag is: hebben deze coolers (van welk merk dan ook!) eigenlijk wel zin bij een langharige hond? Dringt de koelte wel genoeg door? Wie heeft hier ervaring mee?

Een mat heeft in ieder geval geen zin. Ik weet zeker dat die in kleine stukjes door het hele huis en het weiland terug te vinden zullen zijn. Net als het mooie Bia Bed dat ik voor ze had gekocht :'(.

Groetjes van Silvia
Laatst gewijzigd door Silvia V. op di 30 jun 2009, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#1296102
Ik heb een bodycooler (de wrap) voor één van mijns shelties die zelf haar warmte niet goed kan regelen. Ik merk wel dat als ze de bodycooler aan heeft dat ze het minder warm heeft en ook na een wandeling is ze minder hijgerig (dus minder warm) IK heb hem nog niet zo vaak geprobeerd, want ik heb hem nog maar een week. Maar dit is wat ik er van merkte die weinige keren dat ze hem om heeft gehad.

De mat heb ik hier ook, daar willen ze niet eens op liggen :)
Door Silvia V.
#1296259
charmed schreef: Ik heb een bodycooler (de wrap) voor één van mijns shelties die zelf haar warmte niet goed kan regelen. Ik merk wel dat als ze de bodycooler aan heeft dat ze het minder warm heeft en ook na een wandeling is ze minder hijgerig (dus minder warm) IK heb hem nog niet zo vaak geprobeerd, want ik heb hem nog maar een week. Maar dit is wat ik er van merkte die weinige keren dat ze hem om heeft gehad.

De mat heb ik hier ook, daar willen ze niet eens op liggen :)
Dankjewel voor je bericht!
Omdat dit positief klinkt, heb ik alvast een collar besteld voor mijn teefje. Ik wil even kijken of het wat doet. Als ze van een collar al profijt heeft, dan bestel ik misschien de wrap ook voor haar. Maar aangezien deze 85 Euro voor een Berner kost, wacht ik eerst maar even het resultaat van de collar af ;)
Door Lizzy
#1296273
Ik heb de Swamp Cooler voor Brutus. Die bevalt me prima en Brutus ook. Het bevat zonwerend en verkoelend materiaal (je moet het nat maken hoor).
Door Silvia V.
#1296303
Lizzy schreef: Ik heb de Swamp Cooler voor Brutus. Die bevalt me prima en Brutus ook. Het bevat zonwerend en verkoelend materiaal (je moet het nat maken hoor).
Hee, wat handig! Hier heb ik dus nog niet eerder over gehoord. Absoluut iets om in mijn beslissing mee te nemen welke het gaat worden! Dankjewel voor de tip!!
Door co
#1297347
die swampbodycooler heb je die via internet gekocht of kan je die ook in de winkel kopen?
want die vind ik er goed en stevig uit zien maarja aan gezien ik een beetje laat ben met zoeken weet ik wel een wrapbodycooler te vinden in een winkel maar omdat ik een dober heb vind ik de swamp wat steviger.
maar nu de winkel nog vinden.
groetjes coby
Door Lizzy
#1297425
Ik heb 'm via Internet besteld maar ik hoorde laatst dat sommige dierenwinkels 'm ook hebben en ook kunnen bestellen. Het is een mooi en stevig ding, ik kan niet anders zeggen.
Gebruikersavatar
Door Dalmi
#1297570
Ik gebruik al 6 jaar de Aqua Coolkeeper banden. En bewust die omdat ik daar erg tevreden over ben. De honden vinden het echt heerlijk met dit weer. Ze stonden hier ook net beide bij hun band te kijken en te piepen. Lagen op de tafel. Ik heb ze maar weer bij ze omgedaan. Nu zijn ze weer in de tuin aan het spelen.

Hoe een band bij een langharige hond zal werken weet ik niet. Misschien dat ik dan voor een wrap zou gaan.
Door Silvia V.
#1299025
Silvia V. schreef: Omdat dit positief klinkt, heb ik alvast een collar besteld voor mijn teefje. Ik wil even kijken of het wat doet. Als ze van een collar al profijt heeft, dan bestel ik misschien de wrap ook voor haar. Maar aangezien deze 85 Euro voor een Berner kost, wacht ik eerst maar even het resultaat van de collar af ;)
Gelukkig had ik de band de volgende dag al in huis en uiteraard direct in het water gelegd, daarna gedroogd en omgedaan.
Ze draagt 'm nu 2 dagen, maar ik kan nou niet zeggen dat haar nek koel blijft onder die band. Ik heb haar vacht zoveel mogelijk onder de band uit gehaald, maar ik kan nou niet zien dat ze er baat bij heeft.
Als ik de band tegen mijn eigen wang aandruk, dan voelt ie in de verte wel redelijk koel aan.

Mijn eigen conclusie is hierbij: de collar (en daarbij eigenlijk dus ook de wrap) vind ik niet geschikt voor langharige honden. Of je moet eerst de delen waar de collar/wrap op komt willen scheren....
Door charmed
#1299313
Heb je hem ook al in de vriezer gelegd en daarna geprobeerd? Hij mag 5 tot 30 minuten in de vriezer
Silvia V. schreef: Gelukkig had ik de band de volgende dag al in huis en uiteraard direct in het water gelegd, daarna gedroogd en omgedaan.
Ze draagt 'm nu 2 dagen, maar ik kan nou niet zeggen dat haar nek koel blijft onder die band. Ik heb haar vacht zoveel mogelijk onder de band uit gehaald, maar ik kan nou niet zien dat ze er baat bij heeft.
Als ik de band tegen mijn eigen wang aandruk, dan voelt ie in de verte wel redelijk koel aan.

Mijn eigen conclusie is hierbij: de collar (en daarbij eigenlijk dus ook de wrap) vind ik niet geschikt voor langharige honden. Of je moet eerst de delen waar de collar/wrap op komt willen scheren....
Door co
#1300554
ik heb de swamp cooler via internet besteld, ik hoop dat ik hem op tijd voor de vakantie krijg omdat er veel vraag naar is.
in de winkel waar ze wel banden en matten verkochten, hadden ze nog nooit van de swamp cooler gehoord.
mijn ervaring zal ik na de vakantie mee delen want hier in nederland gaat de temp. al weer omlaag.
Door Silvia V.
#1300790
charmed schreef: Heb je hem ook al in de vriezer gelegd en daarna geprobeerd? Hij mag 5 tot 30 minuten in de vriezer
Had ik nog niet gedaan, maar heb ik na jouw tip, gister voor het eerst gedaan. Echter, is voor even wel wat koeler, maar zet voor mijn hond helaas toch nog te weinig zoden aan de dijk.
Door co
#1327246
ik ben weer terug van vakantie en ik heb de swamp cooler uit geprobeerd.
mij bevald hij wel.
nou had spike wel last van zijn voeten , hij kan niet tegen die hete steentjes dat kan ik nu nog merken nu ik thuis ben. hij moet even bij komen.
maar inderdaad onder het jasje voeld de huid koel en als we weer bij de caravan waren dan herstelde hij heel gauw.want ja hijgen doen ze toch wel, maarja 35 graden wat wil je
als ik hem drinken gaf dan deed ik ook weer wat water over zijn jas en hij kon lekker op de grond liggen,lekker zacht.
niemand had het ooit gezien maar niemand vond het raar want het is net  zo'n paaden deken.
en ze vonden hem ook net zo eng omdat hij een dober is dus een jasje maakt hem ook niet aardiger voor bepaalde mensen,hi,hi. 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door