Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#12968
Wie weet wat je een (gechipte) hond zou kunnen geven als reinigingskuur na een antibiotica kuur (behalve fytomix / probiotica om de darmflora weer op te bouwen) om de zooi weer uit het lichaam te verwijderen?
groetjes Eva
Door Lizzy
#12969
Hoi Eva, ik vind Cat's Claw nog steeds het ideale middel om te geven na een antibiotica-kuur. Ik begin hier meestal een paar dagen na het einde van de kuur mee. Mijn honden herstellen werkelijk als eens speer na een kuur Cat's Claw en ikzelf trouwens ook.

Daarnaast doe ik gewoon de groene leem kuur hoor. Ook met mijn gechipte honden. Ik heb nog nooit een probleem gesignaleerd. Na de laatste groene leem kuur van Whoofer, heb ik de dierenarts de chip laten scannen en deze zat nog braaf tussen haar schouderbladen.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 21 sep 2003, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Margreet2
#12970
Hallo Eva,
Je zou eens zilverwater kunnen proberen. Een heel oud middel om heeeeel veel bacterie-infecties te genezen maar door het zilverwater wordt alles van binnen goed schoongemaakt. Eigen ervaring zowel bij hond als bij mijzelf. www. zilverwater.nl
Succes Kimmetje
Door jeanne
#12971
Heb toevallig vandaag wat besteld voor Freule's aankomende plaatselijke verdoving. FF het doosje erbij pakken...............
Reco Vetsem van VSM
ter ondersteuning van het herstel na operaties.
er zit in:
arnica montana D6
calandula officinalis D2
Echinacea angustifolie D2
Hypericum perforatum D6
Staphisagria D4
Ik mag het al een paar dagen voor de operatie gaan geven.
Ze had nog iets, een echte reinigingskuur, maar weet de naam niet meer, alleen dat het 35 eurootjes kostte voor een flesje, dus dat heb ik maar niet genomen. Dit was ook heel goed, die RecoVetsem
Gebruikersavatar
Door chooky
#12972
Ik heb nu "zeer fijne klei (groen)" van Argiletz gekocht. er staat op
* helpt ter ondersteuning van een vastenkuur
* bevordert de inwendige reiniging
* goed voor een gezonde spijsvertering
Er staat op dat de dosering voor mensen 1 dessertlepel klei aangemaakt in een kopje water per dag is.
Hoe kan ik dit aan Chooky geven? (teefje, gesteriliseerd, 24 kg). Hoeveel, hoelang duurt kuur, en wel of niet eten tijdens de kuur. Kan ik het door het eten geven? Zoniet hoe krijg ik het dan naar binnen? :-/ ??? ;D En wat staat me verder te wachten?
Door Lizzy
#12973
Ik heb nu "zeer fijne klei (groen)" van Argiletz gekocht. er staat op
* helpt ter ondersteuning van een vastenkuur
* bevordert de inwendige reiniging
* goed voor een gezonde spijsvertering
Er staat op dat de dosering voor mensen 1 dessertlepel klei aangemaakt in een kopje water per dag is.
Hoe kan ik dit aan Chooky geven? (teefje, gesteriliseerd, 24 kg). Hoeveel, hoelang duurt kuur, en wel of niet eten tijdens de kuur. Kan ik het door het eten geven? Zoniet hoe krijg ik het dan naar binnen? :-/ ??? ;D En wat staat me verder te wachten?
Hoi Eva, ik gaf aan Whoofer een afgestreken dessert lepel per dag. Daar deed ik een beetje water bij en vervolgens wat yoghurt of huttekase en daar at ze het wel mee op. Ik heb de kuur twee weken gedaan. Toen twee weken gestopt en vervolgens weer twee weken "gekuurd". Whoofer had eigenlijk nergens last van en ik merkte dus helemaal niks. Hoewel? D'r ontlasting was iets slijmeriger, alleen de eerste week.
Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door chooky
#12974
Hoi Lizzy,
(grappig, nu weet ik hoe je eruit ziet  ;) :D)
Hoe deed jij dat met het eten? Niet eten, maar vasten? veel tijd tussen leem en maaltijd? of maakt dat niet uit?
Door Lizzy
#12975
Hoi Eva, (grappig, ik weet nu ook hoe jij eruit ziet! Enne, wat is Chooky een MOOIE hond!), ik gaf 's morgens eten, 's middags leem en 's avonds weer eten. Ik liet daar wel een paar uur tussen zitten omdat ik bang was dat er teveel voedingsstoffen zouden opgenomen worden. Ik gaf haar dus wel eten. Wim de Leeuw had het een goed idee gevonden om te vasten, maar dat is met Whoofer echt onmogelijk (vanwege maagtorsie).
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 28 sep 2003, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#12978
maar jullie weten het van mij lekker nog niet :P :P
Foutje, Ellen!!!
Je hebt hier met een prachtige foto op BP gestaan!! Weet je nog, die foto, van jou en Lobbes, liggend!!
Ok, je haar is soms rood en soms blond, maar je gezicht is bekend!! ;) :P
Laatst gewijzigd door ine op ma 29 sep 2003, 02:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nancy
#12979
Met belangstelling deze topic gelezen. Maar waarom moet je met een gechipte hond oppassen met reinigen en/of leemkuur?? Verder zou ik graag van Lizzy willen weten welk merk Cat's Claw je gebruikt. Ik heb gekeken bij Solgar, maar vond het wel heel erg duur, klein potje kostte ruim 20 euro, is dat de "normale" prijs voor Cats Claw?
Gebruikersavatar
Door chooky
#12980
groene leem werkt alle lichaamsvreemde sstoffen uit het lichaam. is erg handig met gifstoffen als narcose en antibiotica, maar is niet erg gewenst natuurlijk met dingen aals chips, proteses en andere medische spullen. Maar, ik geloof dat Lizzy dit al zei, chips zijn ingekapseld in het weefsel dus zal het zo'n vaart niet lopen.
Ik koop cat's claw trouwens bij de kruidvat, ik geloof voor een euro of 5 per potje
Door roger
#12981
<<1064138567;start=15#15 date=10/06/03 om 22:29:19]groene leem werkt alle lichaamsvreemde sstoffen uit het lichaam. is erg handig met gifstoffen als narcose en antibiotica, maar is niet erg gewenst natuurlijk met dingen aals chips, proteses en andere medische spullen. Maar, ik geloof dat Lizzy dit al zei, chips zijn ingekapseld in het weefsel dus zal het zo'n vaart niet lopen.<<


Eva,

Dat groene leem chips verwijdert is een vermoeden , en daar blijft het bij.
Het is nog nooit aangetoond volgens mensen die het zouden moeten weten.
Ik gebruik het zonder problemen één maal per jaar voor een interne kuur bij mijn honden.

Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op ma 06 okt 2003, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door