Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door volvofreak
#1296094
Hallo allemaal, ik wil graag wat kwijt over mijn franse bulldog, Sjaak.
Hij is "bont" maar voornamelijk wit en daardoor een hypergevoelige huid.
Zijn oorranden kartelen van tijd tot tijd helemaal, alsof we erin hebben zitten knippen. Na ongeveer 3 maanden is het verhard en kun je het eraf pulken (als hij het toelaat). Dan zijn ze weer glad. Maar na een maandje of wat begint het weer. De zon zal het niet zijn want het begon de laatste keer van de winter al. Ik smeer zijn oren nu in met calendula, kijken of ze zacht blijven. Wat ik wil weten is of iemand ooit dit fenomeen heeft gzien of meegemaakt. Zelfs mijn dierenarts staat een beetje raar te kijken... :-\
Ik wacht met smart op reacties, het is gewoon zielig en hij heeft er ook last van, het jeukt. Net als de rest van zijn lijf, daar heeft hij Prednoral voor.....stakkerd.
Door Mevroi Kruim
#1296121
Dit verschijnsel ken ik niet. Maar jeuk bij bullen en aanverwanten wel, en de beste remedie is meestal graanvrij vers gaan voeren. Dus de eerste vraag is wat je hond eet.
Door 202Spots
#1296557
Is er wel is 'n afschraapje van gedaan en nagekeken?
Kan het misschien 'n schimmel zijn, of vliegen bijten, of mijten?

SARCOPTIC MITES and DEMODEX MITES are often referred to as MANGE. 
The word mangy describes a ragged and uneven hair coat and damaged skin that results from mites affecting the skin and hair follicles
http://www.thepetcenter.com/exa/mites.html

Aloe Vera gel helpt denk ik met genezen, of verdunde tea tree oil..
'n witte hond met gevoelige huid moet je met warme/hete zon eigenlijk insmeren met sun-screen.
o.a de neus, oor randen en indien nodig ook de testicles...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door