Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#1295781
Mijn katten verharen ontzettend, gewoon niet normaal meer. Kan ze elk uur borstelen (doe ik niet, maar bij wijze van spreken) en de haren blijven komen....
Weet iemand een middeltje waardoor ze minder verharen?? Ze krijgen bij mij Bibi.
Verder hebben 2 van de 3 poezen een vrij dikke vacht. Eentje is een kruising pers x brits korthaar en de ander is kruising pers met ???. Nummer 3 is een gewone europese korthaar met niet zo'n dikke vacht maar zelfs hij verhaart op dit moment gigantisch :(.
Dus wie weet hier een wondermiddeltje voor???
Alvast bedankt.
Groetjes,
Mieke
P.s.: ze kunnen dag en nacht naar buiten op het balkon. (woon in een flat)
Door maddoc
#1295844
niks geen wondermiddeltjes, helaas, het is het seizoen.
Hier beginnen de eersten altijd al in februari met verharen en de rest volgt in maart  en duurt t/m ongeveer oktober.
Gewoon 1x per week goed borstelen met de pinnenborstel of zoomgroom en dan met de fijne kam na.
Liefst niet elke dag borstelen, dan kun je de  goede vacht beschadigen en dus voor extra verharen zorgen.
Door Hilde__
#1296247
Het viel me deze week ook op dat 2 van de 3 ontzettend aan het verharen zijn. Normaal merk ik er nooit wat van tot deze keer dus. Zal wel met het weer te maken hebben denk ik  :-\
Door Too
#1296343
Hier zijn ze ook al een hele tijd bezig om een zomerjurkje aan te trekken  :-\ ,
borstelen ontaard al snel in worstelen [Cera vind dat nl veel leuker]
wat nog t snelste gaat ,en t kan tussen de bedrijven door, met licht vochtige handen even stevig aaien...tadaaaaa behaarde handen  ;)
Door maddoc
#1296416
koekje schreef: zoomgroom werkt hier het beste.
Zoomgroom werkte hier (in prof. handen) té goed ::) >:(
Hele bovenvacht was ook voor groot deel verdwenen, geen wonder dat ie op het laatst weerspannig werd (is nl nogal pijnlijk als je goede haren eruit getrokken worden, ipv alleen de dode ondervacht) :-[.

Dus hij ligt weer in de kast.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1296489
ow, ik aai er best zachtjes mee en gebruik hem niet vaker dan 1x per week. slickerborstel heb ik juist eerder het gevoel mee dat het ook de goede haren er uit haalt. en het doet zeer bij ottenpot, want die heeft amper ondervacht.
Door Supermax
#1296506
Euh, wat is een zoomgroom????

Ik gebruik zelf een universeel borsteltje en dat werkt op zich wel erg goed. Ik weet dat ik niet te vaak mag borstelen (ben zelf hondentrimster dus ik weet wel iets van vachtverzorging ;) ).

Tja, dan blijven ze maar verharen, niets aan te doen dus.

Groetjes,
Mieke
Door DesertWind
#1296513
onze kat verliest ze nou ook bij het leven. het is dan ook erg warm nu. als hij rent, vliegen de pluizen haar al in het rond.
de oplossing: af en toe kammen, en veeeel stofzuigen  ;D
Door Too
#1296554
maddoc schreef: ZOOMGROOM; http://www.agradi.nl/product?sc=Katten& ... %26+Kammen

Gebruik dus standaard de rode universeelborstel voor de hond, en dan de grootste maat met het vlakke bed,
en sporadisch nog 'ns een keer de zoomgroom omdat ze het wel prettig vinden, maar dan is het dus zachtjes aaien en niet stevig
doorborstelen (vooral niet goed aanzetten!).
OOPS, mijn meiden zijn eruit.... de SWEEPA is t fijnst, we hebben metaal-tandjes, plastic kammen, zachte borstels geprobeerd... sweepa in combinatie met de [metalen] vlooienkam...prrrrrrrrr!
Laatst gewijzigd door Too op di 30 jun 2009, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Supermax
#1299704
Heb gisteren de zoomgroom via internet besteld. Krijg 'm volgende week binnen. Ben echt benieuwd of ie net zo goed werkt als jullie zeggen. Zou wel fijn zijn, wordt een beetje gek van al die haren...
Ik laat het wel weten als ik 'm binnen heb en gebruikt heb wat ik ervan vindt.

Groetjes,
Mieke
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door