Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#1296278
Ik heb een logé. Ze blijft hier 4 weken.
Thuis krijgt ze brokken en blikvoer te eten. Volgens haar baasjes eet ze erg slecht. Daarom krijgt ze alles wat ze maar lust.
Nou eet ze het liefst snoepjes, dentasticks ed. Als er koffie gedronken wordt dan krijgt de prinses een "hondensnoepje". Er liggen stukken buffelhuid bij de vleet in huis.
Ik heb ze al eens overgehaald om carnibest te proberen, of laatst ook smuldier, maar thuis eet ze dat niet.
Hier daarintegen eet ze het wel, vooral ook omdat er niets anders geserveerd wordt, ook geen hondensnoepjes als ze niets eet.
Eet ze niet, prima, na een kwartier haal ik het weg en bied het een dagdeel later opnieuw aan.
Dat hoefde ik maar 1 keer te doen en ze snapte dat ze moest eten.

Nou is mijn vraag over haar urine.
Ze is nu 3 dagen hier, eet carnibest, maar vanmiddag zag ik dat haar urine erg donker is.
Komt dit door ontgiften?
Verder verhaart ze erg, maar ik kam haar dagelijks en er komt nogal wat los onderhaar van haar af.
Ik zou zo graag willen dat ze over 4 weken, wit glanzend en 7 ons lichter naar huis toe gaat.

Overigens weet de eigenaar dat ze hier carnibest krijgt en vind dit goed.

Moet ik haar meer laten eten? Of nog iets anders erbij geven? Iets van probitica ofzo.
Ze is verder helemaal gezond, heeft geen klachten.
Behalve dat ze te zwaar is, naar rook ruikt en gelig haar heeft.
Ze is trouwens de zus van Boris.
Gebruikersavatar
Door Riek
#1296279
Riek schreef: Ik heb een logé. Ze blijft hier 4 weken.
Thuis krijgt ze brokken en blikvoer te eten. Volgens haar baasjes eet ze erg slecht. Daarom krijgt ze alles wat ze maar lust.
Nou eet ze het liefst snoepjes, dentasticks ed. Als er koffie gedronken wordt dan krijgt de prinses een "hondensnoepje". Er liggen stukken buffelhuid bij de vleet in huis.
Ik heb ze al eens overgehaald om carnibest te proberen, of laatst ook smuldier, maar thuis eet ze dat niet.
Hier daarintegen eet ze het wel, vooral ook omdat er niets anders geserveerd wordt, ook geen hondensnoepjes als ze niets eet.
Eet ze niet, prima, na een kwartier haal ik het weg en bied het een dagdeel later opnieuw aan.
Dat hoefde ik maar 1 keer te doen en ze snapte dat ze moest eten.

Nou is mijn vraag over haar urine.
Ze is nu 3 dagen hier, eet carnibest, maar vanmiddag zag ik dat haar urine erg donker is.
Komt dit door ontgiften?
Verder verhaart ze erg, maar ik kam haar dagelijks en er komt nogal wat los onderhaar van haar af.
Ik zou zo graag willen dat ze over 4 weken, wit glanzend en 7 ons lichter naar huis toe gaat.

Overigens weet de eigenaar dat ze hier carnibest krijgt en vind dit goed.

Moet ik haar meer laten drinken? Of nog iets anders erbij geven? Iets van probitica ofzo.
Ze is verder helemaal gezond, heeft geen klachten.
Behalve dat ze te zwaar is, naar rook ruikt en gelig haar heeft.
Ze is trouwens de zus van Boris.
Ik wilde even wat wijzigen en ipv 'edit' klikt ik 'quote' aan.
Door Too
#1296340
Net als Kruimel.. donkere urine, hmmm

Wat nou als je een paar dagen [zeker nu t warm is] een extra plonsje water door de CB roert en/of haar wat meer laat drinken [beetje karnemelk door t water, evt bouillonnetje áls t door te weinig drinken komt dan zou de kleur al snel moeten veranderen

Misschien zit ik helemaal fout maar dit zou geloof ik mijn eerste insteek zijn
Gebruikersavatar
Door Riek
#1296415
Ik heb geen idee of ze wel genoeg drinkt.
Ik zie haar amper drinken, maar ik zie Boris en Femke ook bijna nooit drinken.
WEl heb ik vanavond al wat water over haar cb gedaan.
Ze is wel een pietlut, want het rook nu anders, dus moest ze toch eerst wel even zeker weten of het wel te eten was. Pas toen ze even naar de anderen keek en hun zag eten begon ze voorzichtig aan haar eigen eten.
Karnemelk heb ik nu niet in huis, maar kwark verdunnen met water, kan dat ook?
Door Too
#1296426
Vast wel, t is alleen maar om t een beetje aantrekkelijker te makenmet een smaakje  [met melk loop je t risico op 'dunne'],
1 van de dames poes vindt karnemelk of wat er maar voorhanden is erg lekker in de plons, de ander blieft alleen biogarde door t extra drankje  :D... TSSSS
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door