Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#1295823
tja...Mientje
ze hoest nog steeds, niet veel maar soms
ze heeft pilletje voor het hart gekregen maar dat is het niet, ik ben er ook mee gestopt
haar hoest is zo:
kughen en dan komt een proppje slijm en weg hoest.
1 of 2x per dag
ze loopt nog steeds iedere dag mee in het bos, zonder problemen, ze zwemt, thuis is ze best aktief ;D, richting keuken

maar mijn dilemma is:
volgens mijn DA zou ik toch een echo en een hart foto(of zoiets) moeten laten maken
dat hebben we al gedaan 1 jaar geleden
voor mientje is dat echt een drama, volledig in de stress en ik kan dan niet met haar comuniceren want ze hoort me niet + dat als ze de foto moet maken zonder mij dat moet gebeuren9tenminste dat was vorige jaar)

dus...als ik de fotos laat maken is het echt ellende en stress voor haar en niet te weinig

wat moet ik?
de da wil dat om te kijken of ze geen vocht in de longen heeft of toch niet echt het hart is
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1295865
jeetje, moeilijk..
hoort de da niks als ie naar haar longen luisterd?
meestal( :-\) horen ze wel als ze vocht oid in haar longen heeft...
krijgt ze geen prednison? Dit omdat marjan haar hondje ook zo hoest en met een lichte onderhoudsdosering gaat dat eigenlijk best goed..
ik zou haar dat denk ik niet meer aandoen, weer onderzoeken...als het bij een hoestje of 2 per dag blijft zou ik het gewoon zo houden..
Door Nynke
#1295869
ik snap je dilemma  :-X :-\  maar ik zou de echo e.d. ook niet doen met een dame op deze leeftijd :-X :-X  De da kan inderdaad met luisteren ook wel een heel eind komen denk ik :-\

Over 2 weken ga ik even met Gunnar naar de da, omdat ik ook even wil dat hij luistert naar eventueel aanwezig vocht achter de longen.
Door Do
#1295887
omdat ze zo in de stress raakt van DA's kunnen ze niet echt luisteren, haar hartje gaat dan als een gek te keer en ze hijgt als een ballon(voor zo ver een ballon hijgt)
Door Do
#1295896
ze krijgt op dit moment helemaal geen medicijnen,
we wete niet waar dat hoesten vandan komt
Door Do
#1295900
henneke schreef: twee hoestjes op een dag daar zou ik me niet te druk over maken  ;)
nee maar het zou erger kunnen worden en dat zou ik dus voor kunnen zijn
het zijn geen gewone hoestjes, het is een roggel die in de weg zit, en hoesten totdat eruit is
Door Fido
#1295903
Do schreef: ze krijgt op dit moment helemaal geen medicijnen,
we wete niet waar dat hoesten vandan komt
Do je weet hoe wij op diagnose stellen gericht zijn maarrrrr niet ten kosten van alles  ;) en we hebben het nu over een heel oude hond, doof en schiet in de stress.
Gewoon hart tabletten en vochtafdrijvers gaan geven in overleg en controle (mondeling) van de da. Als ze idd vocht opstapeling heeft dan werkt het vrij snel. Dus nu even zoeken met de medicijnen en dan maar zonder diagnose ;) Als ze op geen één medicijn positief reageert dan nog is het te overwegen om géén polonaise bij Mientje te gaan doen om een diagnose te wíllen stellen. 
Ik hoop dat ik het een beetje begrijpbaar heb kunnen neerzetten  :-*
Door bloemetje
#1295913
Ik zou het zeker zo doen als Fido zegt. Mientje is te oud om mee gesolt te worden. Dat hoeft ze niet meer op haar leeftijd vind ik.
Als het niet lukt dan houdt het gewoon op. Je moet maar zo denken; als het erger word zie je het dan wel weer.. Het kan wel iets zijn wat ze overgehouden heeft aan haar longontsteking een tijdje terug.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1295945
Ik sluit me ook bij Edith aan. Welke medicijnen had je al gegeven?
Door Do
#1295976
Sonja schreef: Ik sluit me ook bij Edith aan. Welke medicijnen had je al gegeven?
forte nog wat
voor het hartje
Door bloemetje
#1295984
Do schreef: forte nog wat
voor het hartje
Fortekor?
Do schreef: en wat valt er onder voch afdrijvers?
Furosemide of furosoral
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door