Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bouschka
#1295703
Hallo, wij zijn beginnende barfers, met nu al goed resultaat op voorlopig nog alleen eend.
Maar:
we hebben eendenkarkas en eendennek,
welk deel van donald duck hoort tot vlees en wat tot botmix of vallen ze allebei onder het laatste en is vlles
puur een lap spiervlees ??


Joke
Door bouschka
#1295729
hoi hoi !
Dank voor je reactie !
Bouschka was enorm aan de s....t en is nu langzaam aan het beginnen met Barf.Ons werd geadviseerd eerst eendenrug en dan nek te geven en vervolgens verder te gaan.Liefst weer met eend of ander nog nooit gegeten beest...spiervlees is dus puur spier,
en wat verstaat men onder botmix dan ??

Joke
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1295734
bouschka schreef: hoi hoi !
Dank voor je reactie !
Bouschka was enorm aan de s....t en is nu langzaam aan het beginnen met Barf.Ons werd geadviseerd eerst eendenrug en dan nek te geven en vervolgens verder te gaan.Liefst weer met eend of ander nog nooit gegeten beest...spiervlees is dus puur spier,
en wat verstaat men onder botmix dan ??

Joke
Botmix is een gemalen produkt van een bepaald bedrijf.
Door petra-amsterdam
#1295784
bouschka schreef: hoi hoi !
Dank voor je reactie !
Bouschka was enorm aan de s....t en is nu langzaam aan het beginnen met Barf.Ons werd geadviseerd eerst eendenrug en dan nek te geven en vervolgens verder te gaan.

Joke
Misschien overbodig maar toch ,n waarschuwing omdat je ,zie ik, een DHpup hebt (ik ook ;)) en je je nog niet voldoende ingelezen lijkt te hebben om op verantwoorde wijze te barfen. Toch maar eerst doen dan d.m.v. bv de link die ik in m,n vorige bericht gaf en meer info in de bieb hier.
En in de tussentijd misschien de pup op ,n goede KVV zetten zodat hij/zij geen gevaarlijke tekorten oploopt?
Door Antonia
#1295847
Onder vleesbotten verstaan we botten met vlees er aan, bij de berekening van de verhoudingen gaan we uit van vleesbotten die voor de helft uit bot en voor de helft uit vlees bestaan (dus 50-50). Over het algemeen bevatten eendennekken en vooral de eendenruggen met vlees dan bot (60-40 en soms 70-30), dan is voor een kortere periode (en bij een elimatie dieet heb je het over een afgeronde periode) wat minder spiervlees niet zo'n ramp. Overigens zijn karkassen vaak wat minder bevleesd. Houd wel de ontlasting in de gaten. Wel moet je nog kijken naar orgaan, want dat mis je nu. Je zou eventueel wat eendenhartjes kunnen geven.
Door bouschka
#1295866
Jullie zijn super,  :) :) :) :)

het is echt eindelijk  een forum zonder schelden en dat soort dingen, heerlijk !!!

Onze pup ( op de foto ) is nu 3,5 jaar en ze kwam door de diarhee al langer voeding te kort..we zijn dus blij dat ze nu eerst in gewicht aan komt met dondald ducken en gaan zeker op jacht naar organen van donald voor haar.
Verder geef ik voorlopig probiotica ( wel duur ) voor honden.Ze gaat goed vooruit !

Onze andere honden doen het erg goed op volledig brokkenvoer ( farmfood ) maar vanwege Bouschka zijn we ons gaan verdiepen in Barfen en best enthousiast.Hoewel voor mij ( voor mijn partner gelukkig niet ) het wel zielig blijft als ik die hoopjes donald duck voor Bouschka neerzet...ie ( ben zelf vegetarier, Bouschka niet )
Door Happy Tail
#1295941
Waarom zou je gelijk beginnen met een eliminatie dieet als je hond eigenlijk daarvoor alleen brok heeft gegeten?

je ziet dat het voeren van vlees geen problemen oplevert:
dat wil dan zeggen naar mijn idee dat brok niet goed verdragen wordt, maar dan hoef je geen eliminatie dieet te beginnen.
Dus je kan ook andere diersoorten voeren. Mocht dat er dan blijken dat het niet goed gaat dan lijkt het me zaak om een eliminatie dieet te gaan beginnen samen met een DA die er verstand van heeft.
Door bouschka
#1295981
Hoi hoi

ze reageerde overgevoelig op rund en kip...vandaar...we zijn al blij dat donald duck wordt verdragen  :)
Eerst stabiliseren, dierenarts wist het ook niet meer, had alleen steeds duurdere speciale brokken en
antibiotica..en een verwijzing voor een universiteitskliniek.
Wij zijn met farmfood fresh ( pens en hart ) begonnen dat is compleet voer, maar dit liep na een half jaar dus ook niet meer...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door