Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Irish
#1295064
Hallo allemaal,

Na de zoekfunctie veel positieve reacties gelezen te hebben en genoeg geld gespaard te hebben om de Champion Juicer te kopen, wil ik toch geen overhaast besluit maken. Wat is beter aan de Champion Juicer dan menig ander blender/sapcentrifuge? Sneller, krachtiger? Is hij goed schoon te maken? Nadelen van de C.J? Is er ook een goed Nederlands vervangbaar product? Via de zoekfunctie kwam ik tegen dat je hem alleen in Duitsland (goedkoper) kan bestellen, is dat nog steeds nog zo?

Affijn, hierbij roep ik alle Champion Juicer op hun verhaal te doen! Dat ding is namelijk mega duur dus ik wil geen miskoop doen  :-[

Mijn dank is groot!
Door Antonia
#1295113
Voorheen had ik een blender van Philips, tegenwoordig een Champion Juicer. Ik vond de blender eigenlijk niets (voor het maken van groentenmixen dan). Er moet altijd vocht bij, de hoeveelheden zijn te klein en sommige groentesoorten "trekt" hij niet. De Juicer bevalt goed, alhoewel ik hem niet optimaal vind met bladgroenten.
Het is inderdaad een hele aanschaf, persoonlijk vind ik hem de centen wel waard. Misschien dat je eens bij iemand kunt kijken / ervaren hoe hij in de praktijk werkt? Waar woon je?
Door Lizzy
#1295160
Grappig, Dory vindt 'm ook niet handig met bladgroenten maar ik vind 'm ideaal met bladgroenten! Waarom vind jij 'm niet fijn met bladgroenten Antonia?

Ik heb zelf nog geen beter ding gehad dan deze. En ik heb een sapcentrifuge gehad van Braun en van Magimix en dat vond ik beide drie keer niks. Blender vond ik ook niks. En keukenmachine vind ik wel redelijk werken maar weer lastig als je grotere hoeveelheden maakt.

Ik denk dat ik deze een keer ga kopen als ik geld over heb:

Afbeelding

Het is een handmolentje en kost 45 euro en het lijkt me ideaal om dagelijkse sapjes mee te maken. Hij is geschikt voor tarwegras, bladgroente, fruit en groente.

De Greenstar 1000 Twingear Juicer schijnt trouwens NOG beter te zijn maar die ken ik niet. Dat ding kost helemaal een godsvermogen. Ik heb mijn CJ nu een jaar of 7 en ik heb centjes gespaard, mocht ie ooit kapot gaan. Dan koop ik direct een nieuwe. Ik heb 1 keer een nieuw onderdeel besteld. Via de natuurlijke molen. Kost een vermogen, dat wel.
Door Irish
#1295209
Dank je wel voor jullie reacties.

Ik woon in Hoofddorp, maar ben ook wel eens in de buurt van Eindhoven bij mijn moeder.

Wat voor een machine is de Champion Juicer zelf eigenlijk? Centrifuge?
Op de Greenstar 1000 Twingear Juicer krijg ik alleen maar engelse sites, en als niemand hier verder daar ervaring mee heeft ga ik me daar maar niet aan wagen. Ruim 100 euro verder dan de Champion Juicer  :o

Is ie ook handig met schoonmaken?
Door Irish
#1295217
Sorry dat ik zo spam, maar dit vond ik ook wel interessant :-[

I have both the Champion and Green Star (updated version of the Green Power) and I have to say that I find that the Champion does not juice sprouts well. The Green Star is much much much better with anytype of green leaf vegetable. If you are considering purchasing a juicer you can ask me whatever question you like because I've spent hours researching the differences between the various juicers. Although the Champion is a good juicer, if you can afford the cost I would definetly recommend the Green Star. I wish I had bought this one to begin with. The juice is fresher and you get way more juice from the veggies. You can also do wheatgrass if you put the wheatgrass in the fridge for a few hours first.

Ik weet alleen niet wat wheatgrass is? Soort tarwe gras als ik google?

Mijn vriend en ik willen gelijk een goed goed aanschaf doen zegmaar.. misschien toch maar een Green Star dan  :o
Door Nynke
#1295248
ik ken de Champion juicer niet  ::)  maar heb een magimix. Ik vind hem perfect voor het maken van groentemixen. Gewoon het sap en de pulp weer samenvoegen en klaar is Clara  :) :)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1295249
Ik heb een sapcentrifuge van de hema voor de groentemix. Ik heb pas 2 keer de mix gemaakt maar hij doet het redelijk. Vind het wel irritant dat je alles in stukken moet snijden  ::) En dat het met de hand afgewassen moet worden.  :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1295365
Ik heb een sapcentrifuge van Philips.
Hij werkt prima voor de groente mix, ik doe inderdaad ook de pulp weer bij het sap.
Nadeel vind ik de grote afwas die ik van dat ding heb, kan dan wel in de vaatwasser, maar dan zit die ook meteen zo ongeveer vol.
Door 202Spots
#1295485
Wat voor een machine is de Champion Juicer zelf eigenlijk? Centrifuge?
Op de Greenstar 1000 Twingear Juicer krijg ik alleen maar engelse sites, en als niemand hier verder daar ervaring mee heeft ga ik me daar maar niet aan wagen. Ruim 100 euro verder dan de Champion Juicer 

De Champion is "masticating" machine...heeft 1 cylinder in 't midden,wat in de ronte draaid
en zo alles klein maakt:

Afbeelding

hier nog wat om te vergelijken:
links op de pagina kan je de verschillende soorten zien. (centrifuge,mascticating,twin gear)
http://www.harvestessentials.com/sigemju.html

vergelijking van modellen:
http://www.bestjuicers.com/juicercomparisons.html

Ja ik gebruik dus de keukenmachien en de champion tegelijk... ::)
Maar ik zou toch ook niet zonder de Campion willen doen.
success!
Door Lizzy
#1295581
En toch gaat bladgroenten bij mij flitsend in de CJ. Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen te grote plukken groen er doorheen proberen te frotten! Je moet kleine plukjes, plukje voor plukje er in doen!
Door Butch
#1295594
Ik heb de champion juicer gekocht nadat ik het een tijdje met de staafmixer en blender had gedaan. Ik maak meestal 5 kilo groentenmix in een keer en dat was niet te doen met de staafmixer. De blender werkte al helemaal niet.

De notenmix die ik er meestal doorheen doe  maal ik met zo'n apart bakje waar je de staafmixer op kan zetten en de rest met de CJ.

Ik vind dat hij het fantastisch doet, de bladgroentes beetje bij beetje erin, er zit een stamper bij die moet je wel gebruiken anders komt de prut er weer aan de boven kant uit, maar ik maal ook de alfalfa en de taugé gewoon mee in de CJ. Je moet er wel even een beetje handigheid mee krijgen.

Om schoon te maken is het nadeel dat de onderdelen niet in de vaatwasser kunnen, dat is lastig als je elke keer kleine beetjes maakt. Omdat ik grote hoeveelheden tegelijk maak en het dus niet zo vaak hoef te doen is dat voor mij geen bezwaar. Even een sopje maken en de motor zelf goed aflappen want die zit wel helemaal onder, maar dat zal aan mij liggen. :)

Al met al is het meer werk om de groente te wassen en de groentemix allemaal in bakjes te doen, dan het malen zelf.
Door Greece
#1295668
En ik? Ik kook even (zeg 2 minuten) de groente welke wij ook eten op de bewuste dag, in de hakmolen van de staaf mixer en voila, klaar ben ik.  ;) (vind de groenten uit de blender zelf niet te pruimen los van het feit dat het extra werk oplevert en het ook niet echt vers is als het moet worden ingevroren en weer ontdooid, maar ik heb dan ook maar 1 hond)
Door ulla
#1295731
ook ik heb een champion juicer,hij vermaalt goed, maar ook ik heb problemen met de bladgroenten.
Misschien doe ik er dan wel teveel in èèn keer in.
Maar anders duurt het zolang. :biggrin2:

Noten gaan perfect, je krijgt er een pasta uit.

Als ik een makkelijkere machine kan kopen,waar ik niet met het stampertje hoef te duwen, dan zal ik dat zeker doen.

@ Lizzy, wat is dat voor molentje waar je een foto van plaatste?
Door Borke
#1295738
Ik denk dat het bij je keuze ook uitmaakt hoeveel honden je hebt en hoe groot ze zijn.
Met kleine hondjes kan je gemakkelijker met een klein apparaatje toe.
Wij hebben 2 honden van rond de 25 kg en ik vind de CJ geweldig.

Ik heb een bloedhekel aan het maken van groentemix en maak meestal een flinke hoeveelheid tegelijk.
Die CJ kan doorgaan en doorgaan, geeft niet dat-ie warm wordt.
Al die kleine apparaatjes branden door op flinke hoeveelheden (bij mij wel tenminste) maar die CJ blijft gaan.
Nee met bladgroente vind ik het geen succes, maar ik stop er meer tegelijk in dan een paar blaadjes.
De rest gaat werkelijk als een trein, ongelofelijk.

Nadeel is de prijs, het gewicht (je zet hem niet hoog in een keukenkastje) en het feit dat de onderdelen niet in de vaatwasser kunnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door