Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#1295130
Toen Starr hier 2 weken geleden bij ons kwam, had ze op haar onder gebit de dubbele hoektanden,
beide puppy tandjes waren met 3 dagen verdwenen..
Ook haar bovenkaak ging verder met dubbel stel op elke hoek,maar de puppy tand aan de rechterkant is er al
'n week of zo uit, maar die aan de linkerkant zit, zit er nog steeds in... :-\
Hoe lang kan het duren voordat ie er ook uit vald? Of moet de DA helpen om die er uit te halen?
Hij zit wel los denk ik...

('t Kreng houd d'r  kop niet stil met foto maken  ::))

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 29 jun 2009, 04:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1295152
ik zou niet te lang wachten, ken honden die een jaar met dubbele hoektanden hebben gelopen, laten trekken en mooi dat de andere tandjes scheefstonden...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1295332
wel toevallig dit topic..
kwam een een eigenaar tegen met een hondje van bijna 5 maanden met dubbele hoektanden en die ging al onder het mes!
Gebruikersavatar
Door choopy
#1295344
Mijn pup had met 5 1/2 maand ook dubbele hoektanden, boven en onder.
ben voor advies naar de DA geweest en die zei ook nog zeker een maandje wachten.
Met 2 weken en wat trekspelletjes met de flos waren ze alle 4 eruit.

Je kunt kijken of de melktand onderaan nog mooi wit is of dat er al iets verkleuring op zit. een beetje glazig.
Is dit het geval, dan gaat de tand er vanzelf wel uit. Dan is die al aan het loskomen.

Groetjes Chantal
Laatst gewijzigd door choopy op ma 29 jun 2009, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1295407
Laat ze maar kauwen op een runderknie o.i.d. waar haar hoektanden net omheen kunnen. Is ie snel weg, zeker als ie al wat los zit.
Door Eef+Stippels
#1295431
Bij wandor is een hoektand getrokken, volgens mij was hij toen 6 maanden oud. Was een behoorlijke klus om het ding eruit te krijgen, eerst onze oude dierenarts geprobeerd, die heeft de wortel laten zitten en de goede hoektand beschadigd (en ons niets zeggen natuurlijk) en daarna heeft dr foreest (hondentandarts) de boel in orde gemaakt.
Door 202Spots
#1295492
Sorry, ik had de andere topic nooit gezien.. :-[

Maar bedankt voor alle reacties!!
Volgends de berichten is ze nog geen 5 maanden...dus tijd genoeg dan..
Ik was eigenlijk bang om TE veel met floss of ander speeltje te trekken... ::)
maar dat zal ik dan nu maar lekker laten gaan!
Hopelijk vald ie er dan vlug uit,en anders 't grote bottenwerk in schakelen!
Thanks!
Door tt-tjes
#1295700
Balou had met 7 maanden ook dubbele hoektanden boven, en idd een paar keer een trekspelletje gedaan en toen waren ze er uit.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1295732
Bovenaan de melkhoektand zie je al wat verkleuring. Het wordt daar al wat glazig.
Die tand komt er vanzelf wel uit.

Groetjes Chantal
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door