Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charliemuchu
#1294971
Mijn kleine chihuahuapup heeft last van diarree, donker grijs/groenachtig en het stinkt verschrikkelijk, het spuit er echt uit.
Momenteel geef ik haar vloeibaar dwangvoer, een papje van eendenfilet en geitenmelk, afgewisseld met een papje van kipfilet, kefir, groenten en honing. Het enige 'vaste' dat ze eet is pens (een hoeveelheid van ongeveer 2cm2), voor de rest trekt ze haar neus op.

Ik heb nog finidiar tabletjes staan, kan ik deze i.c.m. de voeding die ze nu krijgt geven?
#1294998
klinkt mij als een virusje, donker groen en stinken...
mmm, met zo'n klein wurm zou ik niet te veel aanrommelen, eventueel okugest en anders morgen naar de da..
finidair vindt ik dan gelijk een beetje heftig..
#1295018
vanaalst schreef: Oh oke, kijk dat wist ik niet...
dan geef je toch de helft als wat je van de week gaf, maar aan de andere kant blijft ze dus aan de spuit zonder de finidair?
Waar komt het vandaan?
Ik weet het niet, ze is ontwormd en getest op parvo (gelukkig negatief) en verder denk ik dat het te maken heeft met dat ze nog niet echt vast voedsel eet. Ik geef haar nu geinproviseerde vloeibare hapjes.

Vorige week kreeg ze Recovery, maar die troep geef ik nog niet aan mn ergste vijand. Royaal Konijn loopt te verkondigen hoe belangrijk het is om voor een herstellend dier (naar mijn mening Elk dier) alleen maar natuurlijke anti-oxidanten in het voer te gebruiken, bla bla bla en een pagina verderop staat met kleine lettertjes " bevat BHA en Propylgalaat"  :-[ :-X ??? Ernstig hoor...
#1295022
maar van het ontwormen kunnen ze flinke aan de rees gaan......
als ze pens eet, kan ze toch ook kleine stukjes kip eten...
en volgens mij komt ze nu wel calcium tekort, ook daar kan ze van aan de diarree raken als ze helemaal geen bot krijgt..
kan je niet proberen kippenekken te malen?
#1295066
vanaalst schreef: maar van het ontwormen kunnen ze flinke aan de rees gaan......
als ze pens eet, kan ze toch ook kleine stukjes kip eten...
en volgens mij komt ze nu wel calcium tekort, ook daar kan ze van aan de diarree raken als ze helemaal geen bot krijgt..
kan je niet proberen kippenekken te malen?
Ik heb het geprobeerd gemalen kippennek, geen succes  :( Zit er in de geitenmelk niet voldoende calcium?
Door Lizzy
#1295173
stephanieslabbers schreef: Ik heb het geprobeerd gemalen kippennek, geen succes  :( Zit er in de geitenmelk niet voldoende calcium?
Nee, in geitenmelk zit zeker niet voldoende calcium. Maar het is geen ramp hoor, om een paar dagen of zelfs weken weinig calcium te geven. Alleen moet je zo niet blijven voeren. Lust ze vleesbot als je het maalt?
#1295198
Ik schat dat ze nu ongeveer 7 weken is. Ik bied haar constant ook vaste voeding aan, alleen durf ik dat met dit weer niet te lang te laten staan. Het enige vaste voedsel wat ze heeft gegeten is een ietsiepietsie beetje pens. Ik heb al vanalles geprobeerd; kipfilet, eendenfilet, natuurvoer carnibest, gemalen kipkarkas, gemalen kippennekken.
Ze heeft een hele slechte start gehad (zie ook mijn vorige topic, zeer kleine chihuahuapup aan de medicijnen).
Door cathrien
#1295233
Ik zou haar behandelen als een jong pupje dus geef haar ieder uur overdag is klein beetje puppymelk (farmfood) met wat carnibest natuur erdoorheen. Eerst meer melk als vlees en daarna ga je het afbouwen. Heel veel succes en sterkte. :-*
#1295260
cathrien schreef: Ik zou haar behandelen als een jong pupje dus geef haar ieder uur overdag is klein beetje puppymelk (farmfood) met wat carnibest natuur erdoorheen. Eerst meer melk als vlees en daarna ga je het afbouwen. Heel veel succes en sterkte. :-*
Zo doe ik het al 2 weken lang 24uur per dag. Maar gelukkig gaat ze nu qua verdere ontwikkeling met sprongen vooruit. Alleen vaste voeding wil nog niet echt lukken.
Door Hanny
#1295402
Een heel klein beetje gemalen eierschil er door heen, zou ook kunnen. Dat kun je tot poeder malen en merkt ze het niet.
Ietsiepietsie Isogel er door heen, is ook een optie. Mijn dierenarts vertelde me, dat ze het wel heeft voorgeschreven aan heel jonge pupjes, met succes. Dat bindt de ontlasting een beetje en dan hoop je, dat ze meer profijt heeft van haar voer.
Wat lijkt me dat een ellende, een pupje, dat niet wil eten.

Hanny
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door