Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door toscak
#1295011
Hoi

Bob krijgt sinds dat hij 11 weken is KVV (Carnibest), sinds twee weken krijgt hij in het weekend (drie dagen) BARF en doordeweeks per dag 2 maaltijden KVV en 1 maaltijd BARF. Toen hij overging naar KVV vond ik dat hij voor zijn leeftijd behoorlijk aan het ontgiften was. Hij stonk erg, was veel aan het krabbelen en op het hoogtepunt moest ik 4 keer per uur prut uit zijn ogen halen. Dat is toen helemaal overgegaan.

Nu heeft hij weer dezelfde symptonen, vieze ogen en stinken niet zo erg als vorige keer, maar dat krabbelen! Het is niet meer normaal, hij doet niets anders meer. Tot aan janken aan toe! Een rondje wandelen is vrijwel onmogelijk omdat het zo veel tijd in beslag neemt. Dit is al bijna 2 weken.

Kan het zijn dat hij door die overstap naar nog meer rauw weer aan het ontgiften is? Of moet ik toch nog even langs de DA?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1295017
nah lijkt me sterk dat ie weer opnieuw gaat ontgiften aangezien je toch al rauw gaf..
en krabben tot bloedens toe en haast geen rondje kunnen lopen klinkt mij toch niet zo lekker...
geef je regelmatig een terugkerend iets van barf, misschien dat ie daar op reageert..
geen vlooitjes?
Door Peter79
#1295019
Ik ben niet deskundig, maar heb wel ervaring.

Wij hebben onze pup op een leeftijd van zo'n 10 weken overgezet van brok op kvv.
Dit gaf geen enkele complicatie.
Enkele maanden daarna wat barf erbij geprobeerd, maar omdat ik de combinatie kvv - barf
niets vond zijn wij helemaal gaan barfen. (was ook de opzet)
Ook dit had geen enkel nadelig gevolg, alleen positief.
Door toscak
#1295029
vanaalst schreef: nah lijkt me sterk dat ie weer opnieuw gaat ontgiften aangezien je toch al rauw gaf..
en krabben tot bloedens toe en haast geen rondje kunnen lopen klinkt mij toch niet zo lekker...
geef je regelmatig een terugkerend iets van barf, misschien dat ie daar op reageert..
geen vlooitjes?
Ik gaf dus niet rauw sinds twee weken. Vanaf 11 weken tot 15 weken KVV en sinds twee weken veel Barf daarvoor in de plaats. Omdat hij ook sinds twee weken weer die symptonen heeft, dacht ik meteen aan feit dat ik sinds twee weken veel BARF.

Hij krijgt heel veel soorten vlees, van spiervlees krijgt hij geit, lam, kalf, kalkoen, wildmix en paard. Van vleesbot kippenkarkas, kippennekken, eendenkarkas en haas. Verder nog duif, kwartels, orgaanmix en pens. Bovenstaande heeft hij dus allemaal al gehad  :D

Maar ik vind het inderdaad niet normaal.
Door Nyncke
#1295554
Barrik krijgt sinds 8 weken kvv en barf maar bij hem heb ik geen ontgiftingsverschijnselen gemerkt.

Zou idd aan iets anders gaan denken en de da ernaar laten kijken/ laten onderzoeken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door