Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#129356
Mijn Lab snottert. Geen vuil snot, maar er loopt heel veel vocht uit zijn neus. Waar hij heeft gelegen zit een natte plek waar zijn neus was. Hij niest veel en soms doet hij iets wat lijkt op iemand die snot schraapt. Hij voelt zich ook niet helemaal super, maar echt ziek kan ik hem ook niet noemen.
Iemand enig idee? Of wat ik hem kan geven?
gr.
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op di 20 jul 2004, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#129488
Ik zou hem Echinacea extra forte met cat´s claw van Bloem geven!! Dat zij druppels die je in zijn bek kunt spuiten of natuurlijk met een beetje melk ofzo mengen. Tommie is pas ziek geweest, hij nieste voortdurend en was hangerig. Hij had toen volgens de da kennelhoest, maar daar twijfel ik aan.
Ik heb die echinacea gegeven en hij was binnen een paar dagen weer opgeknapt! Dit is een midel wat je geeft voor extra weerstand bij herstel na ziekte en dan met name bij keel, neus en luchtweg klachten.
Maakt je hond verder een zieke indruk of is hij gewoon normaal actief en alert?
Het klinkt als een verkoudheid ofzo. Maar kan misschien ook wel kennelhoest zijn, of een ander virusje.
Bij twijfel zou ik altijd even langs de da gaan hoor, maar dit middel van echinacea kun je zowiezo meteen gaan geven, ik heb er heel positieve ervaringen mee!
Honing is ook gezond trouwens en kan de keel verzachten als hij daar ook last van heeft.

Beterschap!!
Door oebaya
#129528
Dank Marion, ik ga de middeltjes proberen die jij opgaf. Het is niet echt ernstig, de hond is zwaar ziek en het snot is helder. Ik denk ook aan een verkoudheid of zo. DA komt pas aan de orde als het echt niet weggaat, want die komt natuurlijk meteen met een antibioticum.
Kennelhoest is het beslist niet. Dat heb ik eens meegemaakt met een hond en dat is zo anders.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door