Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door marye
#1294417
Dit is Caja's menu.
Het is niet echt een BARF menu (noem het maar gewoon zelf samenstellen ;)).
Ben wel benieuwd wat jullie er hier van vinden.

Maandag: karkas(parelhoen/eend) (200 gram) + spiervlees (hert/rund) (150 gram)
Dinsdag: lam/geit/kalf (goed bevleesd bot) (250 gram) + hart (100 gram)
Woensdag: konijn (of haaskarkas + spiervlees) (250 gram) + lever (75 gram) en nier (25 gram)
Donderdag:kip (300 gram) + pens (300 gram)
Vrijdag: vasten (tenzij ze wedstrijd heeft)
Zaterdag: 2 kwartels of een duif (compleet)
Zondag: vis (300 gram)

Verder krijgt ze ook wel yogurt, rauwe eieren, af en toe groente spruiten en dergelijke.
Ook krijgt ze dagelijks een omega 3 supplementen met vitamine E.
Laatst gewijzigd door marye op za 27 jun 2009, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1294485
Waarom is dit geen BARF-menu? Je geeft toch botten en rauw voer?
Het ziet er heel gevarieerd uit. De percentages staan er niet bij maar die heb je vast zelf uitgerekend.
Als je - in plaats van af en toe - wat vaker groente geeft, kun je het vitamine E supplement wel achterwege laten. En die omega 3 waarom zou je die nog geven? Als je vette vis geeft zoals makreel, zalm of sardines dan krijgt jouw hond hier genoeg van binnen.
Door Lizzy
#1294524
[quote="marye"]
Dit is Caja's menu.
Het is niet echt een BARF menu (noem het maar gewoon zelf samenstellen ;)).
Ben wel benieuwd wat jullie er hier van vinden.

Maandag: karkas(parelhoen/eend) (200 gram) + spiervlees (hert/rund) (150 gram)
Dinsdag: lam/geit/kalf (goed bevleesd bot) (250 gram) + hart (100 gram)
Woensdag: konijn (of haaskarkas + spiervlees) (250 gram) + lever (75 gram) en nier (25 gram)
Donderdag:kip (300 gram) + pens (300 gram)
Vrijdag: vasten (tenzij ze wedstrijd heeft)
Zaterdag: 2 kwartels of een duif (compleet)
Zondag: vis (300 gram)

Verder krijgt ze ook wel yogurt, rauwe eieren, af en toe groente spruiten en dergelijke.
Ook krijgt ze dagelijks een omega 3 supplementen met vitamine E.
[/quote]

Volgens mijn berekening zit je zo ongeveer op 60% vleesbot 20% spiervlees en en 23% orgaanvlees. Kom jij daar ook op uit?
Door marye
#1294614
[quote="Lizzy"]
Volgens mijn berekening zit je zo ongeveer op 60% vleesbot 20% spiervlees en en 23% orgaanvlees. Kom jij daar ook op uit?

[/quote]

Ik bereken het wat anders (met kaal bot en pens als toevoeging en niet als orgaan).

Zorg wel dat het vleesbot zeer goed bevleesd is of dat het een heel prooidier in stukken is en anders geef ik extra spiervlees. Kaal bot ligt volgens mij rond de 15%.
Laatst gewijzigd door marye op zo 28 jun 2009, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door marye
#1294617
[quote="Rovanna"]
Waarom is dit geen BARF-menu? Je geeft toch botten en rauw voer?
Het ziet er heel gevarieerd uit. De percentages staan er niet bij maar die heb je vast zelf uitgerekend.
Als je - in plaats van af en toe - wat vaker groente geeft, kun je het vitamine E supplement wel achterwege laten. En die omega 3 waarom zou je die nog geven? Als je vette vis geeft zoals makreel, zalm of sardines dan krijgt jouw hond hier genoeg van binnen.
[/quote]

Caja heeft een auto-immuunziekte en daarom is door diverse dierenartsen en ook Dr. Ian Billinghurst aangeraden om o.a. omega 3 en vitamine E extra te supplementeren.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door