Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door barthurkens
#1294400
Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en moet even vertellen dat ik mijn Jack Russell (ruw) pup van 13 weken op Rodi heb gezet sinds gisteren (door jullie site;) ). Dit bevalt haar heel erg goed! Eerst zat ze aan de Royal Canin. Het prijsverschil is minimaal.

Echter wil ik nu weten of het verstandig is te varrieren in soorten Rodi en of soorten KVV.

Ik heb gekozen voor Rodi ivm de verkrijgbaarheid en om te testen of haar bekkie er wel naar stond. Ik ben ook bereid om hier in te switchen (de prijs moet niet een issue zijn, anders moet je geen hond nemen;) ).

De keuze voor KVV omdat ik geen tijd/zin/deskundigheid heb om dit allemaal zelf samen te stellen. Echter een keer naar de markt voor een kippenkarkas vind ik zeker geen probleem.

Concreet:
Alleen 1 soort Rodi complete?
Zo nee, wisselen in soorten Rodi of ook in soorten KVV?
Zo ja, welke soorten KVV?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet,
Bart
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1294407
[quote="barthurkens"]
Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en moet even vertellen dat ik mijn Jack Russell (ruw) pup van 13 weken op Rodi heb gezet sinds gisteren (door jullie site;) ). Dit bevalt haar heel erg goed! Eerst zat ze aan de Royal Canin. Het prijsverschil is minimaal.

Echter wil ik nu weten of het verstandig is te varrieren in soorten Rodi en of soorten KVV.

Ik heb gekozen voor Rodi ivm de verkrijgbaarheid en om te testen of haar bekkie er wel naar stond. Ik ben ook bereid om hier in te switchen (de prijs moet niet een issue zijn, anders moet je geen hond nemen;) ).

De keuze voor KVV omdat ik geen tijd/zin/deskundigheid heb om dit allemaal zelf samen te stellen. Echter een keer naar de markt voor een kippenkarkas vind ik zeker geen probleem.

Concreet:
Alleen 1 soort Rodi complete?

Neuh

Zo nee, wisselen in soorten Rodi of ook in soorten KVV?

Zoveel mogeljk soorten. Wat de een heeft, heeft de ander weer niet en met het wisselen van soorten en smaakjes kom je toch aan een leuke variëteit voor een kvv-voerder


Zo ja, welke soorten KVV?

Waar je aan kan komen, maar 5 merken kip/rund zet minder nuttige zoden aan de dijk dan verschillende smaken.


Alvast bedankt voor jullie hulp!

Graag gedaan en welkom op dit forum. :)

Groet,
Bart
[/quote]
Door barthurkens
#1294409
Hoi Angelique,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb nu Rodi complete Rund en Groenten en Hart en Pens.

Nu raad jij aan:

Koop bijvoorbeeld Duck Lam en Rijst en andere merken en varianten/soorten vlees?

Zo ja, dan ga ik morgen op zoek;)

Groet,
Bart
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1294434
[quote="barthurkens"]
Hoi Angelique,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb nu Rodi complete Rund en Groenten en Hart en Pens.

Nu raad jij aan:

Koop bijvoorbeeld Duck Lam en Rijst en andere merken en varianten/soorten vlees?

Zo ja, dan ga ik morgen op zoek;)

Groet,
Bart
[/quote]

Je kunt van andere merken lam/rijst krijgen, of kip/rijst, eend/rijst en als je een dag of 4 per week komplete versies geeft kun je ook een uitstapje maken naar enkelvoudige soorten,. zoals Smuldier Pens, of smuldier kip, Haaksbarf zalm enz.. Als je wilt kun je alles nog opleuken met een eitje, schepje groente van jezelf erbij, visje van de markt en een kip (of ander vogeltje)karkasje voor het leuke knabbelwerk.
Door barthurkens
#1294440
Dit roept nog even een vraagje op:

Je zegt dat ik de niet-complete versies ernaast kan gebruiken, kan dat ook op de volgende manier:

Mijn pup krijgt nu 3 schrijven rodi complete per dag. Kan dit ook naar 2 schrijven complete en 1 (bijvoorbeeld tussen de middag) van de niet-complete versie? Of is het beter dit op een dag te doen en niet binnen een dag meerdere soorten te voeren?

Bovendien zijn er hier talloze discussies over het beste kvv..., ik wil me hier niet in mengen, wel heb ik de vraag: is Rodi beter dan de Royal Canin Puppy die ik mijn pup voerde en ben ik dus goed bezig? (Hierop moet volgens mij een eenduidig jaaaaaaaa klinken? :P )

Groet,
Bart
Laatst gewijzigd door barthurkens op za 27 jun 2009, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1294560
[quote="barthurkens"]
Dit roept nog even een vraagje op:

Je zegt dat ik de niet-complete versies ernaast kan gebruiken, kan dat ook op de volgende manier:

Mijn pup krijgt nu 3 schrijven rodi complete per dag. Kan dit ook naar 2 schrijven complete en 1 (bijvoorbeeld tussen de middag) van de niet-complete versie? Of is het beter dit op een dag te doen en niet binnen een dag meerdere soorten te voeren?


Ja, dit kan. Je hond hoeft niet iedere maaltijd een geheel komplete maaltijd te eten, doen wij als mens tenslotte ook niet. Wanneer je zelf samensteld voer je naar een kompleetheid in de =/- 14 dagen toe, bij pups houd ik zelf een week aan. Dus zelfs als je op 1 dag alleen maar b.v kip zou voeren dan is er nog steeds niks aan de hand.


Bovendien zijn er hier talloze discussies over het beste kvv..., ik wil me hier niet in mengen, wel heb ik de vraag: is Rodi beter dan de Royal Canin Puppy die ik mijn pup voerde en ben ik dus goed bezig? (Hierop moet volgens mij een eenduidig jaaaaaaaa klinken? :P )

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa  ;D met een "maar"  natuurlijk. Er zijn naar mijn mening, voor de prijs van rodi kwalitatief betere kvv's te krijgen. Zelfs voor minder, want ik vind een pakje smuldier b.v. er meer als eten uitzien dan een plakje rodi.  :-\

Groet,
Bart
[/quote]
Laatst gewijzigd door Angelique op zo 28 jun 2009, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door