Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1293774
Deze plek kwam ik zojuist op de bovenkant van zijn staart tegen. Ongeveer 4 cm in doorsnee. Is droog met gele korsten. Hij heeft de afgelopen weken extreem verhaard, verloor een aantal heel dikke plukken, boven- en ondervacht in 1 pluk, die dan waarschijnlijk hier vanaf zijn gekomen. Kan zijn dat hij een vlo had/heeft, maar is niet behandeld. Hij heeft ook een paar weken diarree gehad. En een week erg geniest omdat hij waarschijnlijk boorstof in de neus had gekregen.

Hij lijkt er geen last van te hebben en zit er niet aan. Wat kan dit zijn?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door mcSnurk op za 27 jun 2009, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door evds
#1293843
Ik weet niet wat het is maar zelf zou ik het in ieder geval schoonmaken met een betadine scrup oplossing  maar als je naar de DA wil gaan is het misschien verstandiger om het nog even zo te laten....
Door mcSnurk
#1293863
verdraaide weekendDA laat me nieteens uitpraten en alles beschrijven maar valt me in de rede en ziet door de telefoon dat het een hotspot is :hammer: .........(en ik heb geen beeldtelefoon)

Ik zit me rot te googlen en denk nu dat het de staartklier is. OK, minder paniek hier nu. Ik moet even verder zoeken naar info, want ik wist nieteens van het bestaan hiervan. Iemand ideeën of ervaring hiermee?
Door keetje
#1293866
Vlinderklier, boven aan de staart.
Ik hoor dat veel honden(bullen) daar "last" van hebben. Gaat na een bepaalde tijd gewoon weer weg.
Door mcSnurk
#1293870
keetje schreef: Vlinderklier, boven aan de staart.
Ik hoor dat veel honden(bullen) daar "last" van hebben. Gaat na een bepaalde tijd gewoon weer weg.
dat hoop ik dan maar.
Inmiddels ben ik weer een jaar van mijn leven kwijt >:(
Door keetje
#1293872
Kweet het niet zeker maar Keetje heeft er in haar leven ook een paar keer last van gehad en dat leek heel erg op die plek. Maarja, ik ben geen DA,he? ;)
Door mcSnurk
#1293877
het heet dus ook vioolklier of het wolfsteken, en kan met hormonen te maken hebben. Nu speelt hij de laatste tijd regelmatig met een teefje, vanmorgen nog, en haar achterkant was uitermate interessant. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Door keetje
#1293918
Oh? Vioolklier.
In bullenkringen (de mijne dan) noemen we het de vlinderklier.

Ik heb geen idee. Keetje is al 10 jaar geleden geholpen en heeft er toch nog regelmatig last van (gehad),( klop, klop, klop!)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door