Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roeby1975
#1292889
Beste allemaal,

Ik heb net de zoekfunctie al gebruikt en zie genoeg onderwerpen tevoorschijn komen over Artrose...
Deze ga ik verder vandaag even op mijn gemak door nemen.

Toch even snel een vraag.
Mijn zus heeft een (kruising) Labrador en ze is al wat ouder, durf niet te zeggen hoe oud, maar denk een jaar of 8.
Gister heeft de dierenarts verteld dat ze in 1 pootje beginnend Artrose heeft.
Dus, had mijn zus net aan de telefoon hierover en ze kan deze middag brokken op komen halen van Hill's.
Speciaal voor Artrose...

Tja, ik ben al een aantal jaren niet meer van de brokken, wij voeren alleen maar vers...
Maar, is dit advies van de dierenarts goed en moet ze gewoon die brokken kopen vanmiddag offff......

Ik had gezegt dat ik even zou rond kijken op internet, waaronder dit forum of het toch niet beter is
om op vers over te gaan en dan dat er misschien bepaalde medicijnen en/of supplementen zijn die je kan toevoegen.

Op dit moment geeft ze brokken en vlees, ik denk ook niet dat die hond die brokken gaat eten, ja 2 dagen, dus
denk dat het hardstikke zonde als als je punt 1 een zak brokken koopt wat aardig duur is en punt 2 dat je er
ook komt met vers voeren en dan eventueel iets toevoegen van medicijnen en/of supplementen.
(heb je gelijk 2 vliegen in 1 klap, want ben van mening dat vers zowiezo al veel beter is voor een hond)

Ben benieuwd naar jullie mening hierover en dan ga ik dat iig gelijk allemaal doorgeven....

Bedankt!

Groetjes, Petra.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1292893
nah.. als je denkt dat er hier mensen zijn die zeggen.. :  jaaaaaaa.. geef vooral die brokken van de d.a.
ben ik bang dat je van een kouwe kermis thuiskomt..  :biggrin2:
natuurlijk geen brokken!!
en zeker niet bij beginnend artrose..
die d.a. denkt.. owww.. lekker melkkoetje..
deze hond heeft nog tig jaar te gaan.. dus dat is zoveel jaar x zoveel zakkies brokken x zoveel centjes..
kassa!!!

wb hoe dan wel met vers voer..
dat kan ik je niet zeggen.. ik heb nooit te maken gehad met artrose nog bij mijn kiek..
maar mijn gevoel zegt dat je niet eens echt suplementen nodig hebt..
dat de lab zich al stukken beter zal gaan voelen wanneer hij lekkere vleesjes krijgt..  ::)
Gebruikersavatar
Door roeby1975
#1292900
lol  ;D

Precies!!

We hebben dezelfde dierenarts, maar bij ons gaat ie zulke discussie's niet aan! (vers/brokken)

Daarom zei ik net al tegen m'n zus, ik zou het nog niet kopen, laat me er eerst even iets
over lezen/zoeken, ik weet wel aardig wat over voeding, maar Artrose is ook nieuw voor mij.


In ieder geval bedankt voor je reactie... ;)
Door charmed
#1292916
Voor een hond met artrose is het witvlees het beste om te geven want dat zet niet aan aan de botten. Helaas doet rood vlees dat nog wel. Dus gevogelte, eend, kip, struisvogel, etc. en uiteraard is vis inclusief de graten (rauw natuurlijK) ook heel goed voor artrose honden. 
Gebruikersavatar
Door roeby1975
#1292917
SandRRa schreef: Nou laat die zak br*kken maar mooi daar op de plank staan.
Het is A troep en B zonde dus van je geld.
Lekker over op vers dat doet al een hoop goed.
Ja dat zei ik ook, maar dacht zal het eerst hier eens vragen.

Ik las net het volgende, dat Glucosamine/Chondroitine, en MSM, of bijvoobeeld Cosequin (bij de da is alles in 1) of Glucobest van Carnibest ook kan helpen....
Door charmed
#1292921
Je moet gewoon even uitproberen wat jou hond het beste helpt. Je hebt heel veel producten waar Glucosamine/Chondroitine en MSM ineen zitten. Je zou het kunnen proberen en dan kijken of dat middel wat jij gekozen hebt goed helpt. Ik heb ook veel geprobeerd o.a. ook de Cosequin, daar hadden we weinig resultaat mee, dus wij kopen nu Glucosamine/Chondroitine/MSM van de kruidvat. Het is even uitzoeken waar je hond het goed op doet, bij de een zal dat Cosequin zijn, bij de andere wat anders.

[quote author=roeby1975 link=topic=57597.msg1292917#msg1292917 date=1246005663

Ik las net het volgende, dat Glucosamine/Chondroitine, en MSM, of bijvoobeeld Cosequin (bij de da is alles in 1) of Glucobest van Carnibest ook kan helpen....
[/quote]
Gebruikersavatar
Door choopy
#1293043
Mijn Bordercollie (10 jaar) heeft artrose in de rug (spondylose).
Toen ze nog op brok stond, had ze er regelmatig last van. Bij haar uitte dit zich in geen controle meer over de blaas en enorm haar best moeten doen om een drolleje te produceren. Dit omdat de spondylose bij haar in de achterrug zit.

Ze staat nu op vers (volledig barf) en doet het super. Geen plasjes meer sinds december in huis.
Wel geef ik haar Glucosamine erbij om de voortgang van de artrose wat te remmen. Ik gaf het eerst van Carnibest, nu van Groene Os, omdat die laatst in de aanbieding was. Werking is hetzelfde.
Door Presley
#1293508
He roeby,

Hetgene wat in die brok zit van hills voor artrose is dus glucosamine.
Voert je zus normaal ook al rauw dan?
Je kunt zelf net zo goed inderdaad zelf suplementen toevoegen.

Ik heb ook een hond met artrose, hem geef ik dagelijks een halve tablet PURE glucosamine, van de Hema.
En Visolie capsules.
Een kennis heeft ook een oudere hond met artrose, hem geven ze Bloem Flexio balans, dit werkt bij hem super.
Het is gewoon proberen per hond wat er werkt en wat niet, de ene hond heeft veel baat bij Primeval Gelatinaat, bij mijn hond werkt dit dus weer niet.
Sterkte met de woef!
Door deja
#1293539
charmed schreef: Voor een hond met artrose is het witvlees het beste om te geven want dat zet niet aan aan de botten. Helaas doet rood vlees dat nog wel. Dus gevogelte, eend, kip, struisvogel, etc. en uiteraard is vis inclusief de graten (rauw natuurlijK) ook heel goed voor artrose honden. 
Dit wist ik ook niet dus wild ree hert  haas enz dat donkerrode vlees is minder goed voor een hond met artrose.
Ik heb nl. ook een hond met behoorlijk artrose in de voorpoten en de heupen, die krijgt alle dagen sashasblend dat is ook van alles uit de zee o.a. groenlipmossel en kraakbeen van haaien enz. en duivelsklauw en visolie.
Maar ze eten hier ook vers en ook veel wild dus als ik het goed begrijp kan ik dat beter niet meer geven.
Door joo-tje
#1293671
Die brokken laat maar staan! Ik heb ze gebruikt (ben nog niet zo lang over op kvv) en het deed helemaaaaaal niets! Je kunt dan nog beter je eigen brokken geven en zelf glucosamine of nog beter een speciaal smaengesteld poeder geven (dus sasha's blend, groene os, stride) Maar voor de hond zelf zou ik zeggen geef hem vooral ook lekker zijn vleesje! Maar ga zeker niet de kas spekken van de leverancier van deze brokken die vervolgens niets doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door