Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wenche
#1293247
Ik zit eens even te snuffelen wat ik Pip ga geven als ze hier net komt aan voedsel... Voor mijn eigen gemoedsrust zat ik te denken om haar kvv te voeren, in elk geval de eerste maand, en dan af en toe barfhapjes er bij...
Nu kwam ik energique tegen... Is dit een goed merk?
Ik zie wel dat er granen in zitten....
Ze zou dan komen te staan op enegique nr2 (dus voor pups)
Door Helma
#1293254
Dat geef ik mijn pup nu ook en hij doet het er goed op.
Mooi stevige ontlasting!
Door roos79
#1293274
Energique vind ik eigenlijk wel een prima KVV, hoewel er in mijn ogen ook nog wel betere bestaan... waarom je keus voor Energique?
Ja in de nr 1, 2 en 3 zitten granen, maar, ik heb me laten vertellen dat de kwaliteit vlees prima is. En ik ken genoeg pups/volwassen honden die heel goed reageren op dit voer.

Ik denk dat als je het ziet (jij als barf-voerder dan  :biggrin2:) je het er niet uit vind zien, hihi

en sowieso waarom KVV, je barft toch?  ;)
Door wenche
#1293276
[quote="roos79"]
Energique vind ik eigenlijk wel een prima KVV, hoewel er in mijn ogen ook nog wel betere bestaan... waarom je keus voor Energique?
Ja in de nr 1, 2 en 3 zitten granen, maar, ik heb me laten vertellen dat de kwaliteit vlees prima is. En ik ken genoeg pups/volwassen honden die heel goed reageren op dit voer.

Ik denk dat als je het ziet (jij als barf-voerder dan  :biggrin2:) je het er niet uit vind zien, hihi

en sowieso waarom KVV, je barft toch?  ;)
[/quote]

Ja, met DeeJay barf ik... Maar ik ben zo'n typische overbezorgde hondenmoeder ;)
Denk dat ik te hard stress als ik Pip direct overzet op barf... Vond de eerste barfmaaltijden van DeeJay ook eng..
Misschien moet ik maar de eerste dag gewoon wat barfspul geven en kijken wat ze daarmee doet... (ik heb altijd nog rodi compleet in de vriezer liggen voor als ze het nog niet wil...)
Door roos79
#1293341
Ja, ik kan me het ook wel voorstellen hoor. Staat ze nu volledig op brok?
Dan is de overstap naar KVV wel het veiligst.

Maar je heb Rodi in huis. Nou dat vind ik Energique nog wel een tikkeltje "gezonder"  ;)
En anders haal je toch wat in huis joh! als is het maar voor je eigen geruststelling  :P
Door wenche
#1293358
[quote="roos79"]
Ja, ik kan me het ook wel voorstellen hoor. Staat ze nu volledig op brok?
Dan is de overstap naar KVV wel het veiligst.

Maar je heb Rodi in huis. Nou dat vind ik Energique nog wel een tikkeltje "gezonder"  ;)
En anders haal je toch wat in huis joh! als is het maar voor je eigen geruststelling  :P

[/quote]

Ze krijgt momenteel puppybrok, puppymelk met iets van brinta-achtig iets en gehakt (kip en rund)
Dus ze is al wel iets aan vlees gewend...
Door Cindy de Wolf
#1293387
Energique is op zich prima. Ik zou alleen meer gaan voor een andere kvv waar je nog we; wat in herkend ;) zoals Naturis, Bibi, Carnivoer, Carnibest en Bandit.
Misty is overigens wel direct op barf gezet en dat heeft geen problemen opgeleverd. Ja natuurlijk kreeg ze tot een maand of 5 de lamsribben niet weg maar kleine botten van eend, kip, konijn, kwartel ging prima ;)
Door Alba
#1293523
Wij geven Alba nu ook nog Energique maar ik twijfel of er nog wel een doos van komt. Als die er al komt is het nr.4 (zonder graan). Ik vind de wat groffere KVV's er beter uitzien, maar dat is dus puur op het oog gezegd.
Wat ik dan wel weer erg fijn vind is dat als ik nu ergens heen ga je makkelijker bevroren schijfjes E. meeneemt dan een hele of in stukken gehakte bevroren worst Carnibest.
Door lucien
#1293654
Hoi

Heb gelezen dat vvv wat in schijfjes/rondjes is gedrukt bindmiddelen bevat, anders valt het uit elkaar, misschien is dit ook minder goed dan gewoon in een bakje? :o

gr.Lucienne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1293739
[quote="lucien"]
Hoi

Heb gelezen dat vvv wat in schijfjes/rondjes is gedrukt bindmiddelen bevat, anders valt het uit elkaar, misschien is dit ook minder goed dan gewoon in een bakje? :o

gr.Lucienne
[/quote]

Je moet niet alles geloven wat een worstjesfabrikant je influisterd. Je kunt best schijfjes maken zonder bindmiddelen zonder dat ze meteen uit elkaar vallen. Overigens plakt een ei ook lekker en die is toch heel gezond. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door