Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#1290275
author=Lizzy link=topic=5306.msg127938#msg127938 date=1089987753]
Uit niesende, hangerige honden herken ik persoonlijk geen kennelhoest. Kennelhoest gaat gepaard met heel luid gehoest. Een blafhoest, alsof je een zeehond hoort. Een hoest alsof er een graatje in de keel vast zit. Vaak komt er dan wit slijm uit de bek van de hond, tijdens het luide hoesten.Maar goed, de hond hoest dus niet? Waarom dan codeine/hoestdrank? Ik zou hem lekker Echinacea Extra Forte met Cat's Claw en Plantago van Bloem geven. Lekker flink wat druppels, lauw water erbij en in de bek spuiten. Vinden ze niet leuk, maar da's dan pech. Je kunt deze dingen ook in capsules kopen maar dan zit er ook wat vitamine C + zink in.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg127938
author=Angelique link=topic=5306.msg128154#msg128154 date=1090059431]
Ja, ik weet er alles van.
Ze hoestte werkelijk de longen uit haar lijfje, en dan van die braakneigingen erachteraan.
Gwenda heeft dat ook wel eens gehad, van die periodes, ze had gewoon pijn in het middenrif van het hoesten en zat als een zak aardappelen op de bank, gewoon kei kapot van het hoesten. Dus kan me voorstellen dat een hond zich daar ook heel ellendig bij kan voelen.
(maar sinds gwenda visolie-caps. neemt, geen enkele hoest/astma bui meer gehad! niet meer hoeven te puffen!)
`
Het hoesten van Bes zoals jij het eerder omschreef is voor mij karakterastiek aan kennelhoest.

Waar de zoekfunctie goed voor is.. ;)
De Starr was daar gisteravond mee bezig...ik zat te bedenken HOE ik dat kuchie moest beschrijven,en wat Lizzy beschrijft
is precies wat ze aan 't doen is!!!
Ik dacht ook eerst dan er wat in d'r keel dwars zat...ook beetje witte slijm eruit gespuugd (wat gelijk weer werd opgelikt alsof 't 'n lekker hapje was)
Ze hoest nu niet de hele dag,maar zo af en toe is ze 1-2 zeehond blaffen aan 't doen...soms komt er dan wat uitgespuugd en soms alleen maar net alsof er wat komt maar gaat niet door..

Maar dan word kennelhoest ook als "Ze hoestte werkelijk de longen uit haar lijfje, en dan van die braakneigingen erachteraan."
Ze hoest niet de longen uit d'r lijf...dus wat heb ik hier dan ?
Toch wel echte kennelhoest wat nog in 't begin is en alleen maar erger word?
Of kan ik er wat aan doen zodat 't niet erger word?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1290289
202Spots schreef:
Waar de zoekfunctie goed voor is.. ;)
De Starr was daar gisteravond mee bezig...ik zat te bedenken HOE ik dat kuchie moest beschrijven,en wat Lizzy beschrijft
is precies wat ze aan 't doen is!!!
Ik dacht ook eerst dan er wat in d'r keel dwars zat...ook beetje witte slijm eruit gespuugd (wat gelijk weer werd opgelikt alsof 't 'n lekker hapje was)
Ze hoest nu niet de hele dag,maar zo af en toe is ze 1-2 zeehond blaffen aan 't doen...soms komt er dan wat uitgespuugd en soms alleen maar net alsof er wat komt maar gaat niet door..

Maar dan word kennelhoest ook als "Ze hoestte werkelijk de longen uit haar lijfje, en dan van die braakneigingen erachteraan."
Ze hoest niet de longen uit d'r lijf...dus wat heb ik hier dan ?
Toch wel echte kennelhoest wat nog in 't begin is en alleen maar erger word?
Of kan ik er wat aan doen zodat 't niet erger word?



Klinkt inderdaad als kennelhoest :-\   dat "longen uit je lijf hoesten" komt meestal in een iets later stadium.   Ik zou een goede hoestsiroop halen (ik heb altijd met codeïne erin) , weerstandverhogend middel erin en als je hebt zilverwater en/of Propolis geven.  Dan mag het morgen niet slechter gaan en vanaf overmorgen moet het echt beter gaan anders even langs je da.
Door 202Spots
#1290364
Thanks voor de vlugge reacties!

Is dit misschien wat? Was in de dieren winkel en werd verteld dat 't goed helpt... :-\
http://www.homeopet.com/  links van de pagaina op cough aanklikken dan krijg je:

Homeopathic remedy for temporary relief of some minor symptoms of cough in cats and dogs.
Ingredients:
Drosera Rotundifolia 6c&30c, Arsenicum Album 6c&30c, Spongia Tosta 6c&30c, Baryta Carbonica 6c&30c in 20% USP alc. in purified water.

Kan ik evengoed de hoestdrank er ook bij geven dan?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1290387
202Spots schreef: Thanks voor de vlugge reacties!

Is dit misschien wat? Was in de dieren winkel en werd verteld dat 't goed helpt... :-\
http://www.homeopet.com/  links van de pagaina op cough aanklikken dan krijg je:

Homeopathic remedy for temporary relief of some minor symptoms of cough in cats and dogs.
Ingredients:
Drosera Rotundifolia 6c&30c, Arsenicum Album 6c&30c, Spongia Tosta 6c&30c, Baryta Carbonica 6c&30c in 20% USP alc. in purified water.

Kan ik evengoed de hoestdrank er ook bij geven dan?
Dat homeopatische middel ken ik niet, maar als het tegen hoest is.....

De hoestdrank zou ik zowieso geven, die voorkomt vaak dat de keel wordt rauwgeschrapen wat de infectie meer kans geeft en ook een grotere hoestprikkel geeft. Tevens niet aan de keel wrijven en geen halsband om.  Sterkte met mini.
Door 202Spots
#1290446
Okay, dan geef ik ook de hoestdrank er bij.
Hier kan je de hoestdrank met codeïne erin, alleen op Rx van de DA of Dr. krijgen,
dus ik hoop dat de gewone ook zal helpen en anders kijken of de DA wat wil geven..
Thanks!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1290607
Drosera en Spongia zijn de typische kennelhoestmiddelen. Dus dat homeopathische drankje is ook goed. Ik zou de twee middelen niet tegelijk geven maar verspreiden over de dag.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1291408
Eef+doggies schreef: Wat vervelend dat ze zo moet hoesten.

Je kunt bij kennelhoest ook puur laryngo geven, hier zit ook drosera en spongia in.
Ja, maar daar is in Amerika wat lastiger aan te komen  ;)
Door 202Spots
#1292728
Is idd moeilijk/niet mogelijk om puur laryngo te vinden ;)
Maar gelukkig gaat 't al 'n heel stuk beter met de sprinkhaan..
Ik heb die druppels apart gegeven dan de hoestdrank Tannetje,Thanks!
Hoestdrank smaakt niet zo lekker,dus moet beetje honing door..is toch ook goed voor de keel?
Kweet eigenlijk niet eens hoelang het normaal duurt voordat 't voorbij is?
'n week of zo?
Door conleeuw
#1294680
Dot had vorig jaar of is het nu al weer twee jaar geleden ook kennelhoest, zeehondenkuch zonder dat haar longen uit haar lijf gehoest werd, bij haar heb ik alleen honing gebruikt, ging prima, ik hoop dat jouw sprinkhaan snel beter is :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door