Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Chevynoa
#1291933
Wie heeft er ook toevallig kogels (hagel) gevonden in/bij het vlees van hun hond?
Vorige week heb ik de honden fazant gegeven....ik vond toen hagel. Logisch....kan gebeuren....?????
Geef ik net de honden kipkarkassen en rundvlees en nou vind ik weer hagel?
De kipkarkassen en het rundvlees komen beiden bij Herby vandaan.
Raraaaa.....ik neem toch aan dat de kippen niet 1 voor 1 door hun kop worden geschoten en dat dit bij een koe/stier ook niet het geval is, volgens mij gaat dit met een pen???

Ik ben dus benieuwd of iemand ook ervaring hiermee heeft....
En ik zou graag willen weten in hoeverre dit schadelijk kan zijn voor mijn honden (loodvergiftiging)?
Door Ziviaantje
#1291939
In Nederland mag hagel geen lood bevatten, ik weet niet uit welk land de haaskarkassen komen en of het daar wel mag. Hagel bij kip en koe vind ik ook wel een beetje apart  :D Misschien "kruisbesmetting "? ::)
Door Chevynoa
#1291943
aussie schreef: In Nederland mag hagel geen lood bevatten, ik weet niet uit welk land de haaskarkassen komen en of het daar wel mag. Hagel bij kip en koe vind ik ook wel een beetje apart  :D Misschien "kruisbesmetting "? ::)
Ok dus dan gelukkig geen lood maar toch raar dat er hagel in kip en rund zit...... :g:
Door Mevroi Kruim
#1292404
pike schreef: Ik heb hagel in haas en fazant. IN kip en rund heb ik het nog nooit gezien.
De hagel die ik heb is trouwens wél van lood.  ;)
Buitenlandse haas dus.
Gebruikersavatar
Door pike
#1292588
tt-tjes schreef: Ik vind regelmatig hagel in de haaskarkas, valt altijd mooi in de bak ;)
Ja lijkt er op dat ze altijd mooi in de bak vallen. Of op de snijplank. Of ze laten het liggen. Maar ze worden ook wel eens opgegeten hoor. Ik heb al een paar keer een kogeltje gevonden in uitgespuugde gal. Lood of geen lood, het
weerhoudt mij er niet van haas of fazant te voeren want ik vind het mooi spul en de honden zijn er gek op. Ik ga ervan uit dat een stukje lood in vaste vorm dat uitgespuugd of uitgepoept wordt geen kwaad kan.
Door rob w.
#1292593
ne, kan gen kwad. lost nit op.
haas hier komt vaak uit Argentin. dar gewohnlik lood. gen verbod op.
mar blijft vast die substance. niet oplosbar in mag of darm.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1292819
pike schreef: De hagel die ik heb is trouwens wél van lood.  ;)
weet je, als je veel diersoorten geef waar die hagel inzit en je hond houd het een poosje in zijn lich, dat het wel degelijk kwaad kan..
toen weirdo zo ziek was, en de da's wisten wat ik hem voerden, vroegen ze of hij lood ophad...
ik was hoogstverbaasd maar na eventjes schoot me de hagel te binnen...
de da wees me erop dat ze weldegelijk een loodvergiftiging kunnen krijgen, niet van een hageltje of 10 maar misschien toch iets om bij stil te staan...
Door lindaw
#1293765
vanaalst schreef: nah, zou de leverancier er zeker op aanspreken!
moet niet gekker worden!
Dat ben ik helemaal met je eens!
Heb ik ook al gedaan ook omdat me bestelling niet compleet was en om de hagel.
Maar helaas tot op heden geen reactie gehad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door