Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Evie*
#1292154
Wij gaan vrijdag op vakantie naar de Ardennen, nu zagen we dat er bij de capming
een forelvijver zit, de vissen die je vangt mag je meenemen en opeten.

Nu vind mijn vriend vissen erg leuk en vroeg of het wat voor de honden was om te eten.
Een vis zo uit de sloot durf ik niet aan, maar omdat dit een speciale vijver is en de vissen
ook gewoon voor menselijke consumtie zijn...

Is mijn vraag, kan ik die gewoon rauw aan de honden geven of moeten
ze eerst een tijdje in de vriezer??
Mocht ik ze zo kunnen geven, moet er dan nog iets uitgehaald worden? ingewanden oid?

Of is forel geen goede vis om te geven??
Door Nynke
#1292180
ik meende dat je de vissen eerst 2 weken moet invriezen, omdat ze ze rauw eten en parasieten kunnen bevatten  :-\ :-\  maar ik weet niet zeker of dat nu bij Noordzeevis of bij zoetwatervis is  :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door choopy
#1292191
Mijn vriend heeft een paar weken terug met zijn werk gevist bij een forelvijver in Lelystad.
Of het moet, weet ik niet, maar heb de vissen wel eerst ingevroren. In ieder geval voor de zekerheid, om de parasieten te doden. Deze kunnen ook in aangelegdde vijvers voorkomen.
Helemaal compleet, sommige zonder ingewanden omdat die door collega's al waren schoongemaakt om op te eten. (maar ze hadden een beetje teveel gevangen ;))

Alleen zijn die honden van mij geen viseters. Ik doe ze er helaas geen plezier mee, maar dat geldt ook voor hele sardientjes, zalm, horsmakreel etc.
Gebruikersavatar
Door pike
#1292595
Ik zou voor de zekerheid de vis invriezen.
Aangezien ik zelf wel eens forel eet, maar geen koppen lust  :P krijgen ze hier altijd de koppen van de forel en die gaan er in als viskoek  :D
Door rob w.
#1292596
ik denk forel left in stromend water die helder is. ik zal gef gewon.
normal niet vis uit zoete water of uit pasific warme golfstrom. mar ik zal mak vor forel die uitzonderink.
weil het is een zuiver vis. en uit gezet for fishing.
denk risico is nul.
Door *Evie*
#1292720
Ik zat te denken, mensen kunnen het wel gelijk eten,
stom want dat maak je natuurlijk warm  :biggrin2:

Hoe zit dat met koken?? Zijn dan alle gezonde vetten weg?
Hoe zit het met die graten? Is dat net als je kip warm maakt dat ze harder worden?
Door Too
#1292735
Jaa, door verhitten worden ook graten hard en scherp... t invriezen doe je om evt parasieten te doden.
Door *Evie*
#1292752
We zijn er niet eens 2 weken hihi

Bedankt voor de antwoorden! Als er toch een visje gevangen word doen we hem
daar wel in de vriezer en krijgen ze ze thuis wel!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door