Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1291679
Ik ben misschien wel heel vervelend maar heb toch nog een vraagje over orgaan.
Ik weet dat je niet teveel lever mag geven maar hart en long is dat ook niet goed als je dat te veel geeft.
Heb namelijk een zak gedroogde long van een pond bij any animal gekocht en ben zelf ook verwoed aan het drogen gegaan want kon goed aan runderlong komen heb nou best een hele voorraad, en begrijp eigenlijk dat je er niet zo veel van mag geven want gedroogd geef je al 3 x zoveel als dat het niet gedroogd is.
#1291702
geef je je hond dan zoveel beloningen??
ik geef ze ook gedroogd orgaan als beloning, maar dat zijn van die ontzettende kleine stukjes..
als ik een kilo lever oid droog en dat verdeel in porties en in de vriezer leg, dan kan ik daar echt weken van doen..
Door deja
#1291705
Nou ik ben namelijk zo gek geweest om ze bij iedere stoeprand als ik oversteek en ze gaan zitten dan krijgen ze wat, als ik me rondjes maak moet ik de ene keer 6x en de andere keer wel 8 x oversteken en dat met twee honden dus dat gaat best snel.
Maar ik weet dat ik eigenlijk stoppen moet daarmee, maar dat zit er zo ingebakken, en je snapt het al als er geen koekje is staan ze me aan te kijken van waar blijft het nou?
Maar ik bedoel hiermee het is eigenlijk veel meer als een klein stukje als het gedroogd is.
Maar long is dat ook niet goed weet van lever en nier daar gebeurd van alles in maar long komt alleen maar lucht door of ben ik blond.
Gebruikersavatar
Door pike
#1292034
Ik gebruik altijd long als tussendoor beloningssnoep, het heeft vers al amper voedingswaarde dus je kan er aardig wat van geven. Alleen tijdens de "echte" training gebruik ik ook andere smaken.
Als je droogt dan verliest je vlees vitamines aan de lucht, maar eiwitten en mineralen bijv. blijven behouden.
Door deja
#1292324
Dus kan met een gerust  hart mijn long opvoeren aan snoepjes, ik weet eigenlijk niet helemaal waarom ze zo weinig orgaan mogen heb wel gehoord dat lever niet zoveel mag.
Ik heb nl. wel een kilo of 4 long in mijn vriezer daar kwam ik heel makkelijk aan, dus wil dat zoveel mogelijk drogen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1292591
deja schreef: Dus kan met een gerust  hart mijn long opvoeren aan snoepjes, ik weet eigenlijk niet helemaal waarom ze zo weinig orgaan mogen heb wel gehoord dat lever niet zoveel mag.
Ik heb nl. wel een kilo of 4 long in mijn vriezer daar kwam ik heel makkelijk aan, dus wil dat zoveel mogelijk drogen.
Wat heet weinig? Hier krijgen ze 20% van hun menu aan orgaanvlees. Dat is net zoveel als spiervlees, daar krijgen ze ook 20% van. Orgaan werkt laxerend dus als je erg veel geeft poepen ze dun door de broek.

Lever bevat veel vit. A, en vitamine A kan je overdoseren, dat wil zeggen dat het in te hoge dosis giftig is. Vandaar dat je daar niet teveel van mag geven.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door