Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1291169
Een vriendin van mij heeft een 12-jarige beagle, met coushing.
Vanwege een abces in haar bekkie, wil ze gemalen voedsel geven. Ik heb haar beloofd uit te zoeken of kvv en coushing "compatible" zijn.
Iemand suggesties?

Alvast dank!  :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1291374
Ja hoor, die hond kan prima op KVV, daar is niets op tegen. Wordt ze ook behandeld voor de Cushing?
Overigens passen allerlei ontstekingen zoals abcessen bij Cushing. De weerstand is verminderd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1291376
[quote="Hitam"]
Ja hoor, die hond kan prima op KVV, daar is niets op tegen. Wordt ze ook behandeld voor de Cushing?
Overigens passen allerlei ontstekingen zoals abcessen bij Cushing. De weerstand is verminderd.
[/quote]

Ja, ze wordt behandeld. Hebben wel afgelopen week haar medicatie -ongebruikelijk kennelijk- gehalveerd, maar daar doet ze het wel beter op.
De da zelf was tegen vers vlees omdat ze dan last zou hebben van een bacterie die in het bijnierschors ??? (klok en klepelverhaal voor mij) effect zou hebben?
Zijn alle soorten kvv geschikt voor een hond met cushing?

Cushing...niet coushing...excusez-moi... :-[
Laatst gewijzigd door -Saskia- op wo 24 jun 2009, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1291421
Ja, het maakt niet uit wat je geeft. Je hoeft de voeding niet aan te passen. Hooguit wat voorzichtig zijn met te veel vet.
Misschien dat de dierenarts bang is dat ze de bacteriën in het vers niet aankan of zoiets. Ze zijn altijd bang voor bacteriën. Ik ken meerdere honden met Cushing op vers en het is absoluut geen probleem.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1291467
[quote="Hitam"]
Ja, het maakt niet uit wat je geeft. Je hoeft de voeding niet aan te passen. Hooguit wat voorzichtig zijn met te veel vet.
Misschien dat de dierenarts bang is dat ze de bacteriën in het vers niet aankan of zoiets. Ze zijn altijd bang voor bacteriën. Ik ken meerdere honden met Cushing op vers en het is absoluut geen probleem.
[/quote]

Dank je wel! Ik ga wat voor haar fixen!  :-*
Door Celicaatje
#1366706
Ik ben ook een KVV gever met een hondje met Cushing. Welke medicatie wordt er gegeven?
Overigens heb ik jaren geleden ook een Beagle gehad met Cushing. Inmiddels heb ik redelijk veel ervaring met Cushing.
Er is een mailinglist, dus als je interesse hebt laat het me weten, ook daar zijn veel leden die vers voeren aan honden met deze ziekte.
Ik heb zelf het idee dat het dier zich beter voelt met KVV.
Ik geef Vetoryl als medicatie.

Inge
Laatst gewijzigd door Celicaatje op zo 20 sep 2009, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Celicaatje
#1366711
[quote="-Saskia-"]
Ja, ze wordt behandeld. Hebben wel afgelopen week haar medicatie -ongebruikelijk kennelijk- gehalveerd, maar daar doet ze het wel beter op.
De da zelf was tegen vers vlees omdat ze dan last zou hebben van een bacterie die in het bijnierschors ??? (klok en klepelverhaal voor mij) effect zou hebben?
Zijn alle soorten kvv geschikt voor een hond met cushing?

Cushing...niet coushing...excusez-moi... :-[
[/quote]

Vreemd verhaal van een bacterie in de bijnierschors. Snap niet wat voor bacterie hij/zij bedoeld.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door