Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jerry@karina
#1290613
Ik geef mijn westie al een paar jaar carnibest natuurvoer..

nu heeft hij al een paar jaar soort ribbels in zijn nek....en begint het witte haren te verkleuren met een roodachtige gloed vanuit de haarwortels..weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan moet doen..

het smet niet tussen die ribbels..
Door Lizzy
#1290971
Ik heb geen idee. Ik denk eerlijk gezegd dat de kans dat het aan het voer is heeeeel klein is. Westie's hebben links of rechtsom altijd wat aan hun huid/vacht :-\. Krijgt je hondje anti-vlooien-druppeltjes?
Door MoYo
#1291471
Mijn westie heeft het verkleuren ook gehad eventjes. Ik wijtte dat toen aan het natte weer en dat ze doordat ze een dikke vacht toen had (toe aan een trimbeurt) niet helemaal droog op de huid was. Dus ... bij mijn westie is het 'gewoon' weggegaan. De ribbels had mijn wat oudere westie ook, maar die was ietjes te dik, ik zie ze vaker bij kleine hondjes, spekribbeltjes....Zolang je niet op ander voer bent overgegaan en je westie heeft geen jeuk of ellende...tja...
Door Jerry@karina
#1291485
dank voor jullie antwoorden...het zou misschien ook wel door het natte weer komen..en hij zwemt ook best wel vaak..dus misschien blijft zijn vacht te lang nat..vooral bij dat dikke gedeelte van het haar bij nek en staartaanzet..dus dat zou inderdaad kunnen.

ik zal proberen het droger te houden..kijken of dat helpt..en die ribbels hihihi..hij is wat aan de dikke kant....dus zal hem minder geven..

maar nogmaals bedankt allemaal!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door