Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door irimar1973
#1288676
Nou daar ben ik weer, mijn lieve kittens eten dus sinds dinsdag cb, vinden ze heerlijk!! nu heeft 1 van mn kittens diaree, zou dit van de stronghold kunnen komen die ik donderdagavond heb gegeven? ik neem aan niet van de cb want anders zou tie dat eerder hebben gehad toch?? kan ik er iets aan doen aan de diaree of gewoon ff laten doen, niet te lang natuurlijk.
Door irimar1973
#1290096
nu hebben ze allebei dunne poep met wat slijm, vandaag naar de dierenarts geweest voor inentingen. Gelijk vitaminthe mee gekregen, moet ik morgen geven, zijn waarschijnlijk wel wormen. Als ze over 2 weken nog dunne poep hebben dan gaan ze kijken of het geen giardia is. Het is nie echt diaree,(water) maar meer dunne poep. Maar voor de rest gaat het prima met ze!! CoCo weegt nu 850gr en Tommie 1100 bij 9 weekjes (CoCo was erg mager en klein toen ze een weekje geleden hier kwam)
Door Henkje
#1290119
Nu ben ik misschien een zeikbal...
maar zijn ze ingeent terwijl ze zo ziek zijn?

Ik ben erg voorzichtig met kittens en zou ze ook pas de eerste keer inenten als ze 1000-1250 gram zijn. Ook niet tegelijkertijd ontwormen, weekje eerder doen of wachten.
Ook zou ik geen twee weken wachten. Kittens zijn erg gevoelig mbt uitdrogen....
Door Mevroi Kruim
#1290262
Helemaal met Henkje  ;) eens. Dieren en mensen mogen nooit gevaccineerd worden als ze ziek zijn! Een goede da zal dat ook nooit doen. En met diarree moet iss je erg uitkijken voor uitdroging bij die kleintjes, een paar dagen kan al te veel zijn.
Door irimar1973
#1290283
Ik heb het nog aan de DA gevraagd betreft dunne poep en inentingen, maar dat was geen probleem! En ontwormen kon ik ook gelijk weer doen. Maar dat doe ik zelf eind volgende week pas hoor, want ik heb mn poezels afgelopen donderdag met Stronghold ontvlooid, is ook voor wormen dus daar was ik idd zelf gelukkig al achter. Maar goed, mn lieverds hebben net gewoon lekker gegeten dus ik hoop dat de "naweeen" van de entingen meevallen. thanks voor jullie ber en tips!!
Door verwonderd
#1290322
Henkje schreef: Nu ben ik misschien een zeikbal...maar zijn ze ingeent terwijl ze zo ziek zijn?

Ik ben erg voorzichtig met kittens en zou ze ook pas de eerste keer inenten als ze 1000-1250 gram zijn. Ook niet tegelijkertijd ontwormen, weekje eerder doen of wachten.
Ook zou ik geen twee weken wachten. Kittens zijn erg gevoelig mbt uitdrogen....
Dan ben ik samen met jou een zeikbal.

En ik wacht af hoe het allemaal verloopt.

Hoe is het toch mogelijk dat een da 2 weken gaat wachten ::)

Maar goed, ik heb ook zo'n da gehad. Vandaar dat dit mij enorm irriteert natuurlijk.

Ik wens je sterkte, maar vooral de kittens. Het is zo sneu voor kittens om aan de diaree te zijn. Ja, ik weet waar ik het over heb.
Door flin
#1290518
~hier nog 'n zeikbal

jammer dat je DA zo onvoorzichtig was...

'k zou voor nu even wat extra water over de cb gooien; pas op voor uitdrogen....daarnaast zou 'k probiotica bijgeven
Door irimar1973
#1290601
Dus er zit blijkbaar veel verschil in dierenartsen. Nu hoorde ik van een kennis van mij dat je een speciale checkkit bij een lab kan aanvragen in Groesbeek, kennen jullie dat? Hij heeft dat ook gedaan voor zn kittens (4stuks) en dan heb je, na terugsturen van de ontlasting, binnen 2 dagen ber of er wormen/parasieten zijn. Ik heb net mn dierenarts gebeld en zij vind het gewoon niet alarmerend! Ik vind het gewoon sneu voor de kittens die diaree (met slijm). En idd het ontwormen doe ik ook pas weer over 1,5 week ofzo omdat ik ze afgelopen vrijdag met stronghold heb behandeld. Maar nogmaals bedankt voor jullie reacties!! ben er erg blij mee! Want soms is persoonlijke ervaring "beter" dan volgens het boekje bij een dierenarts, je moet maar net wel een goeie DA vinden.
Door irimar1973
#1290602
oja nog een vraagje...........probiotica wat doet het precies en waar kan ik dat kopen? ben nog een leek dus vandaar miss mijn "stomme" vragen! Maar door jullie antwoorden word ik al aardig een prof!! ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door