Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 1eboa
#1290332
Vandaag hebben we de uitslag van het bloedonderzoek van vorige week woensdag gehad, ureum 22.5 (3.5-8.9), creatine 223 (< 124), glucose 5.9 (3.0-5.6), LDH 113 (<100, triglycerides 1.3 (0.6-1.1). Vorige week zijn we begonnen met AB, vandaag bloed en ureum weer gecontroleerd, dit is nog niet verbeterd. Het advies van de DA was natuurlijk een nierdieet br........., dat was wat mij betreft niet bespreekbaar om een hond van bijna 14 na een leven lang op vers op dit voer te zetten. Na wat heen en weer gepraat over ben geen voedingsdeskundige, homepathie, ontgiften, Sylvia Millekamp enzevoort, was het toch mogelijk om ipakitine te geven. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben ook begonnen met solidago, wat volgens de DA niet helpt en alleen maar goed voor de knip van dr Vogel is. Eerlijk gezegd kwam het er op neer dat er geen behandeling mogelijk was, behalve het dieet.
#1290423
Tijd voor een andere da?
Als de nieren het aan het opgeven zijn dan is er idd geen behandeling die genezing brengt, alleen vertragende en palliatieve behandelingen. Fortekor of Ipakitine vertragen de achteruitgang maar stoppen hem niet. Een nierdieet (maar dan vers!) kan ook de achteruitgang vertragen. En over homeopathische middelen, tja, daarover heeft iedereen zo z'n mening en er is weinig 'wetenschappelijk' onderzoek naar de werking gedaan.
Verder zou ik zelf toch echt een andere da zoeken, van dit soort discussies ben ik al lang niet meer gediend, ik wens niet in een hoek gezet te worden als dom, onkundig etc. Een da die mij niet serieus neemt, daar blijf ik echt geen klant. Ze hoeven het niet met me eens te zijn zolang ze maar niet mij hun 'waarheden' gaan opdringen. En Sylvia Millecam mag er helemaal buiten blijven, dan was ik per direct de deur uitgewandeld.
Door Lizzy
#1290551
Kruimel schreef: Tijd voor een andere da?
Als de nieren het aan het opgeven zijn dan is er idd geen behandeling die genezing brengt, alleen vertragende en palliatieve behandelingen. Fortekor of Ipakitine vertragen de achteruitgang maar stoppen hem niet. Een nierdieet (maar dan vers!) kan ook de achteruitgang vertragen. En over homeopathische middelen, tja, daarover heeft iedereen zo z'n mening en er is weinig 'wetenschappelijk' onderzoek naar de werking gedaan.
Verder zou ik zelf toch echt een andere da zoeken, van dit soort discussies ben ik al lang niet meer gediend, ik wens niet in een hoek gezet te worden als dom, onkundig etc. Een da die mij niet serieus neemt, daar blijf ik echt geen klant. Ze hoeven het niet met me eens te zijn zolang ze maar niet mij hun 'waarheden' gaan opdringen. En Sylvia Millecam mag er helemaal buiten blijven, dan was ik per direct de deur uitgewandeld.
Hier sluit ik me graag bij aan. Ik wilde eigenlijk schrijven "is hij nou helemaal belazerd >:(" maar ik dacht "ik houd me in". Ik was deze discussie dus ook niet eens meer ingegaan. En natuurlijk moet je op vers blijven. Je kunt het menu wel aanpassen. Zie: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html. En verder over Solidago: ik heb bij Brutus gewoon gezien dat het werkt. Zijn urine is verbeterd, sinds hij dit krijgt.
Door 1eboa
#1290822
Eerlijk gezegd had ik wel vertrouwen in de DA, heeft altijd een goed, maar duur...... behandelplan, maar ik ga nu wel twijfelen.
Mijn hond, Leentje, stond op de behandeltafel en de assistente keek in haar bek en zei verrast, dat ze nog zo'n mooi gaaf gebit had voor een hond van 13 jaar, daarop zei ik meteen ja ze krijgt haar hele leven al vers vlees.
Met jullie adviezen en een aangepast versdieet hoop ik Leentje nog wel een paar jaar te hebben, ze is nu nog in prima conditie.
Alvast bedankt
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door