Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door deja
#1290333
Hallo kattenbarfers,
Ik ben nieuw op kattenbarfland, barf wel met 2 honden vanaf begin maart gaat heel goed.
Mijn naam is Marjan ik heb 2 honden en 2 katten de ene heet Magic is een seal point siamees ex kater en de andere heet Zoey is een halve pers lijkt veel op britse korthaar is rood van kleur en een poes.
Macig wil er helemaal niets van weten tot op heden, maar Zoey eet al eendagskuikens en kippennekken, en heb gisteren voor het eerst wat orgaan op hart lever en maagjes.
Voor de rest gaat het moeizaam echt vlees wil ze niet.
Mijn vraag is als ze kuikens blijft eten daar zit toch eigenlijk alles in bot orgaan vlees en eigeel.
Toen ik mijn eerste kat kreeg dat is  ong. 27 jaar geleden die heeft zijn hele leven op kuikens gestaan nooit wat anders gehad is 15 jaar geworden was nooit ziek en is uiteindelijk dood gegaan omdat mijn buurvrouw er overheen reed hij lag onder haar auto op eigen erf en daar lag hij te slapen kon zij niet zien.
Als ik er nou niet meer in krijg als dit is dat dan beter als brokjes en blik of moet ik dan maar weer terug naar af.
Er staat trouwens wel nog een bak brokken voor Magic daar kan zij ook natuurlijk bij dus die zal ze ook wel eten.
Blikvoer dat hoeft ze nu niet meer en daar spuugde ze ook veel van, dat doet ze nu niet meer.
Wil graag jullie oordeel horen.
Groeten Marjan.
Door Henkje
#1290361
Kuikens zijn helaas niet compleet en erg eenzijdig....
Stukjes kip of rund of konijn, lust ie dat ook niet?
Door deja
#1290406
Ik heb kompleet vers vlees voor katten geprobeerd gemend door blik maar ze namen er niets van zat rund in lam en kip ook wat orgaan en bot, maar ze haalden hun neus er voor op.
Door Too
#1290452
Maar als je nu een stukje lam, kip, rund geeft... sommige katten zijn meer van Barf dan van voorgemengd

voor katten [de weigeraars] heb je vaak een lange adem nodig, lekker blik [als ze daar van houden] met een lepeltje kvv en dat langzaam uitbouwen tot volledig..

Kwartel... t is een kostbaar hapje maar t valt heel vaak erg in de smaak..

Trouwens als kippennek erin gaat.. een klein vleugeltje [evt even meppen met de hamer], stukje eendennek[ met of zonder 'mep'] ?? Als poes t echt weigert dan lust de hond t wel  ;)
Door deja
#1290611
Ja dat zal ik zeker doen maar het verloopt wel heel traag, bij de honden ging het heel makkelijk.
Door Mevroi Kruim
#1290693
[quote="deja"]
Ja dat zal ik zeker doen maar het verloopt wel heel traag, bij de honden ging het heel makkelijk.
[/quote]

Ja, dat is des kats, wat moeders niet vrat dat vreten wij ook niet  :D uiteindelijk gaan ze wel overstag maar ze moeten het echt leren eten.
Door deja
#1291669
Gisteren kuiken halve nek kipvleugeltje en stukje kipkarkas aangeboden het kuiken en de nek waren weg derest heb er gelegen tot nu vanmiddag, heb het maar weggegooid.
Nu in haar bak een kuiken halve nek en konijnenhartje fijn gesneden ze zit te eten maar ik wacht het maar even af.
Word vervolgd.
Door ibbi
#1291907
bij katten moet je echt een heeeeeeeele lange adem hebben Marjan, sommigen zijn vreselijk eigenwijs en katten zijn veel moeilijker over te zetten dan honden.
en het nadeel is dat je een kat niet kunt laten vasten. dus goed dat je het eten nogmaals aanbied, ik zou 't in de koelkast zetten en later weer aanbieden.
aan 't eind van de dag kun je het wel weggooien ja. 
en dan maar iets geven wat ze wel eet en de dag erna weer opnieuw proberen.
succes en sterkte, ik ben benieuwd!
Door athos 1
#1292962
Wat ook wel wil helpen is als je een jaloerse kat hebt, maar ja, dat heb je natuurlijk niet voor het uitzoeken. Maine Coon Frodo was bij z'n vorige baasje alleen maar kuikens, br*kkies en blikvoer gewend. Toen-ie pas hier was, wilde hij ook niks anders eten. Maar kennelijk heeft hij mij uitgekozen als zijnde "zijn mens" en daar hoort bij dat hij me niet zo graag wil delen, met de andere katten niet en ook niet met Athos, of welke hond dan ook. Gelukkig uit hij dat niet door agressie, daar is hij te aardig voor, maar door het pikken van eten van de anderen :P. Dus zo gauw hij in de gaten had/heeft dat ik voer ging/ga verdelen voor hond en katten, was/is hij er als de kippen bij om te bietsen. Hij pikt het zelfs al uit de vleesbewaardoos :biggrin2:.Met als resultaat dat hij nu alles eet, zowel kvv als barf 8).
Door deja
#1295251
Heb wat dat betreft geen jaloerse katten heb er 2 een siamees die moet helemaal niets van vers hebben eet alleen wat blik en brokjes  en een halve pers lijkt op britse korthaar zei lust wel kuikens en ook kippennek maar daarbij hou het op.
Heb kompleet vers vlees aangeboden door blik gemend aantal dagen, maar ze laat het gewoon staan toen nekken daar ging ze wel aan eten heel voorzichtig toen dat redelijk ging een kuiken erbij.
Nou ze kleddert er wel mee maar het gaat er doorgaans toch wel in.
Heb verleden week van alles geprobeerd met hartjes  beetje lever en niertjes en reevlees kalfsvlees enz. kleine stukje gemaakt maar die muts liet mooi alles liggen ik liet het een dag staan, en van de week waren er ook al eitjes van een vlieg op gelegd dus dat kan nu niet.
Ze eet dus momenteel 2 kuikens en 1 kippennek en wat brokvoer is dat genoeg, krijg er niet meer in.
Groeten Marjan
Door ibbi
#1295394
tja als je ze echt over wilt zetten, moet je de brok de deur uit doen, en vervangen door blik,
en dan gaan mengen, langzaam dingen erdoor mengen beetje voor beetje en net zo lang volhouden tot het gegeten wordt - de aanhouder wint ... meestal dan  :D

met dit weer - ik ben nu ook nieuwe dingen aan 't toevoegen voor een paar katten - ( eigengemaakte prak door de kvv ) zet ik hun bakje na een kwartiertje in de ijskast en krijgen ze vanavond hetzelfde weer voorgeschoteld.

heb alleen in de badkamer wat kuikens liggen, dat kan daar wel voor een paar uurtjes.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door