Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1288777
Tom een prachtige DH van ruim 1 jaar en is de hond van een vriendin van mij.Tom heeft 10 dg geleden een maagkanteling gehad. Gelukkig waren we op tijd bij de DA en hij is met succes geopereerd. De hechtingen gaan er volgende week uit. Zijn milt is hij wel helaas verloren, maar verder rent en speelt hij inmiddels weer. het is een wonder zo snel hij herstelt. En we zijn super blij. Maar nu de vraag: De dierenarts heeft hem 4x per dag een kopje brokken voorgeschreven. Tom is geen grage eter en hij vindt die brokken maar niks. Op de vraag, waarom geen vlees, werd verteld, dat vlees niet snel genoeg verteerd????. Ik moet erbij vertellen dat wij in Frankrijk wonen en dus hier bij de DA geweest zijn. Vers wordt hier bijna niet gevoerd.Ik zelf stel voor mijn DH altijd mijn eigen barf menu samen. Niks geen Carnibest of zo te koop hier.
Wie heeft ervaring opgedaan met honden, die een maagkanteling gehad hebben?
Heel graag jullie reakties!! Alvast bedankt.
Jacq
#1288779
Weggooien die brokkentroep!!  Dat veroorzaakt alleen nog maar meer narigheid. Vlees bljft idd langer in de maag dan brokken, maar de oplossing daarvoor is gewoon kleinere hoeveelheden voeren per keer. Brokken zetten uit als hij na het eten gaat drinken en dat doet véél meer kwaad...

:-*
cali
#1288796
jacq schreef: . Op de vraag, waarom geen vlees, werd verteld, dat vlees niet snel genoeg verteerd????.
Vlees bljft idd langer in de maag dan brokken
Het is al eerder besproken dat de meningen verschillen,en dat rauw vlees/bot eerder verteerd dan brokken..
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg557456

When your dog’s digestive system is functioning smoothly, the typical meal takes 7 to 10 hours to pass through the digestive system.
(Totale tijd om te eten, in de maag, en door de darmen er weer uit) During this time, various organs reduce food into nutrients that your dog’s cells can absorb and use. http://www.petshealth.com/dr_library/di ... tdogs.html
~~~

Digestion Time:
According to a Swedish study, raw foods pass through a dog’s stomach and into the intestinal tract in 4 1/2 hours.
(dat is dus 4 1/4  uur in de maag, en daarna moet het nog door de darmen)
So after that time span, the dogs were already receiving the energy from that food.
Raw foods are the most easily digested by the dog.

Semi moist food, the kind that is found in boxes on the shelves in the supermarket and shaped like hamburgers, or found in rolls like sausages, took almost 9 hours to pass through the stomach.(ook alleen de uren in de maag)

Dry food took up to 16 hours. So if you choose to feed your dog any kind of dry processed dog food,
it will be in his stomach from morning, noon ‘til night.(ook alleen de uren in de maag)
http://www.volhard.com/holistic/artbywv.htm
#1288832
Heb jaren geleden hetzelfde meegemaakt, ook met een DH; die kon gelukkig ook tijdig geopereerd en dus gered worden. Ook toen gaf de da advies om brokken te voeren, en ik was helaas zo dom om zijn raad op te volgen. De herder is 11 jaar geworden, en ik heb hem jaren lang een goeie vleesmaaltijd onthouden... :-[
#1289466
mijn dober had verleden jaar een maagkanteling en ik geef mijn hond geperste brokken farmfood en vlees.
ik geef de brokken omdat we vaak in het weekend met de boot weg zijn en het dan makkelijk mee te nemen is.
ik voer hem 3 keer per dag. het liefst meer vlees dan brokken.
ik merkte ook aan mijn dober als ik hem geen brokken geef dat hij dan erge honger heeft en dan gaat stelen.
spike kreeg de maagkanteling in frankrijk en daar gaven ze juist hills vlees mee voor de eerste week (dieet )
wel in blik.
ik mocht spike pas na 3 weken voorzichtig brokken gaan geven.
  groetjes coby
#1289737
[quote="co"]
mijn dober had verleden jaar een maagkanteling en ik geef mijn hond geperste brokken farmfood en vlees.
ik geef de brokken omdat we vaak in het weekend met de boot weg zijn en het dan makkelijk mee te nemen is.
ik voer hem 3 keer per dag. het liefst meer vlees dan brokken.
ik merkte ook aan mijn dober als ik hem geen brokken geef dat hij dan erge honger heeft en dan gaat stelen.
spike kreeg de maagkanteling in frankrijk en daar gaven ze juist hills vlees mee voor de eerste week (dieet )
wel in blik.
ik mocht spike pas na 3 weken voorzichtig brokken gaan geven.
   groetjes coby
[/quote]
Tsja....als ik ze hier 3 kleine barf maaltijden per dag zou geven vreten ze mij waarschijnlijk op van de eeuwige blaf-honger ben ik bang  :-X
#1289739
[quote="jacq"]
Tom een prachtige DH van ruim 1 jaar en is de hond van een vriendin van mij.Tom heeft 10 dg geleden een maagkanteling gehad. Gelukkig waren we op tijd bij de DA en hij is met succes geopereerd. De hechtingen gaan er volgende week uit. Zijn milt is hij wel helaas verloren, maar verder rent en speelt hij inmiddels weer. het is een wonder zo snel hij herstelt. En we zijn super blij. Maar nu de vraag: De dierenarts heeft hem 4x per dag een kopje brokken voorgeschreven. Tom is geen grage eter en hij vindt die brokken maar niks. Op de vraag, waarom geen vlees, werd verteld, dat vlees niet snel genoeg verteerd????. Ik moet erbij vertellen dat wij in Frankrijk wonen en dus hier bij de DA geweest zijn. Vers wordt hier bijna niet gevoerd.Ik zelf stel voor mijn DH altijd mijn eigen barf menu samen. Niks geen Carnibest of zo te koop hier.
Wie heeft ervaring opgedaan met honden, die een maagkanteling gehad hebben?
Heel graag jullie reakties!! Alvast bedankt.
Jacq
[/quote]
Gewoon lekker je eigen barfmenu blijven geven en de Da uit zijn nek laten kleppen  ;)
Hier in Tsjechie stonden de verschillende jonge dierenartsen uit onze zeer moderne praktijk nog net niet te stuiteren toen ik vertelde wat mijn honden en katten aten....ze leven hier nog heel wat jaren terug in de tijd....ze doen maar...ik bepaal altijd nog helemaal zelf wat ik mijn beesten te eten geef,zij zijn er voor als er iets aan mijn beesten mankeert en verder niets toch?
Ook onze da praktijk staat bol van de bekende baggerbrokkies...ik bedoel maar.
#1289778
sorry ik had het dan verkeerd begrepen/gelezen... ik dacht dat vlees langer in de maag zat (een uur of vier) en dan redelijk vlot door de darmen ging en dat brokken dus snel de maag sneller verlieten en eeuwig in de darmen bleven hangen....

excuus  :-[ :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door