Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tomendanielle
#1290007
Ik ga morgen naar het IC (Rotterdam) toe en vroeg me af wat jullie ervaringen zijn.

Ik ben van plan om
Orgaan:
Lamslever, lamsnier, kalfshart, lamstesten en lamslong
Bot:
Lamsnek, lamsribben, jonge geitenribben
Vlees:
Kalfsnippers, lamsnippers, geitensnippers
te kopen

Zit nog te twijfelen of ik de kalfskopvlees ga nemen (die zijn goedkoper) of kalfsnippers (die zijn duurder).

Kan iemand me advies geven wat ik zou kopen/gebruiken voor het menu van mijn hond?
Hoop dat ze zachte ribben hebben!

Geven jullie beloningen buiten het menu om? Dan zou ik namelijk wat meer Long kunnen kopen?

Hoor graag jullie mening erover.

Groetjes, Daniëlle
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1290010
als je om zachte ribben ga, kan je die beter van te voren bestellen..
snippers van lam of geit daar moet je geluk mee hebben, ondanks dat we altijd om niet te vette snippers-hebben we bij de laatste partij toch wel heel erg veel vette snippers gekregen..
ze hebben er alleen geitenribben volgens mij..
ik geef gedroogde beloningen dus ja dan kan je extra long nemen of hart, lever, nier allemaal prima om te drogen.,
kalfskopvlees is heel wat anders dan snippers..kan je gewoon beide nemen.
Je kan ook nog kippendelen, konijn, lamsstrotjes,pens ed kunnen meenemen.
ga je voor het eerst naar het ic?
dan kan je beter op hun site even kijken want als je daar staat zie je door de bomen het bos niet meer ;)
Door tomendanielle
#1290018
Hoi,

Ja het is de eerste keer ;D

Heb goed de site bestudeerd :)

Ik moet de keuze maken tussen kalfskopvlees of kalfsnippers. Beide kan niet. (Want dan heb ik niet genoeg ruimte, de kalfsnippers zijn goedkoper per 5 kilo dus dan neem ik 5 kilo af).  En anders kalfskopvlees en de geiten en lamsnippers.

Ik had eerst spullen van shaweca en de geitensnippers daarvan waren ook met erg veel vet eraan. Dus ben benieuwd hoe het eruit ziet.

Waar moet ik de strotjes onder rekenen? Extraatje?
Is dat dan van lam of rund?
Oja pens zal ik ook meenemen! En konijn (diepvries).

Dank je.

Groetjes, Daniëlle
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1290027
strotjes zijn van lam, is spiervlees.
wel vuile pens vragen, die hebben ze achter liggen!
ze hebben ook duiven liggen!
neem ie nu snippers en de volgende keer kopvlees..
Door tomendanielle
#1290037
Weet jij wat een duif ongeveer weegt? Ze kosten zo te zien 3 euro per stuk. En ik ben bang dat 1 niet genoeg is voor een maaltijd. Al is het wel een leuke toevoeging!

Dank je.
Door Marjet
#1290088
Ze hebben zowel lamsribben als geitenribben. Alleen had ik laatst wel erg harde geitenribben (zie recent topic hierover). De lamsribben ben ik tot nu toe erg tevreden over. Handig is om ze daar te laten zagen.
Geitenvlees inderdaad wel wat vet, vraag om magere snippers. Lamssnippers ook prima tot nu toe.
De strotjes zijn gemengd van lam en geit vertelden ze me een keer. Wat mij betreft goed en goedkoop spiervlees.

Ik vind verder een orgaanpakket erg fijn. Je moet er tegenkunnen, er zit een kop in met alles er nog in, maar DAT is smullen voor je hond (hersentjes worden er eerst uitgeslobberd hier en met de rest is ze lekker lang bezig). In dat orgaanpakket zit verder long/lever/hart, nog aan elkaar vast. Ik vond het erg fascinerend.
Duif heb ik ook een keer meegenomen; is echt niet zo groot hoor (400 gr?) en het schijnt dat niet alle honden ze lekker vinden (Luna overigens wel). Maar wel vrij duur hapje dus.
Oh ja, nog een tip: je kunt daar niet pinnen! En nog een tip, als je bestelt, hoef je geen nummertje te trekken. Maak je anders maar vast op voor een lange wachtrij.
Succes.
Door Lizzy
#1290120
tomendanielle schreef: Ik ga morgen naar het IC (Rotterdam) toe en vroeg me af wat jullie ervaringen zijn.

Ik ben van plan om
Orgaan:
Lamslever, lamsnier, kalfshart, lamstesten en lamslong
Ik heb regelmatig deze organen van het IC. Ik heb 1 hond die het lamslever niet moet, maar voor de rest eten ze alles.
Bot:
Lamsnek, lamsribben, jonge geitenribben
Mijn ervaring hiermee is erg goed. Ik vraag wel om zachte ribben. En thuis doe ik de "snoeischaar test".
Vlees:
Kalfsnippers, lamsnippers, geitensnippers
te kopen
Ik heb lam en geitensnippers en vraag om zo mager mogelijk en bevalt uitstekend.
Zit nog te twijfelen of ik de kalfskopvlees ga nemen (die zijn goedkoper) of kalfsnippers (die zijn duurder).
Kalfsvlees bevat sowieso minder voedingsstoffen dan rundvlees dus ik heb geen kalfsvlees.
Kan iemand me advies geven wat ik zou kopen/gebruiken voor het menu van mijn hond?
Hoop dat ze zachte ribben hebben!
Is je hond al gewend aan het eten van vleesbot?
Geven jullie beloningen buiten het menu om? Dan zou ik namelijk wat meer Long kunnen kopen?
Long om te drogen bedoel je?
Ik geef vooral gedroogd hart, lever, vis en vlees.
Door tomendanielle
#1290180
Lizzy schreef: Ik heb regelmatig deze organen van het IC. Ik heb 1 hond die het lamslever niet moet, maar voor de rest eten ze alles.
Mijn ervaring hiermee is erg goed. Ik vraag wel om zachte ribben. En thuis doe ik de "snoeischaar test".
Ik heb lam en geitensnippers en vraag om zo mager mogelijk en bevalt uitstekend.
Kalfsvlees bevat sowieso minder voedingsstoffen dan rundvlees dus ik heb geen kalfsvlees.
Is je hond al gewend aan het eten van vleesbot?
Long om te drogen bedoel je?
Ik geef vooral gedroogd hart, lever, vis en vlees.
Dus dan kan ik beter geen kalfsvlees geven maar gewoon lam en geitensnippers (en daarnaast voer ik dan ook nog konijn, kip,eendbot etc.)
Mijn hond is gewend aan eendennekken, kipkarkassen, kipbouten, eendenkarkass, haaskarkas. Dus nu wil ik gaan proberen om hem rib en nek te gaan geven.

Ja ik bedoelde om te drogen.

Groetjes, Daniëlle
Door tomendanielle
#1290182
Marjet schreef: Ze hebben zowel lamsribben als geitenribben. Alleen had ik laatst wel erg harde geitenribben (zie recent topic hierover). De lamsribben ben ik tot nu toe erg tevreden over. Handig is om ze daar te laten zagen.
Geitenvlees inderdaad wel wat vet, vraag om magere snippers. Lamssnippers ook prima tot nu toe.
De strotjes zijn gemengd van lam en geit vertelden ze me een keer. Wat mij betreft goed en goedkoop spiervlees.

Ik vind verder een orgaanpakket erg fijn. Je moet er tegenkunnen, er zit een kop in met alles er nog in, maar DAT is smullen voor je hond (hersentjes worden er eerst uitgeslobberd hier en met de rest is ze lekker lang bezig). In dat orgaanpakket zit verder long/lever/hart, nog aan elkaar vast. Ik vond het erg fascinerend.
Duif heb ik ook een keer meegenomen; is echt niet zo groot hoor (400 gr?) en het schijnt dat niet alle honden ze lekker vinden (Luna overigens wel). Maar wel vrij duur hapje dus.
Oh ja, nog een tip: je kunt daar niet pinnen! En nog een tip, als je bestelt, hoef je geen nummertje te trekken. Maak je anders maar vast op voor een lange wachtrij.
Succes.
Bedankt voor de tips!
Door Lizzy
#1290185
tomendanielle schreef: Dus dan kan ik beter geen kalfsvlees geven maar gewoon lam en geitensnippers (en daarnaast voer ik dan ook nog konijn, kip,eendbot etc.)
Mijn hond is gewend aan eendennekken, kipkarkassen, kipbouten, eendenkarkass, haaskarkas. Dus nu wil ik gaan proberen om hem rib en nek te gaan geven.

Ja ik bedoelde om te drogen.

Groetjes, Daniëlle
Je kunt niet aan runderkopvlees komen? Ach, voor af en toe kan kalfsvlees wel, maar ik zou dan tenminste de duurdere kwaliteit nemen. En dan bijv. eens per twee weken voeren.

Als je hond dat allemaal gewend is, kun je nu inderdaad best rib/nek proberen. Geef alleen geen enkele ribben hoor! En knip desnoods met een snoeischaar een stuk van de lengte van de ribben af.

Long om te drogen is perfect. Ze vinden dat hier ook erg lekker.
Door tomendanielle
#1290193
Lizzy schreef: Je kunt niet aan runderkopvlees komen? Ach, voor af en toe kan kalfsvlees wel, maar ik zou dan tenminste de duurdere kwaliteit nemen. En dan bijv. eens per twee weken voeren.

Als je hond dat allemaal gewend is, kun je nu inderdaad best rib/nek proberen. Geef alleen geen enkele ribben hoor! En knip desnoods met een snoeischaar een stuk van de lengte van de ribben af.

Long om te drogen is perfect. Ze vinden dat hier ook erg lekker.
IC heeft toch geen runderkopvlees? Alleen Sienna (met bot) en kalfssnippers (duurdere) en kalfskopvlees (iets goedkoper).
Heb mijn menu bij menu topic geposted misschien kun je daar wat advies geven hoe ik dat moet doen?

Groetjes, Daniëlle
Door Nynke
#1290236
ik heb nog nooit runderkopvlees bij het IC gezien en ik kom er regelmatig  ::) ;)

strotjes vinden ze hier erg lekker en het is ook niet duur  :) :) :)
Door Lizzy
#1290239
tomendanielle schreef: IC heeft toch geen runderkopvlees? Alleen Sienna (met bot) en kalfssnippers (duurdere) en kalfskopvlees (iets goedkoper).
Heb mijn menu bij menu topic geposted misschien kun je daar wat advies geven hoe ik dat moet doen?

Groetjes, Daniëlle
Nee, ze hebben geen runderkopvlees, maar ik dacht dat je misschien nog wel een andere leverancier kon vinden voor runderkopvlees. Vandaar.
Door toscak
#1290264
Ik heb toevallig vorige week 4 duiven gekocht, allen waren 300 gram.
Ze waren in de aanbieding, 4 voor 10 euro.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door