Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1289288
Hoi,

Ik ga van leverancier wisselen (i.v.m. veel te lange leveringstijden (wacht al vanaf 27 april op vlees...)) en nu moet ik dus nieuwe keuzes gaan maken (ben met een nieuw menu bezig).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met kiezen...

Wat kan ik het beste kiezen...
Geitenstukjes of geitensnippers?
Runderborst of sienna?
Kalfskopvlees of kalfsnippers?
Schaapstukjes of lamssnippers?
(Zou het duurdere het betere vlees zijn?)

Geven jullie je honden ook hersenen? (kalfshersenen)?
Lamstesten?
Longen?
Is het goed om deze toe te voegen bij de (hart, lever, maag) Wil Tom ook nier gaan geven. (Dat ontbrak ook in mijn menu)

Weten jullie of de jonge geitenribben van Islam Center te hard zijn? (Las net een bericht daarover?)
En anders eventueel de lamsribben (al zijn die wel duurder)? Zijn die ook zacht?
En lamsnek?
Kan ik die ook gerust bestellen/geven?
En kalfspoot?
En kalfsstaart? (al vind ik die vrij duur)
Hollands geitenvlees met been (zadel of schouder of nek)?
Of Hollandse geitenbout (met been).?

Weet niet zo goed welk bot ik moet bestellen. 'k Wil in ieder geval ook kippoten, kipvleugels bestellen maar heb er nog wat ander bot bij nodig. Kunnen jullie me advies geven?

Kan ik mijn hond ook strotjes geven en waar kan ik die dan onder rekenen?

Hoor graag van jullie!
_________________
Groetjes, Daniëlle

Kijk ook eens op Tom zijn blog:
http://www.tomendanielle.blogspot.com
Door Lizzy
#1289306
tomendanielle schreef: Hoi,

Ik ga van leverancier wisselen (i.v.m. veel te lange leveringstijden (wacht al vanaf 27 april op vlees...)) en nu moet ik dus nieuwe keuzes gaan maken (ben met een nieuw menu bezig).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met kiezen...

Wat kan ik het beste kiezen...
Geitenstukjes of geitensnippers?
Runderborst of sienna?
Kalfskopvlees of kalfsnippers?
Schaapstukjes of lamssnippers?
(Zou het duurdere het betere vlees zijn?)
Bedoel je met geitenstukjes stukken geitenvlees met bot? Dan zou ik snippers nemen.
Wat is sienna?
Kalfssnippers?
Idem als bij geitenstukjes?
In de regel is duurder vlees beter ja.

Update: ik weet al wat Sienna is. Dat is rundvlees met bot en dat bot is dus van rund dus ongeschikt. Het vlees is ook behoorlijk vet.
Geven jullie je honden ook hersenen? (kalfshersenen)?
Lamstesten?
Longen?
Is het goed om deze toe te voegen bij de (hart, lever, maag) Wil Tom ook nier gaan geven. (Dat ontbrak ook in mijn menu)
Ja
Ja
Ja
Ja
;D
Weten jullie of de jonge geitenribben van Islam Center te hard zijn? (Las net een bericht daarover?)
Mijn ervaring is dat ze niet te hard zijn. Maar ik vraag wel om zachte ribben. Ik krijg soms toch lange ribben maar die zijn toch zacht en prima eetbaar. Ik knip wel een stuk van de lengte van de ribben af. Als ze met een snoeischaar niet te bewerken zijn: knikker ik ze weg maar het is mij maar 1 keer gebeurd.
En anders eventueel de lamsribben (al zijn die wel duurder)? Zijn die ook zacht?
Niet zachter dan geit. Hetzelfde geldt voor lamsribben (als voor geitenribben).
En lamsnek?
Is prima spul maar hoe ervaren is jouw hond eigenlijk met barfen? Ik vind geitenribben, lamsribben, lamsnekken niet geschikt voor de net beginnende hond. Die kun je beter beginnersbotjes geven van kip, parelhoen, kwartel, etc.
Kan ik die ook gerust bestellen/geven?
En kalfspoot?
En kalfsstaart? (al vind ik die vrij duur)
Hollands geitenvlees met been (zadel of schouder of nek)?
Of Hollandse geitenbout (met been).?
Alles dat gewicht gedragen heeft: is te hard. Dus poten en bouten van grotere dieren: te hard. Staart vind ik eng om te geven, maar het kan wel. Voor de gevorderde hond.
Weet niet zo goed welk bot ik moet bestellen. 'k Wil in ieder geval ook kippoten, kipvleugels bestellen maar heb er nog wat ander bot bij nodig. Kunnen jullie me advies geven?
Parelhoenkarkas, eendennek, konijnkarkas?
Kan ik mijn hond ook strotjes geven en waar kan ik die dan onder rekenen?
Het bevat geen bot, dus ik zou spiervlees doen.
#1289369
Hoi Lizzy,

Dank je voor je meedenken!

OK geen sienna. Bij het ic staat er panklare geitenstukjes/schapenstukjes etc. er staat niet bij dat er bot in zit. (Geitenvlees met bot staat apart vermeld.) Maar als de snippers goed zijn ga ik voor de snippers.
En snippers zijn denk ik weer beter dan kopvlees?

En ik mag dus allerlei organen toe gaan voegen. Ben benieuwd of Tom het lust... en of ik niet over mijn nek ga ;D lamstesten, hersenen...

Hoe lang moet mijn hond al barfen voor hij lamsnekken, ribben etc. mag eten?
Hij is al gewend (al een tijd) aan eendennekken, kipkarkassen, kippenbouten, eendenkarkas, haaskarkas, konijnenkarkas, kippenvleugels.
Tom (een flatcoated retriever van 2 jaar) eet rustig.

Groetjes, Daniëlle
#1289376
*Natasja* schreef: De panklare geitenstukjes/schapenstukjes zijn kleine stukjes vlees mét bot, dus niet geschikt om te geven aan je honden, omdat ze het in 1 keer kunnen inslikken.
Ben ik blij dat ik dat eerst even gevraagd heb.. voor ik vier of vijf kilo zou gaan kopen...
Dank voor de info!
#1289378
in de geiten,schapenstukjes zit bot!
en dus totaal niet geschikt!
kopvlees is ook prima om te geven hoor, leuk om af te wisselen.
als ie het rijtje wat je opnoemt goed verteerd dan kan je rustig met ribbetjes beginnen, wel zachte ribben he!
#1289381
vanaalst schreef: in de geiten,schapenstukjes zit bot!
en dus totaal niet geschikt!
kopvlees is ook prima om te geven hoor, leuk om af te wisselen.
als ie het rijtje wat je opnoemt goed verteerd dan kan je rustig met ribbetjes beginnen, wel zachte ribben he!
Hoop dat ik dan ook zachte ribben krijg.... maar zal er zeker om vragen. En denk dat ik de lamsnek ook kan proberen? Die is wat zachter dan de ribben toch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door